Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
RES2132016175MALZEME VE YÖNTEM ARŞT ISeçmeli233
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Farklı malzeme ve yöntemlerle tasarım ve sanat problemlerine yaratıcı çözümler getirmek, sanatlar arasındaki etkileşimle, Plastik sanatlara ilişkin malzeme ve yöntemleri tanıtmak, plastik değerlerdeki kaliteyi yakalamada, görsel anlatım ögelerini ve tasarım elemanlarını, farklı malzeme ve yöntemlerle, nasıl görünür kılınabileceğinin bilgisini ve becerisini kazandırmaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Hatice ÇÖKLÜ AŞKIN
Öğrenme Çıktıları
1Bir yapıt ortaya koyarken malzemelerin olanaklarını kavrayabilir.
2Malzemelerin amaçlanan işleve uyarlanmasında en iyi yöntemi geliştirebilir.
3Alanında gerekli araştırmayı saptama, doğru malzeme ve yöntem tekniklerini kullanma becerisine sahiptir.
4Alanı içinde düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal, tarihsel ve kültürel gerekli altyapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Kolaj, Frotaj, Dekupaj, Fotomontaj, Asamblaj, Decalcomania tekniklerini kavratmak. İşlevselliğin gereksinimi, parçaların oluşturduğu bütünün tasarlanması için gereken bilgi ve bu tasarıyı gerçekleştirmek için gereken beceri kazanımlarını kavratmak. Sanat kavramı, sanat olgusunu oluşturan kavramlar, sanat disiplinleri gibi konularda bilgi ve deneyimlerin artırılmasını sağlamak.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Kolaj, Asamblaj ve Dünya Sanatındaki Yeri.
2Kolaj Tekniğinin tanımı ve özellikleri.
3Asamblaj Tekniğinin tanımı ve özellikleri.
4Kübizm'de Kolaj ve Asamblaj. Kolaj Tekniği uygulamalarının yaptırılması.
5Soyut Sanatta Kolaj ve Asamblaj. Kolaj Tekniği uygulamalarının yaptırılması.
6Konstrüktivizm'de Kolaj ve Asamblaj. Kolaj Tekniği uygulamalarının yaptırılması.
7Dadaizm'de Kolaj ve Asamblaj. Kolaj Tekniği uygulamalarının yaptırılması.
8Ara Sınav
9Sürrealizm'de Kolaj ve Asamblaj. Kolaj Tekniği uygulamalarının yaptırılması.
10Pop Art'da Kolaj ve Asamblaj. Kolaj Tekniği uygulamalarının yaptırılması.
11Dekupaj ve Fotomontaj Tekniklerinin tanımı ve uygulamalarının yaptırılması.
12Frotaj Tekniğinin tanımı ve uygulamalarının yaptırılması.
13Decalcomania Tekniğinin tanımı ve uygulamalarının yaptırılması.
14Final Sınavı: (Yıl içi yapılan çalışmaların ayrı ayrı puanlanarak değerlendirilmesi).
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1-Aragon, L. (2015), Kolajlar. Alp Tümertekin (Çev.), Janus Yayıncılık, İstanbul. 2-Antmen, A (2010), 20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar. İstanbul: Sel. Yayıncılık. 3-Ergün, C. (2013), Temel Sanat Eğitiminde ve Çağdaş Sanatta Kolaj ve Fotomontaj. Sanat ve Tasarım Dergisi. 4-Atakan Nancy, (2008), Sanatta Alternatif Arayışlar, (1. baskı), Karakalem Kitapevi, İzmir. 5-RAGON Michel, (2009), Modern Sanat, (1. baskı), Hayalbaz Kitap, İstanbul.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Proje Hazırlama5315
Bireysel Çalışma14228
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)89
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ141 3  2  31 
ÖÇ233 2  4   2 
ÖÇ33  3 1   2  
ÖÇ4  32       2
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00