Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SEÇ4162016335 | TRAVMA SONRASI PSİKOLOJİK DANIŞMA | Seçmeli | 4 | 8 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, travma sonrası psikolojik danışma süreciyle ilgili bilgi ve donanım kazandırmaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğrenciler travmanın tanımını, kapsamını ve türlerini bilir. | 2 | Öğrenciler travma sonrasında çocuklar, ergenler ve yetişkinlerde görülebilen tepkileri bilir. | 3 | Öğrenciler travma yaşantısının sonuçlarını bilir. | 4 | Öğrenciler travma sürecinde müdahale yöntemlerini değerlendirir. | 5 | Öğrenciler travma sonrası psikolojik danışma sürecini bilir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Dersin meslek eğitimini sağlamaya yönelik katkısı: Bu ders, aşağıda yer alan Mesleki Yeterlilik Kurumu “Psikolojik Danışman” ve “Okul Psikolojik Danışmanı” yeterlikleri ile doğrudan ilişkilidir: • Bireyle psikolojik danışma yapmak • Grupla psikolojik danışma yapmak • Uygun hizmete ve/veya uzmana yönlendirmek • Verdiği hizmetleri izlemek • Danışmanlık hizmet süreçlerini iyileştirmek • Kurumsal ve kişisel bilgilerin gizliliğini ve güvenliğini sağlamak • Kritik yaşam olayları yaşayan öğrencilere yardım etmek • Öğrencileri/bireyleri ilgili kurumlara sevk etmek • İlgilerle işbirliği yapmak Öğretim Yöntem ve Teknikleri: Dersin öğretiminde anlatım, tartışma, soru-cevap, örnek olay incelemesi yöntem ve teknikleri uygulanmaktadır. Ölçme ve değerlendirme: Dersin ölçme ve değerlendirilmesinde, ara sınav ve yılsonu sınavlarının yanı sıra dönem içindeki ödev, ders içi etkinliklere katılım dikkate alınmaktadır. Ödev olarak ders konularına yönelik çalışmalar ödev olarak verilir. |
Dersin İçeriği |
Travmanın Tanımı; Kapsamı Ve Türleri (Doğal Afetler; İnsan Eliyle Yaratılmış Travmalar; Vekaleten Travma; İkincil Travma Vb.) Travma Sonrasında Çocuklar; Ergenler Ve Yetişkinlerde Görülebilen Tepkiler Ve Bunları Etkileyen Etmenler Travma Yaşantısının Bireysel; Ailevi Ve Toplumsal Sonuçları; Travmanın Neden Olduğu Olası Psikolojik Bozukluklar (Travma Sonrası Stres Bozukluğu; Akut Stres Bozukluğu Vb.) Travmanın İnsanlarda Yol Açtığı Olumsuz Etkileri Önlemeye Yönelik Yaklaşımlar Ve Müdahale Yöntemleri Travmayla İlişkili Yürütülen Devlet Politikaları Ve Travma Mağduru İle Çalışırken Dikkate Alınacak Hukuki Temeller Travmaya Maruz Kalmış Kişilerle Çalışacak Psikolojik Danışmanın Nitelikleri Ve Yeterlilikleri, psikolojik danışma süreci |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Travmanın tanımı, kapsamı ve türleri | | | 2 | Travma sonrasında çocuklar, ergenler ve yetişkinlerde görülebilen tepkiler | | | 3 | Travma yaşantısının bireysel, ailevi ve toplumsal sonuçları | | | 4 | Travma sonrası stres bozukluğu, akut stres bozukluğu ve travma sonrası oluşan diğer psikolojik bozukluklar | | | 5 | Travma sonrası stres bozukluğu, akut stres bozukluğu ve travma sonrası oluşan diğer psikolojik bozukluklar | | | 6 | Travma yaşantısına müdahale yöntemleri | | | 7 | Travma yaşantısına müdahale yöntemleri | | | 8 | Psikolojik danışmanın eğitimi | | | 9 | Travma yaşayanlar için hukuki süreç ve devlet politikası | | | 10 | Travma yaşamış bireylerde psikolojik danışma | | | 11 | Travma yaşamış bireylerde psikolojik danışma | | | 12 | Travma yaşamış bireylerde psikolojik danışma | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Erdur Baker, Ö. ve Doğan, T. (2020). Kriz Danışmanlığı
Erdur Baker, Ö. ve Doğan, T. (2017). Afetler, Krizler, Travmalar ve Psikolojik Yardım.
Ruzek, J.I., Follette, V.C. (2000). Travmaya Yönelik Bilişsel-Davranışçı Terapiler. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 10 | 14 | 140 |
| 1 | 1 | 1 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|