Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SEÇ3222016335UYUMSUZ ÇOCUKLAR VE EĞİTİMİSeçmeli363
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu ders kapsamında öğrencilerin çocuğu tanıma, savunma mekanizmaları, çocukları tanıma teknikleri, ruhsal sorunlar ve problem çözme becerileri, çocuklarda uyum ve davranış sorunlarının kaynaklarını tanıma amaçlanmaktadır
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Çocuk ruh sağlığını tanımlayabilme
2Çocukta gelişebilecek sorunları bilebilme
3Çocuklardaki uyum ve davranış problemleri ile ilgili çözümleri bilebilme
4Çocuktaki dengeli kişilik oluşturabilme yöntemlerini bilebilme
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Çocuk ruh sağlığı ve çocukta görülebilecek sorunlar ve olası problemlere çözüm bulabilme yöntemleri tartışılacaktır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Çocuk Psikolojisinin Konusu, Tarihçesi ve Önemi
2Çocuk Psikolojisinin Konusu, Tarihçesi ve Önemi
3Gelişimin Temel İlkeleri
4Gelişimin Evreleri
5Çocuklukta Uyum ve Davranış Bozuklukları Çocuklukta Uyum ve Davranış Bozuklukları - Enürezis ve Enkoprezis Çocuklukta Davranış ve Davranışsal Bozukluklar - Parmak Emme ve Tırnak Yeme
6Çocukluk Dönemi Uyum ve Davranış Bozuklukları - Yeme Bozuklukları
7Çocukluk Dönemi Uyum ve Davranış Bozuklukları - Yalan Söyleme
8Çocukluk Dönemi Uyum ve Davranış Bozuklukları - Oyun-Hırsızlık
9Arasınav
10Çocukluk Dönemi Uyum ve Davranış Bozuklukları - Antisosyal Davranışlar
11Problemleri Çocuklara Yaklaşım Biçimleri
12Problemli Çocuklara Yaklaşım Biçimleri
13Problemli Çocuklara Yaklaşım Biçimleri
14Problemli Çocuklara Yaklaşım Biçimleri
15Final
16Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
-Sargın, N. (2015) Çocuklarda Ruh Sağlığı. Özgür Yayınları. -Austin, V.L., Sciarra, D.T. (2015). Çocuk ve Ergenlerde Duygusal ve Davranışsal Bozukluklar• -Gladding, S.T. Psikolojik Danışma Kapsamlı Bir Meslek. Nobel Yayıncılık -Cüceloğlu D. (2006) İnsan Ve Davranışı. İstanbul: Remzi Kitabevi -Çetinkaya, B. (2017). Çocuk ruh sağlığı, Ankara: pegem yayınevi
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav155
Final Sınavı155
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma8540
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma10550
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)100
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25
ÖÇ15555545555554555555455555
ÖÇ25455554555554555555555555
ÖÇ35455555555555455555555555
ÖÇ44555555555555555554555555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00