Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SEÇ3212016335 | EĞİTİMDE YENİ YAKLAŞIMLAR | Seçmeli | 3 | 5 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Öğretmen adaylarında 21. yüzyılın eğitim dünyasındaki yeni yönelimler hakkında farkındalık oluşturmak ve bilgilendirmek
|
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Ders ile ilgili temel kavramları açıklayabilme ; | 2 | Yeni yönelimlerin ortaya çıkış nedenlerini açıklayabilme ; | 3 | Belirtilen bir yönelimin özelliklerini açıklayabilme; | 4 | Eğitimde ortaya çıkan yeni yönelimlerin öneminin farkında olma; |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Dersin tanıtımı ve temel kavramlar
Yapılandırmacılık
Beyin temelli öğrenme
Eleştirel düşünme
Yansıtıcı düşünme
Yaratıcı düşünme
Etkin öğrenme
Son beş yılda eğitim araştırmaları
Avrupa birliği eğitim programları
Yaşam boyu öğrenme
Web tabanlı öğrenme
Kuantum öğrenme
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dersin tanıtımı ve temel kavramlar | | | 2 | Yapılandırmacılık | | | 3 | Beyin temelli öğrenme | | | 4 | Eleştirel düşünme | | | 5 | Yansıtıcı düşünme | | | 6 | Yaratıcı düşünme | | | 7 | Etkin öğrenme | | | 8 | Son beş yılda eğitim araştırmaları | | | 9 | Son beş yılda eğitim araştırmaları | | | 10 | Avrupa birliği eğitim programları | | | 11 | Yaşam boyu öğrenme | | | 12 | Web tabanlı öğrenme | | | 13 | Kuantum öğrenme | | | 14 | Genel değerlendirme ve kapanış | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Demirel, Ö. (20101). Eğitimde yeni yönelimler, Pegem A Yayıncılık, Ankara Bıyıklı, C., Veznedaroğlu, R.L., Öztepe, B. ve Onur, A. (2008). Yapılandırmacılığı nasıl uygulamalıyız? 1. Baskı, ODTÜ Yayıncılık, Ankara. Philips, D. C ve Soltis, J. F. (2005). Öğrenme: Pespektifler. Çeviren: Durmuş, S., Nobel Yayın Dağıtım, Ankara. Senemoğlu, N. (2005). Gelişim, öğrenme ve öğretim: Kuramdan uygulamaya. Gazi Kitapevi. 12. Baskı, Ankara.
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Rapor Hazırlama | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 6 | 3 | 18 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|