Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SEÇ3132016335 | AİLE-İÇİ İLETİŞİM | Seçmeli | 3 | 5 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrencinin evlilik ve aile ile ilgili temel kavramlar ve evlilik öncesi ve evlilikte ilişkiler hakkında bilgi edinmesi. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Selen Demirtaş Zorbaz |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğrenciler evlilik ve aile ile ilgili temel kavramları bilir. | 2 | Öğrenciler evlilik öncesi ilişki süreçleri ve dinamikleri hakkında bilgi edinir. | 3 | Öğrenciler evlilikteki ilişki süreçleri ve dinamikleri hakkında bilgi edinir. | 4 | Öğrenciler anne – baba ve çocuk arası iletişim biçimleri hakkında bilgi edinir. | 5 | Öğrenciler boşanma süreci ve tek ebeveynli ailelerle ilgili bilgi edinir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Öğrencinin evlilik ve aile ile ilgili temel kavramlar ve evlilik öncesi ve evlilikte ilişkiler hakkında bilgi edinmesi. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dersin tanıtımı, beklentilerin alınması, giriş | | | 2 | Kişilerarası İletişim | | | 3 | Eş Seçme | | | 4 | Çiftler Arası İletişim | | | 5 | Anne – Baba ve Çocuk Arası İletişim | | | 6 | Aile İçi Şiddet | | | 7 | Boşanma ve tek ebeveynli aileler | | | 8 | Grup 1 Program Uygulaması | | | 9 | Grup 2 Program Uygulaması | | | 10 | Grup 3 Program Uygulaması | | | 11 | Grup 4 Program Uygulaması | | | 12 | Grup 5 Program Uygulaması | | | 13 | Grup 6 Program Uygulaması | | | 14 | Dersin genel değerlendirilmesi, soruların cevaplandırılması, kapanış | | | 15 | | | | 16 | | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Ersanlı, K. Ve Kalkan, M. (2008). Evlilik ilişkilerini geliştirme. Kuram ve Uygulama. Nobel Yayın Evi: Ankara
Haley, J. (1988). İletişim, psikolojik sorunlar ve psikoterapi. Çark Kitabevi Yayınları:Ankara.
Laing, R. D. (2012). Aile politikaları ve diğer denemeler. Goa Yayınevi: İstanbul
Watzlawick, P. (1994). İyideki kötü. Ayrıntı Yayınları: İstanbul.
Yıldırım, İ. (2010). Anne baba desteği ve başarı. Anne babalar çocuklarına nasıl destek olabilirler. Anı Yayıncılık: Ankara.
Özgüven, İ. E. (2001). Ailede iletişim ve yaşam. PDREM Yayınları: Ankara.
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı | 1 | 5 | 5 |
Derse Katılım | 14 | 10 | 140 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|