Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SEÇ3132016335AİLE-İÇİ İLETİŞİMSeçmeli355
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Öğrencinin evlilik ve aile ile ilgili temel kavramlar ve evlilik öncesi ve evlilikte ilişkiler hakkında bilgi edinmesi.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Selen Demirtaş Zorbaz
Öğrenme Çıktıları
1Öğrenciler evlilik ve aile ile ilgili temel kavramları bilir.
2Öğrenciler evlilik öncesi ilişki süreçleri ve dinamikleri hakkında bilgi edinir.
3Öğrenciler evlilikteki ilişki süreçleri ve dinamikleri hakkında bilgi edinir.
4Öğrenciler anne – baba ve çocuk arası iletişim biçimleri hakkında bilgi edinir.
5Öğrenciler boşanma süreci ve tek ebeveynli ailelerle ilgili bilgi edinir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Öğrencinin evlilik ve aile ile ilgili temel kavramlar ve evlilik öncesi ve evlilikte ilişkiler hakkında bilgi edinmesi.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin tanıtımı, beklentilerin alınması, giriş
2Kişilerarası İletişim
3Eş Seçme
4Çiftler Arası İletişim
5Anne – Baba ve Çocuk Arası İletişim
6Aile İçi Şiddet
7Boşanma ve tek ebeveynli aileler
8Grup 1 Program Uygulaması
9Grup 2 Program Uygulaması
10Grup 3 Program Uygulaması
11Grup 4 Program Uygulaması
12Grup 5 Program Uygulaması
13Grup 6 Program Uygulaması
14Dersin genel değerlendirilmesi, soruların cevaplandırılması, kapanış
15
16
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Ersanlı, K. Ve Kalkan, M. (2008). Evlilik ilişkilerini geliştirme. Kuram ve Uygulama. Nobel Yayın Evi: Ankara Haley, J. (1988). İletişim, psikolojik sorunlar ve psikoterapi. Çark Kitabevi Yayınları:Ankara. Laing, R. D. (2012). Aile politikaları ve diğer denemeler. Goa Yayınevi: İstanbul Watzlawick, P. (1994). İyideki kötü. Ayrıntı Yayınları: İstanbul. Yıldırım, İ. (2010). Anne baba desteği ve başarı. Anne babalar çocuklarına nasıl destek olabilirler. Anı Yayıncılık: Ankara. Özgüven, İ. E. (2001). Ailede iletişim ve yaşam. PDREM Yayınları: Ankara.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav155
Final Sınavı155
Derse Katılım1410140
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)150
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25
ÖÇ15555555555555555555555555
ÖÇ25555555555555555555555555
ÖÇ35555555555555555555555555
ÖÇ45555555555555555555555555
ÖÇ55555555555555555555555555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00