Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SEC2012016191 | GÜNCEL FARKINDALIK | Seçmeli | 2 | 3 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrencilerde yerel, ulusal ve evrensel gündemle ilgili farkındalık oluşturmak. Öğrencilerin eleştirel düşünmesini sağlamak ve sosyal yönünü geliştirmektir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr Gör. Azize Nuran KAHRAMAN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Gündemi takip etmenin önemini bilirler. | 2 | Farkındalığın objektif değerlendirmeye etkisini bilirler. | 3 | Farklı bakış açıları geliştirirler. | 4 | Eleştirel düşünce sistemini/bilimselproblemçözme sürecinde içselleştirirler. | 5 | Evrensel ve bilimsel değerlere saygılı,hoşgörülü bakış açısı kazanırlar. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Gündem oluşturan sanatsal, kültürel, sportif,turistik,ekonomik vb olayların izlenmesi.Öğrenci grupları tarafından, gündeme gelen olayların sunumu. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dersin tanıtımı, amacı, içeriği, derslerin işleniş yöntemi, öğrenci gruplarının belirlenmesi Fonetik olarak okuyun | | | 2 | Yakın çevremizde sanatsal, kültürel, sportif, etkinliklere katılabilecekleri yerlerin tanıtımı | | | 3 | Günübirlik turistik gezi yapılabilecek yerler; alışveriş mekanları, doğa yürüyüşleri, gastronomi | | | 4 | Yerel, ülke ve dünya gündemini belirleyen olayların 1. Grup tarafından sunumu. | | | 5 | Yerel, ülke ve dünya gündemini belirleyen olayların 2. Grup tarafından sunumu. | | | 6 | Yerel, ülke ve dünya gündemini belirleyen olayların 3. Grup tarafından sunumu. | | | 7 | Yerel, ülke ve dünya gündemini belirleyen olayların 3. Grup tarafından sunumu. | | | 8 | Yerel, ülke ve dünya gündemini belirleyen olayların 3. Grup tarafından sunumu. | | | 9 | Ara sınav | | | 10 | Yerel, ülke ve dünya gündemini belirleyen olayların 3. Grup tarafından sunumu. | | | 11 | Yerel, ülke ve dünya gündemini belirleyen olayların 3. Grup tarafından sunumu. | | | 12 | Yerel, ülke ve dünya gündemini belirleyen olayların 3. Grup tarafından sunumu. | | | 13 | Yerel, ülke ve dünya gündemini belirleyen olayların 3. Grup tarafından sunumu. | | | 14 | Yerel, ülke ve dünya gündemini belirleyen olayların 3. Grup tarafından sunumu. | | | 15 | Dersin hayatımıza katkılarının değerlendirilmesi | | | 16 | Dönem sonu sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Yerel, ulusal ve uluslararası medya yayınları, Yazılı ve görsel basın verileri
Dergiler, Gazeteler, İnternet, Kitaplar, Filmler, Görsel medya vs |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 1 | 7 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 1 | | | 2 | 2 | | | 3 | 5 | 5 | 2 | | 2 | 4 | 4 | | | 3 | ÖÇ2 | 1 | | | 2 | 2 | | | 3 | 5 | 5 | 2 | | 2 | 4 | 4 | | | 3 | ÖÇ3 | 1 | | | 2 | 2 | | | 3 | 5 | 5 | 2 | | 2 | 4 | 4 | | | 3 | ÖÇ4 | 1 | | | 2 | 2 | | | 3 | 5 | 5 | 2 | | 2 | 4 | 4 | | | 3 | ÖÇ5 | 1 | | | 2 | 2 | | | 3 | 5 | 5 | 2 | | 2 | 4 | 4 | | | 3 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|