Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SEC1052016191HEYKELSeçmeli112
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Öğrencilerin; Kil kullanarak 3 boyutlu formlar yaratmaları, özgün tasarımlar yapmaları ve farklı kil şekillendirme tekniklerini kullanarak bu tasarımları hayata geçirmeleri, kil pişirim ve sırlama teknikleri konusunda temel düzeyde bilgi sahibi olmaları.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Funda Altın
Öğrenme Çıktıları
1Farklı kil türlerini tanır
2Heykel yapım teknikleri konusunda başlangıç düzeyinde bilgi sahibidir
3Seramik heykel pişirim teknikleri konusunda asgari düzeyde bilgi sahibidir
43 boyutlu bir seramik nesne yaratma becerisine sahiptir
5Seramik heykel pişirim konusunda bilgi sahibidir
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Öğrenciler, farklı kil türleri, şekillendirme ve pişirim teknikleri konusunda verilen bir seminerin ardından, atölyede çalışma tarzını ve kullanılacak aletleri tanırlar. Pişmiş seramik heykellerin tanıtımı yapıldıktan sonra kil ile çalışmaya başlarlar. Malzemenin uygulama zorlukları ve sınırları konusunda deneyim kazanırlar. İlk tecrübelerin ardından her bir öğrenci basit düzeyde farklı tasarımlar yaparak bunları kil kullanarak şekillendirir. Basit figür tasarımlarının biraz daha karmaşık formlar üzerinde çalışmaya başlarlar ve başarı ile tamamlanan projeler sırlanarak eğitim sona erdirilir.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Tanışma, ön bilgilendirmeTeorik
2Farklı kil türleri üzerinde basit şekillendirme denemeleriUygulama
3Herhangi bir teknik uygulamadan, elde basit şekillendirme alıştırmalarıUygulama
43 boyutlu form analiziTeorik
53 boyutlu basit tasarımların kil kullanarak uygulanmasıUygulama
63 boyutlu basit tasarımların kil kullanarak uygulanmasıUygulama
7Basit hayvan formlarının etüt edilmesiTeorik
8Vize Sınavı (Ara Sınav)Uygulama
9Basit hayvan formu tasarımları üzerinde tartışmaTeorik
10Basit hayvan formlarının kil kullanarak şekillendirilmesiUygulama
11Basit hayvan formlarının kil kullanarak şekillendirilmesiUygulama
12Şekillendirilen formlara pişirim öncesi rötuş yapılmasıUygulama
13Şekillendirilen formlara pişirim öncesi rötuş yapılmasıUygulama
14Final SınavıUygulama
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Leach, B. 1988. A Potter's Book. Faber & Faber Publisihing: Londra Illian, C. 2003. A Potter's Workbook. University of Iowa Press: Iowa Huntürk, Ö. 2016. Heykel ve Sanat Kuramları. Hayalperest Yayınevi: İstanbul
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14228
Uygulama/Pratik14114
Bireysel Çalışma10220
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma111
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma111
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)66
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18
ÖÇ1        45145  3  
ÖÇ2        45255  3  
ÖÇ3        55535  3  
ÖÇ4        55235     
ÖÇ5        55555     
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00