Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SEÇ41052023371KUR'AN'IN BELAGATİ VE İCAZISeçmeli472
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Kur'anın Belağat özelliklerini keşfetmek, Arap coğrafyasına bir mucize olarak neden Kur'an'ın gönderildiğini anlamak ve Kur'an'ın ilahi bir mesaj olduğunu kavramak ve açıklayabilmek.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Yağızhan GENÇ
Öğrenme Çıktıları
1Cahili arap dönemi dilinin özelliklerini kavrar
2Cahiliyye araplarına bir mucize olarak neden Kur'an'ın indirildiğini öğrenir.
3Cahiliyye dönemi arapçanın belağat özelliklerini kavrar
4Kur'an dilinin özelliklerini kavrar
5Belağat kavramlarını temel düzeyde bilir
6Ayetlerdeki belağat konularını temel düzeyde anlar
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
yok
Dersin İçeriği
Kur'an dilinin özellikleri, Kur'an'da Edebi Sanatlar, Fıtri Belağat Dönemi, Belağat Terimleri, Belağatın ortaya çıkış serüveni, Belağat Tarihi.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Makale tartışma. Cahliyye Arap yarımadasında şiir ve edebiyatın durumu.
2Makale tartışma, Cahiliyye arap yarımadasında şiir ve edebiyatın durumu.
3Belağat, Meani, Beyan, Bed'i kavramlarının açıklanması.
4Arapların akli yapısı ve kullandıkları lehçeler.
5Belaği arapçanın oluşumunda ruhsal yapının etkisi.
6Cahiliyye araplarda fıtri Belağat.
7Sadrı İslam'da Fıtri Belağat.
8Belağat Toplum İlişkisi.
9Belağat kavramları inceleme, Teşbih, Kinaye, Hazf.
10Fatiha Suresi'ni Belağat yönünden ineceleme.
11Fil Suresi'ni Belağat yönünden ineceleme.
12Kureyş ve Maun Suresi'ni Belağat yönünden ineceleme.
13Kevser, Kafirun ve Nasr Surelerini Belağat yönünden ineceleme.
14Tebbet, İhlas, Felak ve Nas Surelerini Belağat yönünden inceleme.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Nedensellik Bağlamında Arap Dili ve Belağatı (Nurullah İrven) Belağat Terimleri Sözlüğü (Ali Bulut) Kur'an/ Dildeki Sonsuz Mu'cize (Sadık Kılıç) Kur'an-ı Kerim'i Taklit Teşebbüsleri (Numan Çakır) Mütevatir Kıraatlerin Tefsir İlmindeki Yeri (Abdullah Yücel) Dilin Ötesi (Turan Koç)
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Bütünleme Sınavı111
Derse Katılım14114
Tartışma14114
Beyin Fırtınası14114
Makale Kritik Etme313
Bireysel Çalışma616
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma111
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma616
Okuma616
414
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)71
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20
ÖÇ144454454444454444454
ÖÇ244445445544544454454
ÖÇ345444554445544545554
ÖÇ444455445445454545454
ÖÇ544454444444444444454
ÖÇ644444444445444544445
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00