Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SEÇ41052023371 | KUR'AN'IN BELAGATİ VE İCAZI | Seçmeli | 4 | 7 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Kur'anın Belağat özelliklerini keşfetmek, Arap coğrafyasına bir mucize olarak neden Kur'an'ın gönderildiğini anlamak ve Kur'an'ın ilahi bir mesaj olduğunu kavramak ve açıklayabilmek. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Yağızhan GENÇ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Cahili arap dönemi dilinin özelliklerini kavrar | 2 | Cahiliyye araplarına bir mucize olarak neden Kur'an'ın indirildiğini öğrenir. | 3 | Cahiliyye dönemi arapçanın belağat özelliklerini kavrar | 4 | Kur'an dilinin özelliklerini kavrar | 5 | Belağat kavramlarını temel düzeyde bilir | 6 | Ayetlerdeki belağat konularını temel düzeyde anlar |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
yok |
Dersin İçeriği |
Kur'an dilinin özellikleri, Kur'an'da Edebi Sanatlar, Fıtri Belağat Dönemi, Belağat Terimleri, Belağatın ortaya çıkış serüveni, Belağat Tarihi. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Makale tartışma. Cahliyye Arap yarımadasında şiir ve edebiyatın durumu. | | | 2 | Makale tartışma, Cahiliyye arap yarımadasında şiir ve edebiyatın durumu. | | | 3 | Belağat, Meani, Beyan, Bed'i kavramlarının açıklanması. | | | 4 | Arapların akli yapısı ve kullandıkları lehçeler. | | | 5 | Belaği arapçanın oluşumunda ruhsal yapının etkisi. | | | 6 | Cahiliyye araplarda fıtri Belağat. | | | 7 | Sadrı İslam'da Fıtri Belağat. | | | 8 | Belağat Toplum İlişkisi. | | | 9 | Belağat kavramları inceleme, Teşbih, Kinaye, Hazf. | | | 10 | Fatiha Suresi'ni Belağat yönünden ineceleme. | | | 11 | Fil Suresi'ni Belağat yönünden ineceleme. | | | 12 | Kureyş ve Maun Suresi'ni Belağat yönünden ineceleme. | | | 13 | Kevser, Kafirun ve Nasr Surelerini Belağat yönünden ineceleme. | | | 14 | Tebbet, İhlas, Felak ve Nas Surelerini Belağat yönünden inceleme. | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Nedensellik Bağlamında Arap Dili ve Belağatı (Nurullah İrven)
Belağat Terimleri Sözlüğü (Ali Bulut)
Kur'an/ Dildeki Sonsuz Mu'cize (Sadık Kılıç)
Kur'an-ı Kerim'i Taklit Teşebbüsleri (Numan Çakır)
Mütevatir Kıraatlerin Tefsir İlmindeki Yeri (Abdullah Yücel)
Dilin Ötesi (Turan Koç) |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
Tartışma | 14 | 1 | 14 |
Beyin Fırtınası | 14 | 1 | 14 |
Makale Kritik Etme | 3 | 1 | 3 |
Bireysel Çalışma | 6 | 1 | 6 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 6 | 1 | 6 |
Okuma | 6 | 1 | 6 |
| 4 | 1 | 4 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | ÖÇ3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | ÖÇ4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | ÖÇ5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | ÖÇ6 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|