Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SEÇ4442017371İSLAM VE YAHUDİLİK İLİŞKİLERİSeçmeli482
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Tarih boyunca Müslüman-Yahudi ilişkilerinin gelişim seyrini araştırmak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Asim DURAN
Öğrenme Çıktıları
11 Arabistan’da yaşayan Yahudi halkların tarihçesi ve dinî uygulamalarını kavrar.; 2 Her iki dinde de öneme sahip tarihî şahsiyetleri mukayeseli bir tarzda değerlendirir.; 3 Kur’an’ın Yahudiler hakkında verdiği bilgileri değerlendirir.; 4 Tevrat’ın tahrifi konusu Kur’an perspektifinden tartışır.; 5 İslam hukukunda gayr-i Müslimlere verilen hakları kavrar.; 6 Değişik İslam devletlerinde ve toplumlarında Müslümanlarla Yahudiler arasındaki ilişkileri özümser.; 7 Türkiye Cumhuriyeti tarihinde gayr-i Müslimlere yönelik varlık vergisi uygulaması tartışır. ; 8 Yahudiliğin Müslümanlara bakışını tartışır.;
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
yok
Dersin İçeriği
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Arap Yarımadasında Yahudiler
2Hz. Muhammed Döneminde Yahudi Müslüman Münasebetleri
3Medine Vesikası
4Medine Yahudileriyle İlişkiler
5Hz. Muhammed Sonraki Müslüman-Yahudi İlişkileri
6Kur'anda Yahudi Eleştirisi
7Ortaçağda Müslüman Yahudi İlişkileri
8Vize Sınavı
9Ortaçağ Döneminde Bazı Yahudi-Müslüman Polemikleri
10Aydınlanma ve Müslüman-Yahudi Münasebetleri
11Kitabı Mukaddes Eleştirisinin Yükselişi
12Osmanlı İmparatorluğunun son dönemlerinde Yahudiler
13Antisemitizm, İslamapofia, İdeoloj ve Siyonizm: Günümüzde Müslüman-Yahudi Münasebetleri
14Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Nuh Arslantaş: İslâm Toplumunda Yahudiler, İstanbul: İz Yayıncılık, 2008. S. D. Goitein: Yahudiler ve Araplar (Çağlar Boyu İlişkileri), İstanbul: İz Yayıncılık, 2004. Eyüp Baş: İslâm’ın İlk Döneminde Müslüman Yahudi İlişkileri, İstanbul: Gökkubbe, 2004. A. Hikmet Eroğlu: Osmanlı Devletinde Yahudiler, Ankara: Alperen Yayınları, 2000. Afif Abdulfettah Tabbara: El-Yehûd fi’l-Kur’ân, Beyrut: Dâru’l-İlm li’l-Melâyîn, 2004.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14342
Bireysel Çalışma4520
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)64
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20
ÖÇ124 454345442 4  44 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00