Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SEÇ4342017371 | FARSÇA METİNLER | Seçmeli | 4 | 8 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Farsça dilini temel gramer ve metin okuyacak düzeyde anlatmak ve öğretmek |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Arş. Gör. Aslınur ÖZCAN KOCABEY |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Farsça alfabe, dil yapısı, konuşulduğu coğrafyalar ve İslam kültür mirası içindeki yeri öğrenilir | 2 | Farsça’nın grameri ana hatlarıyla kavranılır | 3 | Farsça cümle yapısı, fiil formları ve temel zamanlar öğrenilir | 4 | Farsça’da yöresel farklılıklara bağlı olarak ortaya çıkan lehçe ve diyalekt farkları kavranılır | 5 | Fars dili örnekler ve tahliller üzerinden kavranır |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Seçilen metinler üzerinden giriş düzeyinde gramerler verildikten sonra metin dinleme, okuma ve tercüme pratikleri yapmak |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Fars Dili alfabesinin tanıtılması | | | 2 | Zamir çekimleri | | | 3 | Farsça’da olmak anlamına gelen üç temel fiilin, hesten, şoden ve buden, çekimleri ve kullanım alanları | | | 4 | Farsçada geçmiş zaman, mazi, çekimi, kullanım şekli, basit ve mürekkep fiil yapıları | | | 5 | Farsça’da yer, mekan ve zaman zarfları | | | 6 | Farsça'da basit cümle kurulumu | | | 7 | Geniş zaman çekimi, düzenli ve düzensiz fiiller | | | 8 | Arasınav | | | 9 | Emir Kipi | | | 10 | Örnek metin çevirisi | | | 11 | Örnek metin çevirisi | | | 12 | Örnek metin çevirisi | | | 13 | Örnek metin çevirisi | | | 14 | Örnek metin çevirisi | | | 15 | Final sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Nimet Yıldırım, Farsça Dilbilgisi, Fenomen Yay, 2009. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 10 | 1 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 30 | 1 | 30 |
Okuma | 15 | 1 | 15 |
| 8 | 1 | 8 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | 5 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | | | 5 | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | | | | | | 4 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | | | 2 | | | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | | | 5 | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|