Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SEÇ4302017371TASAVVUF EDEBİYATISeçmeli482
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Dersin başlıca amacı, Tasavvuf düşüncesi etrafında şekillenen edebî ürünlerii ana çizgileriyle ortaya koymaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Hatice Çubukcu
Öğrenme Çıktıları
1Türk dili ve edebiyatının başlangıcından günümüze kadarki edebi metinlerini hem sosyal ve tarihsel hem de çağdaş edebiyat kuramları ışığında değerlendirir.
2 Türk edebiyatı verimlerini, Doğu ve Batı edebiyatları ile karşılaştırarak eleştireleştirel bir yaklaşım sergiler.
3Alanında akademik düzeyde araştırma yapabilecek temel bilgi ve becerileri edinir.
4debiyat kuramlarının temelini oluşturan yakın disiplinlere ilişkin bilgi sahibi olur, disiplinlerarası okuma ve yapma ve çözümleme yapma becerisini kazanır.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
tasavvuf
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Tasavvuf düşüncesi, hem Divan Edebiyatı, hem Halk Edebiyatı üzerinde etkili olmuş, zamanla her iki kol içinde özel alanlar meydana getirmiştir. Ders, Tasavvufi Divan Edebiyatı ve Tekke Edebiyatı (Tasavvufî Halk Edebiyatı)’nın belli başlı isimleri ve eserleri üzerinde incelemeleri içermektedir.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1slamiyetten Sonraki Türk Edebiyatına genel bir Bakış: Divanü Lügati’t-Türk (Kaşgarlı Mahmud) Kutadgu Bilig (Yusuf Has Hâcib ) Atabetü’l-Hakayık (Yüknekli Edib Ahmed) Hoca Ahmed Yesevî ve “Hikmet”leri Divanü Lügati’t-Türk (Kaşgarlı Mahmud) Kutadgu Bilig (Yusuf Has Hâcib ) Atabetü’l-Hakayık (Yüknekli Edib Ahmed) Hoca Ahmed Yesevî ve “Hikmet”leri
2XIII. Yüzyılda Anadolu’da Türk Edebiyatı Divan Edebiyatı’nın Doğuşu Tasavvuf
3Tasavvuf ve Mistisizm Vahdet-i Vücud Başka Din ve İnanışlarda Mistisizm
4Anadolu’da İlk Mutatasavvıflar I Mevlânâ ve Mesnevî I Mevlânâ Eserleri Düşüncesi
5Mevlânâ ve Mesnevî II İlk Onsekiz Beytin Tahlili
6Mevlânâ ve Mesnevî III İlk Onsekiz Beytin Tahlili Etkisi
7Hacı Bektaş Velî Sultan Veled Ahmed Fakîh
8Yunus Emre’nin Eserleri ve Düşüncesi
9ara sınav
10Yunus Emre’de İnsan, Tabiat ve Hayat
11Abdal Musa Kaygusuz Abdal Âşık Paşa
12Hacı Bayram Velî Süleyman Çelebi ve “Mevlid” Pîr Sultan Abdal
13Fuzûlî ve Tasavvuf
14Şeyh Galib ve Tasavvuf
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Budak, Ali: Türk Tasavvuf Edebiyatı Ders Notları Diğer Kaynaklar Prof. Dr. Fuad Köprülü, Türk Edebiyatında İlk Mutasavvıflar, Ankara, Diyanet İşleri Başkanlığı Yayını. Prof. Dr. Abdurrahman Güzel, Dînî-TasavvufîTürk Edebiyatı, Ankara, Akçağ Yayınevi Doç. Dr. Necla Pekolcay, İslami Türk Edebiyatı, İstanbul, Kitabevi Yayını. Abdülbâki Gölpınarlı, “Hüsn ü Aşk” Mesnevisi, İstanbul, Altın Kitaplar Prof. Dr. İskender Pala, Ansiklopedik Divan Şiiri Sözlüğü, İstanbul Prof. Dr. A. Atilla Şentürk, Osmanlı Şiiri Antolojisi, İstanbul, Yapı Kredi Yayını. Ali Budak, Batılılaşma ve Türk Edebiyatı, İst. , Bilge Kültür Sanat Yayınevi, 2008.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım166
Bireysel Çalışma10330
Okuma11212
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)50
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20
ÖÇ13422                
ÖÇ24443                
ÖÇ34344                
ÖÇ45253                
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00