Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SEÇ4302017371 | TASAVVUF EDEBİYATI | Seçmeli | 4 | 8 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Dersin başlıca amacı, Tasavvuf düşüncesi etrafında şekillenen edebî ürünlerii ana çizgileriyle ortaya koymaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Hatice Çubukcu |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Türk dili ve edebiyatının başlangıcından günümüze kadarki edebi metinlerini hem sosyal ve tarihsel hem de çağdaş edebiyat kuramları ışığında değerlendirir. | 2 | Türk edebiyatı verimlerini, Doğu ve Batı edebiyatları ile karşılaştırarak eleştireleştirel bir yaklaşım sergiler. | 3 | Alanında akademik düzeyde araştırma yapabilecek temel bilgi ve becerileri edinir. | 4 | debiyat kuramlarının temelini oluşturan yakın disiplinlere ilişkin bilgi sahibi olur, disiplinlerarası okuma ve yapma ve çözümleme yapma becerisini kazanır. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
tasavvuf |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Tasavvuf düşüncesi, hem Divan Edebiyatı, hem Halk Edebiyatı üzerinde etkili olmuş, zamanla her iki kol içinde özel alanlar meydana getirmiştir. Ders, Tasavvufi Divan Edebiyatı ve Tekke Edebiyatı (Tasavvufî Halk Edebiyatı)’nın belli başlı isimleri ve eserleri üzerinde incelemeleri içermektedir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | slamiyetten Sonraki Türk Edebiyatına genel bir Bakış:
Divanü Lügati’t-Türk (Kaşgarlı Mahmud)
Kutadgu Bilig (Yusuf Has Hâcib )
Atabetü’l-Hakayık (Yüknekli Edib Ahmed)
Hoca Ahmed Yesevî ve “Hikmet”leri
| Divanü Lügati’t-Türk (Kaşgarlı Mahmud)
Kutadgu Bilig (Yusuf Has Hâcib )
Atabetü’l-Hakayık (Yüknekli Edib Ahmed)
Hoca Ahmed Yesevî ve “Hikmet”leri
| | 2 | XIII. Yüzyılda Anadolu’da Türk Edebiyatı
Divan Edebiyatı’nın Doğuşu
Tasavvuf
| | | 3 | Tasavvuf ve Mistisizm
Vahdet-i Vücud
Başka Din ve İnanışlarda Mistisizm
| | | 4 | Anadolu’da İlk Mutatasavvıflar I
Mevlânâ ve Mesnevî I
Mevlânâ
Eserleri
Düşüncesi | | | 5 | Mevlânâ ve Mesnevî II
İlk Onsekiz Beytin Tahlili | | | 6 | Mevlânâ ve Mesnevî III
İlk Onsekiz Beytin Tahlili
Etkisi
| | | 7 | Hacı Bektaş Velî
Sultan Veled
Ahmed Fakîh | | | 8 | Yunus Emre’nin Eserleri ve Düşüncesi | | | 9 | ara sınav | | | 10 | Yunus Emre’de İnsan, Tabiat ve Hayat | | | 11 | Abdal Musa
Kaygusuz Abdal
Âşık Paşa | | | 12 | Hacı Bayram Velî
Süleyman Çelebi ve “Mevlid”
Pîr Sultan Abdal | | | 13 | Fuzûlî ve Tasavvuf | | | 14 | Şeyh Galib ve Tasavvuf | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Budak, Ali: Türk Tasavvuf Edebiyatı Ders Notları
Diğer Kaynaklar
Prof. Dr. Fuad Köprülü, Türk Edebiyatında İlk Mutasavvıflar, Ankara, Diyanet İşleri Başkanlığı Yayını.
Prof. Dr. Abdurrahman Güzel, Dînî-TasavvufîTürk Edebiyatı, Ankara, Akçağ Yayınevi
Doç. Dr. Necla Pekolcay, İslami Türk Edebiyatı, İstanbul, Kitabevi Yayını.
Abdülbâki Gölpınarlı, “Hüsn ü Aşk” Mesnevisi, İstanbul, Altın Kitaplar
Prof. Dr. İskender Pala, Ansiklopedik Divan Şiiri Sözlüğü, İstanbul
Prof. Dr. A. Atilla Şentürk, Osmanlı Şiiri Antolojisi, İstanbul, Yapı Kredi Yayını.
Ali Budak, Batılılaşma ve Türk Edebiyatı, İst. , Bilge Kültür Sanat Yayınevi, 2008. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 1 | 6 | 6 |
Bireysel Çalışma | 10 | 3 | 30 |
Okuma | 1 | 12 | 12 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 4 | 2 | 2 | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | 4 | 4 | 4 | 3 | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | 4 | 3 | 4 | 4 | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ4 | 5 | 2 | 5 | 3 | | | | | | | | | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|