Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SEÇ4592017371 | BİLİM VE FELSEFE | Seçmeli | 4 | 7 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bilimsel bilginin ve yöntem bilimin tarih boyunca geçirdiği değişimleri ve bu değişimlere karşı gelen dogmatik yaklaşımları öğrenirler. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Hasan TANRIVERDİ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | 1. Felsefenin geçirdiği gelişim hakkında bilgi sahibi olur. | 2 | 2.Analiz ve sentez yeteneği kazanır. | 3 | 3.Bilim ve Felsefe ile ilgili temel bilgi ve kültür edinir. | 4 | 4.Mesleki bilgi edinir. | 5 | 5.Olayları analiz eder. | 6 | 6.Bilgiyi kullanma becerisi kazanır. | 7 | 7.Eleştiri ve özeleştiri yeteneği kazanır. | 8 | 8.Yeni fikir üretme becerisi kazanır. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
yok |
Dersin İçeriği |
Bilimsel bilginin gelişimi, Felsefenin Başlangıcı: Sokrates’in öncülleri, İslam âlimlerinin bilim tarihine yaptıkları katkı, Ortaçağ ve Rönesansda Felsefe ve Bilim. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Bilim, Felsefe ve Düşünme | | | 2 | Felsefenin Başlangıcı: Sokrates’in Öncülleri | | | 3 | Doğa, Kader ve Şans | | | 4 | Sokrates, Plato ve Aristo | | | 5 | 7-9 yüzyıllarda İslam Dünyasında Bilim | | | 6 | 10-11. yüzyıllarda İslam Dünyasında Bilim | | | 7 | 12-13. yüzyıllarda İslam Dünyasında Bilim | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | 14-15. yüzyıllarda İslam Dünyasında Bilim | | | 10 | 16. yüzyılda İslam Dünyasında Bilim | | | 11 | İslam Dünyasında Bilimin Gerileme Nedenleri | | | 12 | Ortaçağ ve Rönesansda Felsefe ve Bilim | | | 13 | Akılcılık: Descartes ve Spinoza | | | 14 | Deneycilik: Locke, Berkeley, Hume | | | 15 | 19. Yüzyılda Felsefe ve Bilim | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1. Demir, R. 2016; Bilim ve Felsefe, Lotus Yayınevi, İstanbul.
2. Sezgin, F. 1998; İslam’da Bilim Ve Teknik-I, çev., Abdurrahman Aliy, Tuba ve Kültür Bakanlığı., İstanbul.
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 8 | 1 | 8 |
Tartışma | 5 | 1 | 5 |
Bireysel Çalışma | 5 | 2 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 5 | 2 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 5 | 2 | 10 |
Okuma | 5 | 1 | 5 |
| 2 | 1 | 2 |
| 2 | 2 | 4 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 1 | 2 | 3 | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | 1 | 2 | 3 | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | 1 | 2 | 3 | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ4 | 1 | 2 | 3 | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ5 | 1 | 2 | 3 | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ6 | 1 | 2 | 3 | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ7 | 1 | 2 | 3 | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ8 | 1 | 2 | 3 | | | | | | | | | | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|