Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SEÇ3522017371 | İSLAM EĞİTİM KLASİKLERİ | Seçmeli | 3 | 6 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
İslam medeniyetinin ilim ve eğitime verdiği önemin bir sonucu olarak klasik dönemde ortaya konulan eğitim eserlerinin tanıtılması ve günümüz eğitim anlayışı açısından değerlendirilmesi |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Yusuf Bahri Gündoğdu |
Öğrenme Çıktıları |
1 | İslam kültür tarihi içerisinde ortaya konulan önemli eğitim eserlerini bilir | 2 | İslam eğitim tarihi içerisinde ortaya konulan eğitim klasiklerinin günümüz eğitim anlayışı açısından mukayesini yapar |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
- |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
- |
Dersin İçeriği |
İbn Sahnun ile başlayıp Osmanlının son dönemlerine kadar ortaya konulan eğitim klasikleri |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | el-Âlim ve’l-müteallim, İmam-ı Azam Ebu Hanife (ö. 150/767) | | | 2 | Âdâbu’l-muallimîn İbn Sahnûn (ö. 256) | | | 3 | er-Risâletu’l-mufassala, el-Kâbisî (ö. 403/1012) | | | 4 | Tehzîbu’l-ahlâk, İbn Miskeveyh (ö. 421/1030) | | | 5 | Kitâbu’s-siyâse. İbn Sînâ (ö. 428/1037) | | | 6 | Edebu’d-dunya ve’d-dîn Ebu Hasen el-Mâverdî (ö. 450/1058) | | | 7 | İhyâu ulûmi’d-dîn, Gazâlî (ö. 505/1111) | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Ta’lîmu’l-muteallim fi tarîki’t-taallum, Burhaneddîn ez-Zernûcî (ö. 620/1223) | | | 10 | Tezkiretu’s-sâmi’ ve’l-mutekellim fi edebi’l-âlim ve’l-muteallim, Bedreddîn b. Cemâa (ö.733/1333) | | | 11 | Mukaddime, İbn Haldûn (ö. 808/1406) | | | 12 | Tarîku’l-Edeb, Ali b. Hüseyin el-Amâsî (ö. 875/1471) | | | 13 | Miftâhu’s-saâde ve misbâhu’s-siyâde fî mevzûâti’l-ulûm, Taşköprîzâde (ö. 968/1561) | | | 14 | Bulugu aksa'l-maram, el-Tarnabati (v. 1214/1799)Bulugu Aksal Meram | | | 15 | Genel değerlendirme | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
- |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | - |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Proje Hazırlama | 1 | 15 | 15 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Okuma | 1 | 10 | 10 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|