|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SEÇ3482017371 | KLASİK TASAVVUF METİNLERİ | Seçmeli | 3 | 6 | 2 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Bu ders, tasavvufun temel metinlerinden örnek okumalar ile tasavvuf kültürünü tanımayı amaçlar. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Dr. Öğr. Üyesi Hatice Çubukcu | Öğrenme Çıktıları | 1 | Kaynak dillerdeki (Arapça, Farsça ve Osmanlıca) metinleri inceleyebilme ve onlardan yararlanabilme. | 2 | Alanına ait klasik ve güncel literatürü tanıma, okuyup anlama ve yorumlayabilme. | 3 | Alana ait bilgilerin sahihliğini ve kaynak değerini tespit edebilme. | 4 | Alana ait mesleki formasyonu kazanma ve bilgiyi yerinde kullanabilme ve yeni oluşumlara uyarlayabilme. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Tasavvuf | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | | Dersin İçeriği | Bu ders, tasavvufun temel kaynaklarını (Muhasibi, Kuşeyri, Hucviri, Kelabazi, Ebu Talib Mekki, Gazali vb.) konu edinmektedir. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Tasavvuf ve tarikatlar tarihinin kaynaklarına genel bir bakış | | | 2 | Abdullah b. Mübarek'in Kitabü'z-Zühd'ü ve Kütabü'z-Zühd örnekleri | | | 3 | Riaye | | | 4 | Hatmu'l Evliya | | | 5 | luma | | | 6 | Kutu'l-kulub | | | 7 | taarruf | | | 8 | Kuşeyri Risalesi | | | 9 | Keşfu'l Mahcub | | | 10 | Menazilus Sairin | | | 11 | Ara sınav | | | 12 | İhyau Ulumiddin | | | 13 | Safvetüt tasavvuf | | | 14 | Avarif | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Muhasibi, er-Riaye li Hukukillah Serrac Tusi, el-Luma Ebu Talib Mekki, Kutu'l-Kulub Kelabazi, et-Taarruf Kuşeyrî, Risâle, Beyrut, trs. Bakli, Meşrebu'l-Ervah Sühreverdi, Avarifü'l-Maarif Makdisi, Safvetü't-Tasavvuf Hucvîrî, Keşfü'l-Mahcûb, Kahire, 1974. Gazali, İhyau Ulumi'd-Din Abdullah Herevî, Menâzilü's-Sâirîn, Mısır,1908. Ethem Cebecioğlu,Tasavvuf Klasikleri, İst. 2010. Mustafa Aşkar, Tasavvuf Tarihi Literatürü, İz Yayıncılık, İst. 2006 Osmanlı Toplumunda Tasavvuf(16-19.yy.) Mustafa Kara, Tekke Eğitimi ve Literatürü, Türkiye Araştırmaları Literatür Dergisi, 2008, cilt: VI, sayı: 12 [Türk Eğitim Tarihi], s. 107-138 Mustafa Kara, XIV ve XV. Yüzyıllarda Osmanlı Toplumunu Besleyen Türkçe Kitaplar, İslâmîAraştırmalar, 1999, cilt: XII, sayı:2, s. 130-148 Vahit Göktaş, Kelâbâzî'nin et-Ta'arruf li-Mezhebi Ehli't-Tasavvuf Adlı Eserinin Şerhleri ve Şârihleri, Gazi Üniversitesi Çorum İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2008/2, cilt: VII, sayı:14, s. 129-146 Süleyman Uludağ, Osmanlı Dönemi Tasavvuf Düşüncesinin Temel Kaynakları. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Derse Katılım | 5 | 5 | 25 | Gözlem | 4 | 5 | 20 | Okuma | 1 | 3 | 3 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|