Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SEÇ3482017371KLASİK TASAVVUF METİNLERİSeçmeli362
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu ders, tasavvufun temel metinlerinden örnek okumalar ile tasavvuf kültürünü tanımayı amaçlar.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Hatice Çubukcu
Öğrenme Çıktıları
1Kaynak dillerdeki (Arapça, Farsça ve Osmanlıca) metinleri inceleyebilme ve onlardan yararlanabilme.
2Alanına ait klasik ve güncel literatürü tanıma, okuyup anlama ve yorumlayabilme.
3 Alana ait bilgilerin sahihliğini ve kaynak değerini tespit edebilme.
4Alana ait mesleki formasyonu kazanma ve bilgiyi yerinde kullanabilme ve yeni oluşumlara uyarlayabilme.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Tasavvuf
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Bu ders, tasavvufun temel kaynaklarını (Muhasibi, Kuşeyri, Hucviri, Kelabazi, Ebu Talib Mekki, Gazali vb.) konu edinmektedir.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Tasavvuf ve tarikatlar tarihinin kaynaklarına genel bir bakış
2Abdullah b. Mübarek'in Kitabü'z-Zühd'ü ve Kütabü'z-Zühd örnekleri
3Riaye
4Hatmu'l Evliya
5luma
6Kutu'l-kulub
7taarruf
8Kuşeyri Risalesi
9Keşfu'l Mahcub
10Menazilus Sairin
11Ara sınav
12İhyau Ulumiddin
13Safvetüt tasavvuf
14Avarif
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Muhasibi, er-Riaye li Hukukillah Serrac Tusi, el-Luma Ebu Talib Mekki, Kutu'l-Kulub Kelabazi, et-Taarruf Kuşeyrî, Risâle, Beyrut, trs. Bakli, Meşrebu'l-Ervah Sühreverdi, Avarifü'l-Maarif Makdisi, Safvetü't-Tasavvuf Hucvîrî, Keşfü'l-Mahcûb, Kahire, 1974. Gazali, İhyau Ulumi'd-Din Abdullah Herevî, Menâzilü's-Sâirîn, Mısır,1908. Ethem Cebecioğlu,Tasavvuf Klasikleri, İst. 2010. Mustafa Aşkar, Tasavvuf Tarihi Literatürü, İz Yayıncılık, İst. 2006 Osmanlı Toplumunda Tasavvuf(16-19.yy.) Mustafa Kara, Tekke Eğitimi ve Literatürü, Türkiye Araştırmaları Literatür Dergisi, 2008, cilt: VI, sayı: 12 [Türk Eğitim Tarihi], s. 107-138 Mustafa Kara, XIV ve XV. Yüzyıllarda Osmanlı Toplumunu Besleyen Türkçe Kitaplar, İslâmîAraştırmalar, 1999, cilt: XII, sayı:2, s. 130-148 Vahit Göktaş, Kelâbâzî'nin et-Ta'arruf li-Mezhebi Ehli't-Tasavvuf Adlı Eserinin Şerhleri ve Şârihleri, Gazi Üniversitesi Çorum İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2008/2, cilt: VII, sayı:14, s. 129-146 Süleyman Uludağ, Osmanlı Dönemi Tasavvuf Düşüncesinin Temel Kaynakları.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım5525
Gözlem4520
Okuma133
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)50
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20
ÖÇ133                  
ÖÇ244                  
ÖÇ332                  
ÖÇ442                  
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00