Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SEÇ3282017371 | ÇAĞDAŞ İSLAM DÜŞÜNÜRLERİ | Seçmeli | 3 | 6 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Çağdaş İslam bilginlerinin teolojik, epistemolojik ve ontolojik problemlere yönelik yeni çözümlerini kavramak
|
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Arş. Gör. Samet KARAHÜSEYİN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Çağdaş İslam Düşüncesinin anlamını ve problemlerini bilir.
| 2 | Çağdaş İslam Düşüncesi sayesinde İslam kültürünün geçmişi ile günümüzü arasında bağlantı kurar | 3 | Önemli Çağdaş İslam Düşünürlerinin başlıca görüşlerini analiz eder. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Fazlurrahman’ın İbn Sina merkezli vahiy anlayışı ve eleştirisi; İkbal’in panenteist tanrı-evren ilişkisi ve eleştirisi; Cabiri’nin burhan merkezli epistemolojik tasavvuru ve eleştirisi; Seyyid Huseyin Nasr’ın gelenek ve kutsal merkezli epistemoloji anlayışı ve eleştirisi; Faruki ve bilginin islamişleştirilmesi projeleri ve eleştirisi; İzutsu’da temel İslami kavramlar.
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | İbn Sinacı ruhun kutsal yetileri | | | 2 | Fazlurrahman ve İbn Sinacı vahiy anlayışı | | | 3 | Fazlurrahmancı vahyin eleştirisi | | | 4 | İkbal ve panentesit tanrı-evren anlayışı | | | 5 | İkbal’in panenteist anlayışının eleştirisi | | | 6 | Düşünürler ve Görüşleri: Fazlurrahman II | | | 7 | Cabirici burhanın eleştirisi | | | 8 | Arasınav | | | 9 | Seyit Hüseyin Nasr: Gelenek ve Kutsal | | | 10 | Gelenek ve Kutsalın eleştirisi | | | 11 | Faruki ve bilginin İslamileştirilmesi | | | 12 | Bilginin İslamileştirilmesinin eleştirilmesi | | | 13 | İzutsu ve temel İslami kavramlar | | | 14 | Izutsucu kavramlarla düşünmek | | | 15 | Yani bakış açıları üzerine düşünmek | | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Çağdaş İslam Düşünürleri, ed.: Cağfer Karadaş
Çağdaş İslam Düşünürleri, ed.: Sabri Yılmaz
İslam’da Dini Düşüncenin Yeniden İnşası, Prof. Dr. Fazlur Rahman.
Kuran´da Dini ve Ahlaki Kavramlar, Prof. Dr. Toshihiko İzutsu.
Bilgi ve Kutsal, Prof. Dr. Seyyid Hüseyin Nasr.
Felsefî Mirasımız ve Biz, M. Abid el-Cabiri
Muhammed İkbal’in Felsefesi’nde Tanrı, İnsan ve Kainat, çev: Celal Türer
Bilginin İslamileştirilmesi ve Çağdaş İslam düşüncesi, Prof. Dr. Mevlüt Uyanık
Kur’anda Dini ve Ahlaki Kavramlar, Toshihiko Izutsu |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Makale Yazma | 1 | 10 | 10 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 4 | 3 | 1 | 3 | 2 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | 3 | 1 | 1 | ÖÇ2 | 5 | 4 | 3 | 1 | 3 | 2 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | 3 | 1 | 1 | ÖÇ3 | 5 | 4 | 3 | 1 | 3 | 2 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | 3 | 1 | 1 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|