Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SEÇ3282017371ÇAĞDAŞ İSLAM DÜŞÜNÜRLERİSeçmeli362
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Çağdaş İslam bilginlerinin teolojik, epistemolojik ve ontolojik problemlere yönelik yeni çözümlerini kavramak
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Arş. Gör. Samet KARAHÜSEYİN
Öğrenme Çıktıları
1 Çağdaş İslam Düşüncesinin anlamını ve problemlerini bilir.
2Çağdaş İslam Düşüncesi sayesinde İslam kültürünün geçmişi ile günümüzü arasında bağlantı kurar
3 Önemli Çağdaş İslam Düşünürlerinin başlıca görüşlerini analiz eder.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Fazlurrahman’ın İbn Sina merkezli vahiy anlayışı ve eleştirisi; İkbal’in panenteist tanrı-evren ilişkisi ve eleştirisi; Cabiri’nin burhan merkezli epistemolojik tasavvuru ve eleştirisi; Seyyid Huseyin Nasr’ın gelenek ve kutsal merkezli epistemoloji anlayışı ve eleştirisi; Faruki ve bilginin islamişleştirilmesi projeleri ve eleştirisi; İzutsu’da temel İslami kavramlar.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1İbn Sinacı ruhun kutsal yetileri
2Fazlurrahman ve İbn Sinacı vahiy anlayışı
3Fazlurrahmancı vahyin eleştirisi
4İkbal ve panentesit tanrı-evren anlayışı
5İkbal’in panenteist anlayışının eleştirisi
6Düşünürler ve Görüşleri: Fazlurrahman II
7Cabirici burhanın eleştirisi
8Arasınav
9Seyit Hüseyin Nasr: Gelenek ve Kutsal
10Gelenek ve Kutsalın eleştirisi
11Faruki ve bilginin İslamileştirilmesi
12Bilginin İslamileştirilmesinin eleştirilmesi
13İzutsu ve temel İslami kavramlar
14Izutsucu kavramlarla düşünmek
15Yani bakış açıları üzerine düşünmek
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Çağdaş İslam Düşünürleri, ed.: Cağfer Karadaş Çağdaş İslam Düşünürleri, ed.: Sabri Yılmaz İslam’da Dini Düşüncenin Yeniden İnşası, Prof. Dr. Fazlur Rahman. Kuran´da Dini ve Ahlaki Kavramlar, Prof. Dr. Toshihiko İzutsu. Bilgi ve Kutsal, Prof. Dr. Seyyid Hüseyin Nasr. Felsefî Mirasımız ve Biz, M. Abid el-Cabiri Muhammed İkbal’in Felsefesi’nde Tanrı, İnsan ve Kainat, çev: Celal Türer Bilginin İslamileştirilmesi ve Çağdaş İslam düşüncesi, Prof. Dr. Mevlüt Uyanık Kur’anda Dini ve Ahlaki Kavramlar, Toshihiko Izutsu
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14228
Makale Yazma11010
Bireysel Çalışma14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma111
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma111
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)70
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20
ÖÇ154313245544522112311
ÖÇ254313245544522112311
ÖÇ354313245544522112311
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00