|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SEÇ3572017371 | İSLAM EĞİTİM TARİHİ | Seçmeli | 3 | 5 | 2 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | İslam tarihindeki eğitim faaliyetleri, eğitim kurumları, eğitim programları ve politikaları hakkında bilgi sahibi olmak, İslam eğitim tarihini günümüz eğitim problemlerine ışık tutacak şekilde yorumlamak | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Doç. Dr. Yusuf Bahri Gündoğdu | Öğrenme Çıktıları | 1 | İlk dönemden başlayarak İslam eğitiminde kurumsallaşma sürecini bilir.
| 2 | İslam eğitim kurumlarını özellikleri ve eğ itim unsurları itibariyle tanır. | 3 | İslam eğitim tarihi ile ilgili kazanımlarından hareketle günümüz İslam eğitimini değerlendirir. | 4 | İslam eğitim tarihinde dönemler arasında kıyaslama yapar. | 5 | Medrese öncesi ve medrese sonrası eğitim politikalarında yaşanan değişimi değerlendirir. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Bu derste Hz. Peygamberden günümüze din eğitiminin geçirdiği sürecin öğretim unsurları itibariyle değerlendirilmesi, genel bilgi edimiyle beraber ana dönemler itibariyle farklılıkların kıyaslamalı olarak ortaya konulması amaçlanmaktadır. Konular Hz. Peygamber, halifeler, Emeviler, Eyyubiler, Endülüs Emeviler, Selçuklular, Osmanlı ve Cumhuriyet Dönemi olarak ana hatlarıyla sınırlandırılacak, kurumlar dönemler ve öğretim unsurları göz önünde bulundurularak incelenecek ve her dönem sonrası ele alınan önceki dönemlerle karşılaştırmalı olarak yeniden değerlendirilecektir. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | İslam Öncesi Eğitim ve Özellikleri | | | 2 | İslam’da Eğitim Anlayışı ve Eğitim Unsurları | | | 3 | Mekke Dönemi Eğitim Hareketleri ve Kurumları | | | 4 | Medine Dönemi Eğitim Hareketleri ve Kurumları | | | 5 | Dört Halife Dönemi Eğitim Hareketleri ve Kurumları | | | 6 | Medrese Öncesi Eğitim Kurumları ve Özellikleri | | | 7 | Medrese Öncesi Eğitim Kurumları ve Özellikleri | | | 8 | İslam Eğitimine Yön Verenler (El-Memnun, Nurettin Zengi) | | | 9 | ARA SINAV | | | 10 | İslam Eğitimine Yön Verenler (Selahattin Eyyubi) | | | 11 | Medrese Sonrası İslam Eğitimi ve Özellikleri | | | 12 | Medrese Sonrası İslam Eğitimi ve Özellikleri | | | 13 | Osmanlı'da Eğitim | | | 14 | İslam’da Eğitim-Medeniyet İlişkisi | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Çelebi, A., İslam’da Eğitim-Öğretim Tarihi, Terc.:Ali YARDIM, Damla Yayınları, İstanbul, 1998. Dağ, M., Öymen, H.R., İslam Eğitim Tarihi, Milli eğitim Basımevi, Ankara, 1994 Kazıcı, Z., Ana Hatlarıyla İslam Eğitim Tarihi. Gözütok, Ş., İlk Dönem İslam Eğitim Tarihi (Hz. Peygamber Dönemi Eğitim Öğretim), Sözcü Kitapevi, Anlara. Çağatay, N., İslam Öncesi Arap Tarihi ve Cahiliyye Çağı, Ankara, 1971. Makdisi, G., Ortaçağda Yükseköğretim (İslam Dünyası ve Hristiyan Batı), Klasik Yayınları, İstanbul, 2012. Parladır, S., İslam’da Örgün Eğitim, İzmir, 2006. Ayhan, H., Eğitime Giriş ve İslamiyet’in Eğitime Getirdiği Değerler, Damla Yayınları, İstanbul, 1982. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 6 | 1 | 6 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 8 | 2 | 16 | Okuma | 14 | 3 | 42 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | | 3 | | 2 | 3 | | | | | ÖÇ2 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | | 3 | | 3 | 3 | | | | | ÖÇ3 | 2 | 3 | 4 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | | 3 | | 3 | 3 | | | | | ÖÇ4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | | 3 | | 2 | 3 | | | | | ÖÇ5 | 3 | 2 | 4 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 4 | 2 | | 3 | | 3 | 4 | | | | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|