Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SEÇ3412017371 | FELSEFİ ANTROPOLOJİ | Seçmeli | 3 | 5 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Ders, felsefenin insanı konu edinişindeki tartışma ve çözümlemeleri problemleri yeniden tartışma konularına dönüştürmeyi amaçlamaktadır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Sait KAR |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Felsefi antroplojinin neliğini bilir. | 2 | İnsana çok boyutlu olarak bakma becerisi kazanır. | 3 | İnsana dair sorulara felsefi açıdan bakar. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Ders, insan felsefesi bağlamında, insanı problem alan İ. Kant, M. Scheler gibi filozofların bu yöndeki temel metinlerini incelemeyi içermektedir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | İnsan felsefesinin gelişimi | Sözlü Anlatım | Önerilen Kaynaklar | 2 | İnsan felsefesinin gelişimi | Sözlü Anlatım | Önerilen Kaynaklar | 3 | Felsefe ve kültür ilişkisi | Sözlü Anlatım | Önerilen Kaynaklar | 4 | Felsefe ve kültür ilişkisi | Sözlü Anlatım | Önerilen Kaynaklar | 5 | İnsan varlığının anlamı | Sözlü Anlatım | Önerilen Kaynaklar | 6 | İnsan varlığının anlamı | Sözlü Anlatım | Önerilen Kaynaklar | 7 | Metafiziksel, fenemenolojik sorunlar | Sözlü Anlatım | Önerilen Kaynaklar | 8 | Ara Sınav | | | 9 | İnsan ilişkileri, sosyal çevre | Sözlü Anlatım | Önerilen Kaynaklar | 10 | İnsan ilişkileri, sosyal çevre | Sözlü Anlatım | Önerilen Kaynaklar | 11 | Descartes, Kant ve Feuerbach’da felsefi antropoloji | Sözlü Anlatım | Önerilen Kaynaklar | 12 | Descartes, Kant ve Feuerbach’da felsefi antropoloji | Sözlü Anlatım | Önerilen Kaynaklar | 13 | Descartes, Kant ve Feuerbach’da felsefi antropoloji | Sözlü Anlatım | Önerilen Kaynaklar | 14 | Genel değerlendirme | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1.İoanna Kçuradi, Yüzyılımızda İnsan Felsefesi, Ankara, 1997 2.Max Scheler, İnsanın kozmostaki Yeri, çev.:Tomris Mengüçoğlu, İstanbul, 1998 3.Takiyyüddin Mengüşoğlu, İnsan Felsefesi, İstanbul, 1998 |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
Bireysel Çalışma | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 10 | 1 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 10 | 1 | 10 |
Okuma | 15 | 2 | 30 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | | 2 | | | | | | 2 | | | | | 3 | | | | 1 | 4 | ÖÇ2 | | | | | 4 | | | 3 | | | | 5 | | | 5 | | 4 | | 3 | | ÖÇ3 | 4 | | | 5 | | | | 5 | | | | | | | 4 | | | | | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|