|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SEÇ3392017371 | TARİH FELSEFESİ | Seçmeli | 3 | 5 | 2 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Tarihin ontolojik ve epistemolojik temelleriyle ilgili tartışmalar hakkında bilgi ve bilinç sahibi kılmak | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Dr. Öğretim Üyesi Feridun Tekin | Öğrenme Çıktıları | 1 | Varlık kategorilerini ve tarihin neliğini kavrayabilme | 2 | Zaman ve tarihi varlığı (olay, olgu) tanımlayabilme | 3 | Dün-bugün ilişkisini ve tarihin faydasını değerlendirebilme | 4 | Süreklilik ve değişim problemi bağlamında özgürlüğün değerini tartışabilme | 5 | Şahitliğin (metnin) tükenmezliğini ve yorumun değerini kavrayabilme | 6 | Olguyla olay, bütün ile parça arasındaki münasebeti analiz edebilme | 7 | Tarihte imkan ve imkansızlığın sınırlarını değerlendirebilme | 8 | Tarihi olguları anlamada nesnelliğin gerekliliğini gösterebilme | 9 | Karşıt görüşlerin zenginlik içerdiği gösterebilme | 10 | Geleceğe yönelirken tarihi zorlamaları değerlendirebilme |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | | Dersin İçeriği | | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Tarihin Mahiyeti | | | 2 | Tarihi Varlık Kategorileri | | | 3 | Tarihsel Çevrimler Kuramı | | | 4 | Tarihin Faydalılığı | | | 5 | Hermeuneutik Tarih Anlayışı | | | 6 | Tarih ve Özgürlük Problemi | | | 7 | Tarih ve Benzersizlik. | | | 8 | Tarih Felsefesinin, Hristiyanlığın Tininden ve Problemlerinden Ortaya Çıkışı | | | 9 | Nesnellik | | | 10 | Yeniçağ tarih felsefelerinin ve Büyük sistemlerin Ortaya Çıkışı | | | 11 | Tarihsel Bilginin Sınırları | | | 12 | Tarihselcilik | | | 13 | Tarih ve Bilim farklı bilgi türleri midir? | | | 14 | Tarihte ilerleme | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | 1. Collingwood, R. G., Tarih Felsefesi Üzerine Denemeler, çev. Erol Özvar, Ayışığı Kitapları, İstanbul, 2000.
2. Collingwood, R. G., Tarih Tasarımı, çev. Kurtuluş Dinçer, Gündoğan Yay., Ankara 1996, 2. bsk.
3. Tosh, John, Tarihin Peşinde, çev. Özden Arıkan, Tarih Vakfı Yurt Yay., İstanbul, 1997.
4. Braudel, Fernand, Tarih Üzerine Yazılar, çev. M. Ali Kılıçbay, İmge Yay., Ankara 1992.
5. Özlem, Doğan, Tarih Felsefesi, Ara Yay., İstanbul 1992.
6. Deleuze, G. / Guattari, F., Felsefe Nedir?, çev Turhan Ilgaz, Yapı Kredi Yay., İstanbul 1993. 2. bsk.
7. Fetscher, İring, “Tarih felsefesi”, Günümüzde Felsefe Disiplinleri, haz. Doğan Özlem, İnkılap kitabevi, İstanbul 1997.
8. Uçar, Şahin, Tarih Felsefesi Meseleleri, Nehir yay. İstanbul 1997.
9. Jenkins, Keith, Tarihi Yeniden Düşünmek, çev. Bahadır Şina Şener, Ankara 1997.
10. E. Halkın, Leon., Tarih Tenkidinin Unsurları, çev. Bahaeddin Yediyıldız, Türk tarih Kurumu Yay. Ankara 1989. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Seminer | 5 | 2 | 10 | Makale Kritik Etme | 5 | 4 | 20 | Bireysel Çalışma | 5 | 4 | 20 | Okuma | 5 | 2 | 10 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | | | | 3 | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | | 5 | | | | | | | | | | | | ÖÇ6 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ7 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ8 | | | | | | | | | | | | 2 | | | | | | | | | ÖÇ9 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ10 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | 4 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|