Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SEÇ3392017371TARİH FELSEFESİSeçmeli352
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Tarihin ontolojik ve epistemolojik temelleriyle ilgili tartışmalar hakkında bilgi ve bilinç sahibi kılmak
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğretim Üyesi Feridun Tekin
Öğrenme Çıktıları
1Varlık kategorilerini ve tarihin neliğini kavrayabilme
2Zaman ve tarihi varlığı (olay, olgu) tanımlayabilme
3Dün-bugün ilişkisini ve tarihin faydasını değerlendirebilme
4Süreklilik ve değişim problemi bağlamında özgürlüğün değerini tartışabilme
5Şahitliğin (metnin) tükenmezliğini ve yorumun değerini kavrayabilme
6Olguyla olay, bütün ile parça arasındaki münasebeti analiz edebilme
7Tarihte imkan ve imkansızlığın sınırlarını değerlendirebilme
8Tarihi olguları anlamada nesnelliğin gerekliliğini gösterebilme
9Karşıt görüşlerin zenginlik içerdiği gösterebilme
10Geleceğe yönelirken tarihi zorlamaları değerlendirebilme
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Tarihin Mahiyeti
2Tarihi Varlık Kategorileri
3Tarihsel Çevrimler Kuramı
4Tarihin Faydalılığı
5Hermeuneutik Tarih Anlayışı
6Tarih ve Özgürlük Problemi
7Tarih ve Benzersizlik.
8Tarih Felsefesinin, Hristiyanlığın Tininden ve Problemlerinden Ortaya Çıkışı
9Nesnellik
10Yeniçağ tarih felsefelerinin ve Büyük sistemlerin Ortaya Çıkışı
11Tarihsel Bilginin Sınırları
12Tarihselcilik
13Tarih ve Bilim farklı bilgi türleri midir?
14Tarihte ilerleme
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Collingwood, R. G., Tarih Felsefesi Üzerine Denemeler, çev. Erol Özvar, Ayışığı Kitapları, İstanbul, 2000. 2. Collingwood, R. G., Tarih Tasarımı, çev. Kurtuluş Dinçer, Gündoğan Yay., Ankara 1996, 2. bsk. 3. Tosh, John, Tarihin Peşinde, çev. Özden Arıkan, Tarih Vakfı Yurt Yay., İstanbul, 1997. 4. Braudel, Fernand, Tarih Üzerine Yazılar, çev. M. Ali Kılıçbay, İmge Yay., Ankara 1992. 5. Özlem, Doğan, Tarih Felsefesi, Ara Yay., İstanbul 1992. 6. Deleuze, G. / Guattari, F., Felsefe Nedir?, çev Turhan Ilgaz, Yapı Kredi Yay., İstanbul 1993. 2. bsk. 7. Fetscher, İring, “Tarih felsefesi”, Günümüzde Felsefe Disiplinleri, haz. Doğan Özlem, İnkılap kitabevi, İstanbul 1997. 8. Uçar, Şahin, Tarih Felsefesi Meseleleri, Nehir yay. İstanbul 1997. 9. Jenkins, Keith, Tarihi Yeniden Düşünmek, çev. Bahadır Şina Şener, Ankara 1997. 10. E. Halkın, Leon., Tarih Tenkidinin Unsurları, çev. Bahaeddin Yediyıldız, Türk tarih Kurumu Yay. Ankara 1989.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Seminer5210
Makale Kritik Etme5420
Bireysel Çalışma5420
Okuma5210
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)62
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20
ÖÇ1   3                
ÖÇ2                    
ÖÇ3                    
ÖÇ4                    
ÖÇ5        5           
ÖÇ6                    
ÖÇ7                    
ÖÇ8           2        
ÖÇ9                    
ÖÇ10                   4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00