Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | GRA4132016174 | ANİMASYON I | Seçmeli | 4 | 7 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
İki ve Üç boyutlu animasyon (canlandırma) ile ilgili temel kuramsal, plastik, estetik ve teknik bilgi sahibi olma, animasyonun oluşturulması aşamalarına hakim olma, animasyona yönelik çizim teknik ve becerilerinin edinilmesi ile temel düzeyde animasyon tasarımı üretebilme |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Sanat ve tasarım alanındaki bilgilerini sentezleyerek tasarımlar yapabilir | 2 | Sanat ve tasarımın farklı disiplinleri arasında ilişki kurabilme becerisine sahiptir | 3 | Sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı yada süreci tasarlayabilir | 4 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrama ve gereklilikleri yerine getirebilme becerisine sahiptir | 5 | Yerel ve evrensel boyutlardaki sanat ve tasarım problemini tanımlama ve çözümleyebilme becerisine sahiptir | 6 | Sanat ve tasarım tarihinde ortaya çıkmış tasarım anlayışlarıyla günümüz tasarım anlayışları arasında ilişki kurabilir | 7 | Sanat ve tasarım problemlerinin çözümünde gerekli malzemeleri kullanarak tasarımı sonuçlandırabilme yetkinliğine sahiptir | 8 | Tasarım sürecinde araştırma, sentez,değerlendirme ve yorumlayabilme becerisine sahiptir | 9 | Sanat ve tasarım problemlerini çözümleyebilir | 10 | Tasarım sürecinde kullanılan malzemelerin seçiminde çevreye karşı duyarlı olabilme bilgisine sahiptir | 11 | Güncel sorunları takip ederek bu sorunlara ilişkin tasarımlar üretebilir | 12 | Etkili iletişim becerilerini öğrenerek kendini ifade edebilir | 13 | Fikir ve sanat eserleri konusunda fikir sahibidir | 14 | Grafik tasarımın form, yöntem, teknik ve araçlarını bilir ve uygular |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
1 Animasyon ile ilgili temel kavramları, estetik ve teknik bilgileri tanımlayabilme.
2 Animasyonun tarihi ve gelişim aşamaları hakkında bilgi sahibi olma.
3.Başlıca animasyon tasarımcıları, eserleri ve farklı animasyon üslupları hakkında fikir sahibi olma.
4.İki boyutlu animasyon temelinde, animasyon yapım aşamaları hakkında bilgi sahibi olma
5.Tasarım aşamasında kullanılacak materyalleri tanımlayabilme ve temel düzeyde kullanabilme.
6.Animasyon yapımı için gerekli olan çizim teknik ve becerisine sahip olma
7.Tasarımında biçim ve içerik (konu ve görsel) arasındaki ilişkiyi doğru tanımlayabilme.
8.Animasyon yapım metodunu uygulayarak iki boyutlu animasyon uygulamaları yapabilme |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dersin içeriğinin sunumu ve kullanılacak materyallerin ve işlevlerinin tanıtılması | | | 2 | Animasyon kavramının ve kullanım alanlarının örneklenerek anlatılması | | | 3 | Animasyonun tarihi ve gelişim aşamalarının anlatılması | | | 4 | Başlıca animasyon sanatçıları ve üslup özelliklerinin örneklenerek incelenmesi | | | 5 | Animasyon yapım aşamalarının anlatılması | | | 6 | Uygulama-1:Animasyon çizim tekniklerinin ve yapım aşamalarının kavranmasına yönelik temel uygulama çalışmaları | | | 7 | Çalışmaların devamı; uygulama çalışmasının gözlem ve eleştirileri | | | 8 | Vize | | | 9 | Çalışmaların devamı; tasarımın sonlandırılması, biçim ve içerik açısından analiz edilmesi | | | 10 | Uygulama-2:Animasyon karakter-mekan ilişkisinin ve yapım aşamalarının kavranmasına yönelik temel uygulama çalışmaları | | | 11 | Çalışmaların devamı; tasarımın sonlandırılması, biçim ve içerik açısından analiz edilmesi | | | 12 | Çalışmaların devamı; Farklı animasyon tekniklerinin kavratılmasına yönelik uygulama çalışmaları | | | 13 | Çalışmaların devamı; tasarımın sonlandırılması, biçim ve içerik açısından analiz edilmesi | | | 14 | Final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Özge Samancı, Animasyonun Önlenemez Yükselişi, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları , How to Make Animated Films (Tony White), Animation The Mechanics of_Motion (Chris Webster), Timing for Animation (John Lasseter) |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Derse Katılım | 14 | 6 | 84 |
Uygulama/Pratik | 2 | 10 | 20 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ6 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ7 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ8 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ9 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ10 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ÖÇ11 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ÖÇ12 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ13 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ14 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|