Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
GRA4092016174KURUMSAL KİMLİK TASARIMISeçmeli474
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Ders, kurumsal kimlik oluşturma süreçlerinin incelenmesi ile iletişim tasarımı problemleri çerçevesinde kurumsal kimlik öğelerinin hazırlanması ve sunulması süreçlerini kapsar.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Sanat ve tasarım alanındaki bilgilerini sentezleyerek tasarımlar yapabilir
2Sanat ve tasarımın farklı disiplinleri arasında ilişki kurabilme becerisine sahiptir
3Sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı yada süreci tasarlayabilir
4Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrama ve gereklilikleri yerine getirebilme becerisine sahiptir
5Yerel ve evrensel boyutlardaki sanat ve tasarım problemini tanımlama ve çözümleyebilme becerisine sahiptir
6Sanat ve tasarım tarihinde ortaya çıkmış tasarım anlayışlarıyla günümüz tasarım anlayışları arasında ilişki kurabilir
7Sanat ve tasarım problemlerinin çözümünde gerekli malzemeleri kullanarak tasarımı sonuçlandırabilme yetkinliğine sahiptir
8Tasarım sürecinde araştırma, sentez,değerlendirme ve yorumlayabilme becerisine sahiptir
9Sanat ve tasarım problemlerini çözümleyebilir
10Tasarım sürecinde kullanılan malzemelerin seçiminde çevreye karşı duyarlı olabilme bilgisine sahiptir
11Güncel sorunları takip ederek bu sorunlara ilişkin tasarımlar üretebilir
12Etkili iletişim becerilerini öğrenerek kendini ifade edebilir
13Fikir ve sanat eserleri hakkında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme
14Grafik tasarımın yöntem, teknik ve araçlarını bilir ve uygular.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
1. Kurumlar için logo logotype hazırlayabilme 2. Kurumlar için kimlik tasarımları yapabilme 3. Kurumlar için kurumsal kimlik oluşturma 4. Kurumsal kimlik uygulamaları yapabilme
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Tanışma ve ders işleyişi hakkında bilgi kurum kültürü ve kurumsal kimlik kavramlarının tanımı
2Kurumsal kimlik oluşturmanın önemi ve özellikleri
3Örnek inceleme çeşitli markaların kurumsal kültür, kimlik ve markalaşma süreçlerinin incelenmesi
4Kurumsal kimlik kataloglarının incelenmesi
5Kurumsal kimliği yapılacak firmaların seçilmesi veya bulunması
6Kurumsal kimlik çalışmaları logo ve renk seçimleri, kartvizit, antetli, zarf
7Ara sınav – iş teslimi
8Kurumsal kimlik kitapçığı nedir. Örnek incelenmesi. Seçilen 3 şirketin ve diğer örnek kurumsal kimlik kitapçıklarının incelenmesi
9Kurumsal kimlik kitapçığı oluşturma süreçlerinin incelenmesi
10Kurumsal kimlik kitapçığı oluşturma
11Proje kapsamında kurumsal kimlik çalışmalarında; logo ve logotype çalışmalarının sonuçlandırılması ve kurumsal font aile/ailelerinin tartışılması
12Kurumsal kimlik kataloglarında yer alacak ürün standartlarının oluşturulması
13Katalogların getirilen standartların grafik tasarım acısından incelenmesi ve eksiklerin tamamlanması
14Kurumsal kimlik kataloglarının baskı haline getirilmesi ve sunumu
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
SEDEN, P. Yeni Başlayanlar İçin Kurumsal Kimlik ve Marka, Detay Yayıncılık OLINS, W. (1989), Corporate Identity; How to Make Business Strategy Visible Through Design, Massachusetts: Harvard Businesss School Press. REIL, V. (1995), Principles Of Corporate Communications, London: Prentice Hall. SCHIMMIT, S. (1997). Marketing Aesthetics, New York: Free Press.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav11010
Final Sınavı11010
Derse Katılım14570
Uygulama/Pratik21530
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)120
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
ÖÇ1444444444444444
ÖÇ2444444444444444
ÖÇ3444444444444444
ÖÇ4333333333333333
ÖÇ5222222222222222
ÖÇ6222222222222222
ÖÇ7444444433333333
ÖÇ8444444444444444
ÖÇ9444444444444444
ÖÇ10333333333333333
ÖÇ11333333333333333
ÖÇ12333333333333333
ÖÇ13444444444444444
ÖÇ14444444444444444
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00