Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
GRA4072016174TÜRK GRAFİK TASARIM TARİHİSeçmeli474
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Türk Grafik sanatlar tarihinin gelişim evrelerinin öğretilmesi amaçlanmıştır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Tarihsel süreç öğrenir
2Türk Hat Sanatının gelişim evrelerinin kavrar
3Akademisinin kurulması ve gelişiminin öğrenir. Cumhuriyet Dönemi ve sonrası Grafik Sanatçılarının öğrenir
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Tarihsel süreç. Uluslararası etkileşimler. Cumhuriyetten günümüze kadar Türkiye’de grafik tasarımın geçirdiği evreler ve değişimleri kapsamaktadır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin amacı ve notlandırma sistemi hakkında bilgi verilmesi
2Orta Asya’daki gelişim
3Selçuklular
4Türk hat sanatında grafik tasarım
5Türk hat sanatı
6Türkiye’deki ilk matbaanın kurulması
7Sanayi-i Nefise Mektebi (Güzel Sanatlar Akademisi)
8ARASINAV
9Endüstriyel Gelişmenin Getirdiği Boyut
10Cumhuriyet Döneminde grafik tasarım
11Cumhuriyet Döneminde grafik tasarım, Cumhuriyet Dönemi’nden 1950 yılına kadar grafik tasarımın gelişimi
121950-1980 yılları arası grafik tasarım tarihi, 1980’lerden 2000’li yıllara grafik tasarımda meydana gelen değişimler
132000’li yıllardan günümüze grafik tasarım
14YARIYIL SONU SINAVI
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Alparslan, Ali, Osmanlı Hat Sanatı Tarihi,İkinci Baskı,2004,İstanbul. Bektaş, Dilek, Çağdaş Grafik Tasarımın Gelişimi, Yapı Kredi Yayınları, 1992. Tansuğ Sezer, Çağdaş Türk Sanatı, Remzi Kitabevi,1986,İstanbul. İLAVE KAYNAK Akdenizli, Fuat, Başlangıcından Günümüze Türk Grafik Sanatı Tarihine Bir Bakış, 1999, İzmir. Gürses, Nesrin, CUMHURİYET SONRASI TÜRK GRAFİK TASARIMCILARININ TÜRK GRAFİK TASARIM EĞİTİMİNE ETKİLERİ, Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı, YÜKSEK LİSANS TEZİ, 2015, SAMSUN. BEŞİR DOĞAN, Begüm, 2000’Lİ YILLARDA TÜRK GRAFİK TASARIMININ GELİŞİMİ, İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ, YÜKSEK LİSANS TEZİ, 2018, İstanbul.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım148112
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)116
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
ÖÇ1333333333333333
ÖÇ2333333333333333
ÖÇ3333333333333333
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00