|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | GRA4072016174 | TÜRK GRAFİK TASARIM TARİHİ | Seçmeli | 4 | 7 | 4 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Türk Grafik sanatlar tarihinin gelişim evrelerinin öğretilmesi amaçlanmıştır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | Tarihsel süreç öğrenir | 2 | Türk Hat Sanatının gelişim evrelerinin kavrar | 3 | Akademisinin kurulması ve gelişiminin öğrenir. Cumhuriyet Dönemi ve sonrası Grafik Sanatçılarının öğrenir |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Tarihsel süreç. Uluslararası etkileşimler. Cumhuriyetten günümüze kadar Türkiye’de grafik tasarımın geçirdiği evreler ve değişimleri kapsamaktadır. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Dersin amacı ve notlandırma sistemi hakkında bilgi verilmesi | | | 2 | Orta Asya’daki gelişim | | | 3 | Selçuklular | | | 4 | Türk hat sanatında grafik tasarım | | | 5 | Türk hat sanatı | | | 6 | Türkiye’deki ilk matbaanın kurulması | | | 7 | Sanayi-i Nefise Mektebi (Güzel Sanatlar Akademisi) | | | 8 | ARASINAV | | | 9 | Endüstriyel Gelişmenin Getirdiği Boyut | | | 10 | Cumhuriyet Döneminde grafik tasarım | | | 11 | Cumhuriyet Döneminde grafik tasarım, Cumhuriyet Dönemi’nden 1950 yılına kadar grafik tasarımın gelişimi | | | 12 | 1950-1980 yılları arası grafik tasarım tarihi, 1980’lerden 2000’li yıllara grafik tasarımda meydana gelen değişimler | | | 13 | 2000’li yıllardan günümüze grafik tasarım | | | 14 | YARIYIL SONU SINAVI | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Alparslan, Ali, Osmanlı Hat Sanatı Tarihi,İkinci Baskı,2004,İstanbul.
Bektaş, Dilek, Çağdaş Grafik Tasarımın Gelişimi, Yapı Kredi Yayınları, 1992.
Tansuğ Sezer, Çağdaş Türk Sanatı, Remzi Kitabevi,1986,İstanbul.
İLAVE KAYNAK
Akdenizli, Fuat, Başlangıcından Günümüze Türk Grafik Sanatı Tarihine Bir Bakış, 1999, İzmir.
Gürses, Nesrin, CUMHURİYET SONRASI TÜRK GRAFİK TASARIMCILARININ TÜRK GRAFİK TASARIM EĞİTİMİNE ETKİLERİ, Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı, YÜKSEK LİSANS TEZİ, 2015, SAMSUN.
BEŞİR DOĞAN, Begüm, 2000’Lİ YILLARDA TÜRK GRAFİK TASARIMININ GELİŞİMİ, İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ, YÜKSEK LİSANS TEZİ, 2018, İstanbul.
| Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 14 | 8 | 112 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|