|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | GRA3122015174 | KİTLE İLETİŞİM KURAMLARI | Seçmeli | 3 | 6 | 2 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Tasarım, algı ve iletişim kavramlarını tanımlayabilme, bu kavramlarla ilgili kuramsal bilgiye sahip olma ve tasarımda algı ve iletişim kavramları arasındaki ilişkinin tasarımlama sürecine etkilerini tasarım ürünleri üzerinden analiz edebilme ve edinilen bilgileri tasarımlarında kullanabilme | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | Sanat ve tasarım alanındaki bilgilerini sentezleyerek tasarımlar yapabilir | 2 | Sanat ve tasarımın farklı disiplinleri arasında ilişki kurabilme becerisine sahiptir | 3 | Sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı yada süreci tasarlayabilir | 4 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrama ve gereklilikleri yerine getirebilme becerisine sahiptir | 5 | Yerel ve evrensel boyutlardaki sanat ve tasarım problemini tanımlama ve çözümleyebilme becerisine sahip tir | 6 | Sanat ve tasarım tarihinde ortaya çıkmış tasarım anlayışlarıyla günümüz tasarım anlayışları arasında ilişki kurabilir | 7 | Sanat ve tasarım problemlerinin çözümünde gerekli malzemeleri kullanarak tasarımı sonuçlandırabilme yetkinliğine sahiptir | 8 | Tasarım sürecinde araştırma, sentez,değerlendirme ve yorumlayabilme becerisine sahiptir | 9 | Sanat ve tasarım problemlerini çözümleyebilir | 10 | Tasarım sürecinde kullanılan malzemelerin seçiminde çevreye karşı duyarlı olabilme bilgisine sahiptir | 11 | Güncel sorunları takip ederek bu sorunlara ilişkin tasarımlar üretebilir | 12 | Etkili iletişim becerilerini öğrenerek kendini ifade edebilir | 13 | Fikir ve sanat eserleri konusunda fikir sahibidir | 14 | Grafik tasarımın form, yöntem, teknik ve araçlarını bilir ve uygular |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | 1.Tasarım, algı, iletişim kavramları hakkında kuramsal bilgi sahibi olma
2.Bu kavramların aralarındaki ilişkiyi örnekleyerek analiz edebilme
3.Algı, tutum, davranış, iletişim gibi kavramlar ve tasarım yapım sürecindeki rolleri üzerine fikir yürütebilme
4.Farklı tasarım disiplinlerine ait örnek eserler üzerinden iletişimsel ve algısal analiz yapabilme | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Dersin içeriğinin sunumu ve kullanılacak metod hakkında bilgi verilmesi
| | | 2 | Algı, iletişim, tasarım, tutum, davranış v.b. kavramların tanımlanması, konuya ilişkin makale okumaları ve tartışılarak yorumlanması
| | | 3 | Algı, iletişim, tasarım, tutum, davranış v.b. kavramların tanımlanması, konuya ilişkin makale okumaları ve tartışılarak yorumlanması
| | | 4 | Algı, iletişim, tasarım, tutum, davranış v.b. kavramların tanımlanması, konuya ilişkin makale okumaları ve tartışılarak yorumlanması
| | | 5 | Algı, iletişim, tasarım, tutum, davranış v.b. kavramların tanımlanması, konuya ilişkin makale okumaları ve tartışılarak yorumlanması
| | | 6 | Algı, iletişim, tasarım, tutum, davranış v.b. kavramların tanımlanması, konuya ilişkin makale okumaları ve tartışılarak yorumlanması
| | | 7 | Algı ve iletişim kuramlarının tasarımda kullanım alanları, biçimleri ve işleyişi üzerine okuma ve tartışmalar.
| | | 8 | Vize
| | | 9 | Algı ve iletişim kuramlarının tasarımda kullanım alanları, biçimleri ve işleyişi üzerine okuma ve tartışmalar.
| | | 10 | Algı ve iletişim kuramlarının tasarımda kullanım alanları, biçimleri ve işleyişi üzerine okuma ve tartışmalar.
| | | 11 | Farklı tasarım ürünlerinden örneklemelerle kuramların pratik uygulama alanları üzerinde analizler yapılması
| | | 12 | Farklı tasarım ürünlerinden örneklemelerle kuramların pratik uygulama alanları üzerinde analizler yapılması
| | | 13 | Farklı tasarım ürünlerinden örneklemelerle kuramların pratik uygulama alanları üzerinde analizler yapılması
| | | 14 | Final | | | 15 | | | | 16 | | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 | Final Sınavı | 1 | 5 | 5 | Derse Katılım | 2 | 10 | 20 | Uygulama/Pratik | 1 | 20 | 20 | Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ2 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ7 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ8 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ÖÇ9 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ÖÇ10 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ÖÇ11 | 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ12 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ13 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ÖÇ14 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|