Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
GRA3122015174KİTLE İLETİŞİM KURAMLARISeçmeli362
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Tasarım, algı ve iletişim kavramlarını tanımlayabilme, bu kavramlarla ilgili kuramsal bilgiye sahip olma ve tasarımda algı ve iletişim kavramları arasındaki ilişkinin tasarımlama sürecine etkilerini tasarım ürünleri üzerinden analiz edebilme ve edinilen bilgileri tasarımlarında kullanabilme
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Sanat ve tasarım alanındaki bilgilerini sentezleyerek tasarımlar yapabilir
2Sanat ve tasarımın farklı disiplinleri arasında ilişki kurabilme becerisine sahiptir
3Sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı yada süreci tasarlayabilir
4Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrama ve gereklilikleri yerine getirebilme becerisine sahiptir
5Yerel ve evrensel boyutlardaki sanat ve tasarım problemini tanımlama ve çözümleyebilme becerisine sahip tir
6Sanat ve tasarım tarihinde ortaya çıkmış tasarım anlayışlarıyla günümüz tasarım anlayışları arasında ilişki kurabilir
7Sanat ve tasarım problemlerinin çözümünde gerekli malzemeleri kullanarak tasarımı sonuçlandırabilme yetkinliğine sahiptir
8Tasarım sürecinde araştırma, sentez,değerlendirme ve yorumlayabilme becerisine sahiptir
9Sanat ve tasarım problemlerini çözümleyebilir
10Tasarım sürecinde kullanılan malzemelerin seçiminde çevreye karşı duyarlı olabilme bilgisine sahiptir
11Güncel sorunları takip ederek bu sorunlara ilişkin tasarımlar üretebilir
12 Etkili iletişim becerilerini öğrenerek kendini ifade edebilir
13Fikir ve sanat eserleri konusunda fikir sahibidir
14Grafik tasarımın form, yöntem, teknik ve araçlarını bilir ve uygular
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
1.Tasarım, algı, iletişim kavramları hakkında kuramsal bilgi sahibi olma 2.Bu kavramların aralarındaki ilişkiyi örnekleyerek analiz edebilme 3.Algı, tutum, davranış, iletişim gibi kavramlar ve tasarım yapım sürecindeki rolleri üzerine fikir yürütebilme 4.Farklı tasarım disiplinlerine ait örnek eserler üzerinden iletişimsel ve algısal analiz yapabilme
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin içeriğinin sunumu ve kullanılacak metod hakkında bilgi verilmesi
2Algı, iletişim, tasarım, tutum, davranış v.b. kavramların tanımlanması, konuya ilişkin makale okumaları ve tartışılarak yorumlanması
3Algı, iletişim, tasarım, tutum, davranış v.b. kavramların tanımlanması, konuya ilişkin makale okumaları ve tartışılarak yorumlanması
4Algı, iletişim, tasarım, tutum, davranış v.b. kavramların tanımlanması, konuya ilişkin makale okumaları ve tartışılarak yorumlanması
5Algı, iletişim, tasarım, tutum, davranış v.b. kavramların tanımlanması, konuya ilişkin makale okumaları ve tartışılarak yorumlanması
6Algı, iletişim, tasarım, tutum, davranış v.b. kavramların tanımlanması, konuya ilişkin makale okumaları ve tartışılarak yorumlanması
7Algı ve iletişim kuramlarının tasarımda kullanım alanları, biçimleri ve işleyişi üzerine okuma ve tartışmalar.
8Vize
9Algı ve iletişim kuramlarının tasarımda kullanım alanları, biçimleri ve işleyişi üzerine okuma ve tartışmalar.
10Algı ve iletişim kuramlarının tasarımda kullanım alanları, biçimleri ve işleyişi üzerine okuma ve tartışmalar.
11Farklı tasarım ürünlerinden örneklemelerle kuramların pratik uygulama alanları üzerinde analizler yapılması
12Farklı tasarım ürünlerinden örneklemelerle kuramların pratik uygulama alanları üzerinde analizler yapılması
13Farklı tasarım ürünlerinden örneklemelerle kuramların pratik uygulama alanları üzerinde analizler yapılması
14Final
15
16
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav155
Final Sınavı155
Derse Katılım21020
Uygulama/Pratik12020
Bireysel Çalışma11010
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)60
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
ÖÇ1555554444444444
ÖÇ2433333333333333
ÖÇ3333333333333333
ÖÇ4344444433333333
ÖÇ5444444444444444
ÖÇ6555555545444444
ÖÇ7444444444444444
ÖÇ8111111122222222
ÖÇ9222222222222222
ÖÇ10222222222222222
ÖÇ11244444444444444
ÖÇ12444444444444444
ÖÇ13222222222222222
ÖÇ14333333311111111
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00