Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SOS2142016138 | SAĞLIK SOSYOLOJİSİ | Seçmeli | 2 | 4 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Sosyoloji ve antropolojinin temel konularına sosyal bilimsel perspektifle yaklaşma bilgi ve becerisini kazandırmak ve bu çerçevede öğrencileri sağlık ve hastalığı toplumsal ve kültürel içeriğiyle değerlendirebilecek bilgi düzeyine eriştirmektir.
|
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Yrd. Doç. Dr. Murat Yüksel |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Sağlık Sosyolojisi disiplinini kavrar. | 2 | Sağlık sistemi ve hastalıklar hakkında bilgi sahibi olur. | 3 | Sosyolojik bakış açısıyla sağlık ve hastalık meselelerini analiz eder. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Sosyolojinin konusu olan endüstri toplumları ile sosyal antropolojinin konusu olan tekno-gelişmemiş toplumlarda sağlık-hastalık yaklaşımlarının ve uygulamalarının incelenmesi |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Sağlık ve hastalık açısından sosyal bilimlerin önemi | | | 2 | Sosyoloji ve sosyal antropolojiye genel bir bakış | | | 3 | Geleneksel toplumlar ve modern toplumlarda sağlık-hastalık sistemleri. | | | 4 | Geleneksel tıp ve modern tıp | | | 5 | Kültür ve sağlık | | | 6 | Toplumsal cinsiyet ve sağlık | | | 7 | Kent, kentleşme ve sağlık | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Yoksulluk ve sağlık | | | 10 | Eğitim ve sağlık | | | 11 | Din ve sağlık | | | 12 | Sosyal eşitsizlikler, tabakalaşma ve sağlık | | | 13 | Postmodernizm ve sağlık | | | 14 | Küreselleşme ve sağlık | | | 15 | Sağlığın geleceği | | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1- BALOĞLU, B. (2006) Ekonomik ve Sosyolojik Bakış Açısıyla Sağlık ve Hastalık, İstanbul: Der Yay.
2- CİRHİNLİOĞLU, Z. (2010) Sağlık Sosyolojisi, Ankara: Nobel Yay.
3- ÖZÇELİK ADAK, N. (2002) Sağlık Sosyolojisi, Kadın ve Kentleşme, İstanbul: Birey Yay.
4- KASAPOĞLU, M.A. (1999) Sağlık Sosyolojisi, Türkiye’den Araştırmalar, Ankara: Sos.Der. Yay.
5- KIZILÇELİK S. (1996) Türkiye’nin Sağlık Sistemi, İzmir: Saray Kitabevleri.
6- TÜRKDOĞAN O. (1991) Kültür ve Sağlık-Hastalık Sistemi, İstanbul: MEB Yay.
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 2 | 4 | 8 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Tartışma | 14 | 2 | 28 |
Soru-Yanıt | 14 | 2 | 28 |
Okuma | 1 | 2 | 2 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|