Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SOS2122016138 | İLETİŞİM SOSYOLOJİSİ | Seçmeli | 2 | 4 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Kitle iletişim araçlarının modern toplumların ortaya çıkışındaki rolü ve günümüz toplumlarını çözümlemedeki önemini anlamak |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | İletişim sosyolojisinin alan ve çalışma yöntemlerini kavramak | 2 | Farklı kitle iletişim teori ve teorik yaklaşımlarını karşılaştırarak kavramak | 3 | Günümüz medya endüstrisini inceleme de eleştirel bir bakış açışı kazanmak | 4 | Medya endüstrisinin üretim ve dağıtım formları, ekonomik ve politik güç ile ilişkisini kavramak |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Kitle iletişim teorileri ve kitle iletişimin tarihsel gelişimi, kitle iletişim araçlarının kitle toplumuna dönüştürücü özelliği ve bunun modern toplumlar için tehlikesi |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | İletişim sosyolojisinin tanımı ve Çalışma Alanları | | | 2 | Kitle İletişiminde Temel kavramlar I | | | 3 | Kitle İletişimde Temel Kavramlar II | | | 4 | Göstergebilim: Saussure | | | 5 | Kitle İletişiminde Temel Araştırma Tekniği: İçerik Analizi | | | 6 | Kitle İletişim ve İdeoloji: Althusser ve Gramsci | | | 7 | Kitle İletişim İletilerinin İdeolojik Çözümlemesi | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | En Yaygın Kitle İletişim Aracı: Televizyon | | | 10 | Kitle İletişim ve Kitle Toplumunun Yükselişi | | | 11 | Kitle İletişim ve Kültür Endüstrisi | | | 12 | Türkiye'de Kitle İletişim Çalışmaları | | | 13 | Dünyada ve Türkiye’de Televizyon ve Kültür Endüstrisi | | | 14 | Kitle İletişim ve Siyaset | | | 15 | Genel Değerlendirme | | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Gülseren Adaklı, 2006,Türkiye’de Medya Endüstrisi, Ankara: ütopya
John Keane, 1992, Medya ve Demokrasi, İstanbul: Ayrıntı
John Storey, Popüler Kültür Çalışmaları, babil Yayınları, 2005
John Fiske, 1990, İletişim Çalışmalarına Giriş, Ankara: Bilim ve Sanat
Beybin Kejanlıoğlu, 2005, Frankfurt Okulunun Eleştirel Uğrağı, Ankara: İmge
Beybin Kejanlıoğlu, 2004, Türkiye’de Medyanın Dönüşümü, Ankara: İmge
Baudrillard, Tam Ekran, yapı Kredi yayınları, İstanbul, 2001
Neil Postman, 1994, Televizyon: Öldüren Eğlence, İistanbul: Ayrıntı |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Tartışma | 14 | 3 | 42 |
Soru-Yanıt | 14 | 3 | 42 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|