Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SOS4132016138 | EDEBİYAT SOSYOLOJİSİ | Seçmeli | 4 | 7 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Edebi eserin toplumsal yapı içerisinde yazar, eser, toplum, okuyucu ve basın-yayın bağlamında sosyal bir vaka olarak incelenmesi; edebi eserlerin hazırlanış, yayım, tanıtım ve satış aşamalarının kavratılması. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Yrd. Doç. Dr. Ayhan DEVER |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Türkiye’de edebi metinlerdeki sosyolojik düşüncenin tarihsel koordinatlarını sentezler | 2 | Bir insan etkinliği olarak edebiyat sanatının toplumsal temelleri ve etkileri hakkında bilgi sahibi olur. | 3 | Edebiyat sosyolojisinin gelişimini belirleyen-etkileyen süreçleri tanımlar | 4 | Özgül toplumsal-tarihsel koşullar ile edebi-sosyolojik bilgi üretimi arasındaki bağıntıyı yorumlar | 5 | Sosyolojinin edebiyatla ilişkisini analiz eder. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Edebi eserin toplumsal yapı içerisinde yazar, eser, toplum, okuyucu ve basın-yayın bağlamında sosyal bir vaka olarak incelenmesi; edebi eserlerin hazırlanış, yayım, tanıtım ve satış aşamaları; edebiyat ödülleri; edebiyat kanonu vb. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Giriş: Dersin konusu, kapsamı ve amaçları | | | 2 | Edebiyat ve sosyoloji ilişkisi | | | 3 | Edebiyat sosyolojisi biliminin tarihsel gelişimi | | | 4 | Edebiyat sosyolojindeki yaklaşımlar | | | 5 | Edebiyat sosyolojisindeki son gelişmeler | | | 6 | Türkiye’de Edebiyat Sosyoloji alanındaki çalışmalar | | | 7 | Edebiyat sosyolojisinde yöntem | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Roman ve edebiyat sosyolojisi ilişkisi | | | 10 | Edebiyat ve modernizm: Türk modernleşmesine Roman üzerinden bakmak | | | 11 | Edebiyat ve postmodernizm: Türk Romanında Postmodernist Temalar | | | 12 | Küreselleşme sürecinde Türk romanın sosyolojik analizi | | | 13 | Edebiyat sosyolojisi araştırmaları veya Türk Edebiyatına sosyolojik açıdan bakmak: Peyami Safa örneği | | | 14 | Türk Edebiyatında Sosyolojik İmgelemler | | | 15 | Türk Edebiyatında Sosyolojik İmgelemler | | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Köksal Alver (ed.),Edebiyat Sosyolojisi İncelemeleri, Hece Yayınları, Ankara, 2012. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Final Sınavı | 1 | 14 | 14 |
Tartışma | 3 | 5 | 15 |
Soru-Yanıt | 4 | 8 | 32 |
Beyin Fırtınası | 3 | 6 | 18 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | 4 | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | | | 5 | | | 4 | | 5 | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | | 5 | | ÖÇ5 | | | | 5 | | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|