Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
GK3032018352BEDEN EĞİTİMİ SPOR TARİHİSeçmeli353
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Dünya´da ve Türkiye´de sporun tarihsel gelişimini ve antik ve modern olimpiyat oyunları ile ilgili bilgileri kazandırmaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd. Doç. Dr. Ayhan DEVER
Öğrenme Çıktıları
1Spor olgusunun doğuşunu açıklar
2Sporun tarihsel süreç içinde kullanım biçimlerini açıklar
3Ülkemizde sporun gelişimini açıklar
4Antik Olimpiyat Oyunlarının doğuşunu ve sürecini açıklar
5Modern Olimpiyat Oyunlarının doğuşunu açıklar
6Modern olimpiyat oyunlarının olaylarını ve tarihlerini açıklar
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Doğal örgütlenmeden örgütlü spora geçişin maddi-teknik temelleri, sporun kullanım biçimleri, eski uygarlıklarda spor, Türkiye´de sporun tarihisel gelişimi, antik ve modern olimpiyatlar.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Beden eğitimi ve spor kavramı, spor olgusunun kurumsallaşması.
2Dünya sporunun tarihsel gelişimi
3Cumhuriyet Öncesi Türk Spor Tarihi
4Cumhuriyet Sonrası Türk Spor Tarihi
5Türkiye İdman Cemiyetleri İttifakı
6Türk Spor Kurumu
7Beden Terbiyesi Genel Müdürlüğü
8Ara Sınav
9Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü
10Spor Federasyonları
11Antik ve Modern Olimpiyatlar
12Uluslararası Olimpiyat Komitesi
13Türkiye Milli Olimpiyat Komitesi
14Paralimpik Oyunlar
15Üniversite Oyunları
16Yıl Sonu Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Demir H., Türk Spor Teşkilatı (Tarihsel Gelişim, Kapsam ve Bir Araştırma), Çizgi Kitapevi, Konya,2006. Dever A., Spor Sosyolojisi (Tarihsel ve Güncel Boyutlarıyla Spor ve Toplum), 2010. Basım N., Argan M., Spor Yönetimi, Detay Yayıncılık, Ankara, 2009. Alpman, C. Eğitimin bütünlüğü içinde beden eğitimi ve çağlar boyunca gelişimi, İstanbul. 1972. Sunay,H., Spor Yönetimi, Gazi Kitapevi, Ankara, 2009. Kurthan Fişek. 100 Soruda Türkiye Spor Tarihi. Gerçek Yayınevi, İstanbul, 1985.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14228
Soru-Yanıt14114
Bireysel Çalışma14114
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma122
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma14114
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma14114
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)88
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24
ÖÇ1212222222222422222222232
ÖÇ2214322332223323222222221
ÖÇ3222132323223322222222222
ÖÇ4222322323222322222533222
ÖÇ5221322423232322423222222
ÖÇ6322222222222222222323222
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00