Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
AE2092018352BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETİMİNDE DRAMASeçmeli234
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Eğitimde yaratıcı yaklaşımları, özellikle de tiyatronun işlevini aktarmak, Dramanın tarihsel gelişimini ve aşamalarını anlatmak, Dramada kullanılabilecek teknikleri uygulamalı olarak göstermek, Dramayı eğitim öğretim etkinliklerinde bir yöntem olarak kullanma becerisi kazandırmak, Araç olarak drama yaklaşımını aktarmak, Amaç olarak drama yaklaşımını aktarmak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Dr. Orkun Öngen
Öğrenme Çıktıları
1Dramanın tanımı ve tarihçesini tanımlar.
2Drama tekniği ve eğitsel drama türlerini tanımlar
3Yaparak yaşayarak öğrenmede dramadan yararlanır.
4Beş duyuyu kullanma,,empati vegözlem gücünü geliştirir
5Bireysel ve grup etkileşimi ile yaratıcılık kazanır.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Anlatma Tartışma Doğaçlama Rol oynama Yaratıcılık
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1 Ders programının tanıtılması ve kaynaştırma,tanışma
2Oyun ve Drama’nın temel kavramları
3Yaratıcı dramanın önemi
4Yaratıcı dramanın aşamaları
5Drama türlerine katılan öğrenme türleri Uygulama: Doğaçlama
6Yaratıcı dramada kullanılan yöntem ve teknikler
7 Öğrenci sunuları
8Vize
9Öykü ve şiirden dramaya
10Drama lideri ve özellikleri
11sınma ve rahatlama rol oynama doğaçlama çalışmaları ve değerlendirme
12Drama ve Oyun kavramlarına giriş
13ısınma ve rahatlama rol oynama doğaçlama çalışmaları ve değerlendirme
14rol oynama Öğrenci sunuları ı
15 Final Sınavı
16
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1 - Sağlam, Tülin. Eğitimde Drama ve Türk Çocuklarının Ritüel Nitelikli Oyunlarının Eğitimde Dramada Kullanumı. Ankara: A.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü, 1997 (Yayımlanmamış Doktora Tezi) - Adıgüzel, Ömer (Editör). Yaratıcı Drama (1985-1995 Yazılar) Ankara: Naturel, 2002. - Aslan, Naci. (Editör). Dramaya Çok Yönlü Bakış (Türkiye 3. Drama Liderleri Buluşması ve Ulusal Drama Semineri Notları). Ankara: Fersa Matbaası,2001) - Aslan, Naci (Editör). Okul Öncesinde Drama ve Tiyatro(Türkiye 5. Drama Liderleri Buluşması ve Ulusal Drama Semineri Notları). Ankara: Fersa Matbaası,2003) - Bolton, Gavin. Selected Writings. New York: Longman, 1986. - Slade, Peter. Child Play. London: Jessica Kingsley Publishers,1995. - McCaslin, Nelie. Creative Drama in the Classroom. N.Y: Longman,1990.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14456
Bireysel Çalışma14456
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma155
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma166
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)125
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24
ÖÇ1333333333333333333333333
ÖÇ2344334444415333323353253
ÖÇ3324244434334332443434324
ÖÇ4452344435344434234434543
ÖÇ5434255535444544454434532
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00