Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | AE2082018352 | BEDEN EĞİTİMİ SOSYOLOJİSİ | Seçmeli | 2 | 4 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Beden eğitimi dersinin toplumsal ve kültürel boyutlarış beden, eğitim, toplum ve kültür arasındaki ilişkiler; beden-kültür-eğitim etkileşimi, beden eğitiminde toplumsal kimlik, toplumsal cinsiyet, toplumsal sınıf ve eşitlik, sporda katılım ve sosyalizasyon kuşaklar çatışması, demografi ve spor konularında eleştirel bir bakış açısı geliştieme ve uygulama becerileri kazandırma. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Ayhan DEVER |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Sosyoloji kavramını ve ortaya çıkmasındaki etmenleri bilir | 2 | Beden eğitimi dersi ile sosyoloji kavramları arsındaki ilişkiyi kavrar. | 3 | Beden eğitimi dersi hedefleri ile sosyolojik yapı arasındaki ilişkiyi çözümler. | 4 | Birey-toplum ve toplumsal yapının dinamiklerini alanına uyarlar | 5 | Türk toplumunun sosyal yapısını objektif olarak analiz eder. | 6 | Sosyal değişimin faktörlerini etkili olarak analiz eder. | 7 | Yerel- ulusal ve küresel sorunları beden eğitimi ve spor kavramını da içerecek şekilde analiz eder. | 8 | Beden eğitiminin sosyal sorumluluk boyutları ve uygulamaları hakkında değerler kazanır. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Dersin ön koşulu yok. |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
- |
Dersin İçeriği |
Sosyoloji ile ilgili temel kavramlar, toplumsal yapının katmanları ve aralarındaki ilşki ile eğitim arasındaki ilişki, spor ve toplum arasındaki ilişki ve bu ilşkiyi yönlendieren sosyolojik nedenler. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Beden eğitimi ve sosyolojiye giriş | | | 2 | Beden eğitiminin toplumdaki rolü | | | 3 | Beden eğitimi ve sosyal kuramlar (işlevselcilik, Sembolik Etkileşimcilik) | | | 4 | Beden eğitimi ve sosyal kuramlar ( çatışma kuramı, feminist kuramlar) | | | 5 | Pierre Bourdieu sosyal kuramı ve beden eğitimi | | | 6 | Basil Bernstein kuramı ve beden eğitimi | | | 7 | Beden eğitiminde fırsat eşitliği | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Toplumsal cinsiyet ve beden eğitimi | | | 10 | Sosyal Sınıf ve Beden Eğitimi | | | 11 | Beden eğitimi ve sporda çocuk koruma politikaları | | | 12 | Uluslararası beden eğitimi ve spor politikaları | | | 13 | Sağlık politikaları ve beden eğitimi | | | 14 | Dezavantajlı Gruplar ve Beden Eğitimi | | | 15 | Küreselleşme ve Beden Eğitimi | | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Spor Sosyolojisi, Ed: Ayhan Dever - Hasan Sözen, Gazi Kitabevi, 2021. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Soru-Yanıt | 5 | 5 | 25 |
Beyin Fırtınası | 10 | 2 | 20 |
Bireysel Çalışma | 10 | 5 | 50 |
Okuma | 5 | 5 | 25 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 4 | 4 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 1 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ÖÇ2 | 2 | 4 | 2 | 3 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | 4 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 4 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 1 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 3 | 1 | 3 | 3 | 2 | 2 | 4 | 3 | 3 | 2 | 2 | 5 | 3 | 2 | 2 | 1 | ÖÇ4 | 5 | 4 | 3 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 4 | 4 | 3 | ÖÇ5 | 5 | 5 | 1 | 3 | 1 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 2 | 2 | 2 | ÖÇ6 | 5 | 5 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 4 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | ÖÇ7 | 5 | 5 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ8 | 5 | 5 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 1 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|