Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
BES438MB2014352EĞİTİM SOSYOLOJİSİSeçmeli483
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencilerin sosyoloji ile ilgili temel kavramları öğrenmelerini; toplumsal değişim ve gelişimleri nedenleri ile kavrayabilmelerini ve toplum-eğitim ilişkisini irdeleyerek analizler yapabilmelerini sağlamaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Sosyoloji konusunda temel kavramları öğrenebilme
2Eğitim sosyolojisini ve Türkiye’deki eğitim sosyolojisinin tarihsel gelişimini tanıyabilme
3Toplum-birey ilişkisi konusunda bilgi sahibi olabilme
4Eğitimin toplumsal temellerini anlayabilme
5Toplum ve eğitim arasındaki ilişkileri açıklayabilme
6Kültür ve eğitim arasındaki ilişkiyi anlayabilme
7Eğitim ve diğer kurumlar arasındaki ilişkileri açıklayabilme
8Toplum-eğitim ve öğretmen faktörünün karşılıklı etkileşimini irdeleyebilme
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Bu dersin içeriği, sosyolojinin tanımı ve sosyolojinin alt dalları, eğitim sosyolojisinin tanımı, kapsamı ve gelişimi, küreselleşme ve toplumsal değişme, toplumsal etkileşim ve günlük yaşam, kültür, toplumsallaşma ve aile ilişkisi, toplumsal bir kurum olarak eğitim, eğitim ve eşitsizlik, çocuk-ebeveyn-okul etkileşiminin sosyolojik açıdan analizi, küreselleşme ve eğitim konularından oluşmaktadır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin tanıtımı, içeriği, önemi, dersin işleyişi ve değerlendirilmesine yönelik bilgiler
2Sosyolojinin tanımı
3Sosyolojinin alt dalları
4Eğitim sosyolojisinin tanımı, kapsamı, gelişimi
5Toplumsallaşma süreci
6Toplumsal Cinsiyet- I
7Ara Dönem Sınavı
8Toplumsal Cinsiyet-II
9Toplumsallaşma ve ailenin önemi
10Eğitimin toplumsal işlevleri
11Çocuk, ebeveyn ve okul ilişkisinin sosyolojik analizi
12Küreselleşme ve eğitim
13Değişen Değerler ve Küresel Vatandaşlık
14Kuşaklar ve eğitim gereksinimleri
15Genel Tekrar
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14114
Soru-Yanıt5210
Örnek Vaka İncelemesi224
Beyin Fırtınası10330
Bireysel Çalışma5525
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)85
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24
ÖÇ1213332223414232222132242
ÖÇ2                        
ÖÇ3233242332222223233232323
ÖÇ4322353333332221423332322
ÖÇ5222322232322222222224232
ÖÇ6332322323222223232233222
ÖÇ7222452322233231322223232
ÖÇ8222323343322223222322322
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00