Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
BES428MB2014352GRUP DİNAMİĞİ VE LİDERLİKSeçmeli483
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Liderlik ile ilgili temel teori ve kavramları, liderin etkililiğini belirleyen temel faktörleri, güncel teorileri derinlemesine incelemek ve kazanılan teorik bilgiyi perakende gibi insan faktörünün son derece önemli olduğu bir sektörde uygulama becerisine dönüştürebilmek. Öğrencilerin kendilerini tanımlarına olanak vermek ve liderlik becerilerinin gelişimi için gerekli destek ve motivasyonu sağlamak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Okutman Burkay CEVAHİRCİOĞLU
Öğrenme Çıktıları
1liderlik ve yönetim literatürüne ilişkin araştırma bilgi ve becerisi
2yönetsel ve sosyal yaşama uygun davranış geliştirme (öz güven, insiyatif, disiplin, diğerlerini hesaba katma, bağımsız, takım oyuncusu vb.)
3hiyerarşik ilişki ağlarını yönetme
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Bu derste liderlik kavramı ile ilgili temel bilgiler, liderlik kavramını ile ilişkilendirilen temel psikolojik unsurlar ile güncel teoriler açıklanacak ve teorik bilginin perakende sektöründe nasıl uygulanabileceği üzerinde durulacaktır. Derste öğrencilerin liderlik ve ilgili kavramları derinlemesine anlamaları ve kendi liderlik becerilerini geliştirmeleri amaçlanmaktadır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Derse giriş, dersin işlenişi ile ilgili genel bilgi ve kaynakların önerilmesi.
2Yönetim ve liderlik literatürüne bakış
3Çalışma yaşamına ilişki ağları, türleri ve bu ağları yönetmek, İlişkisel Perspektif içinde Yönetsel Uygulamalar
4Liderliğe İlişkisel bakış
5İlişkisel Liderlik Teorileri
6Liderlerin İzlenim Yönetimi
7Çalışanları Yetkilendirme Bağlılık
8ara sınav
9Karizma Ve Dönüşümcü Liderlik Modelleri
10Gündem koyma ve yönetme
11Güncel Teoriler: Etik Liderlik ve LMXLiderlik Simülasyon Uygulaması:
12Çatışma yönetme ve kazan kazan formulleri
13Kişisel liderlik ilkeleri
14Empatik liderlik Sosyal ağlar ve liderlik
15final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
R. L. Hughes, R. C. Ginnet & G. J. Curphy (2009) Leadership : Enhancing the Lessons of Experience 6th edition McGraw. Hill
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım12224
Takım/Grup Çalışması7535
Örnek Vaka İncelemesi428
Bireysel Çalışma428
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma122
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma326
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)85
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24
ÖÇ1434343432543435343344333
ÖÇ2234343434323434345343434
ÖÇ3234343453443433543234333
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00