Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
BES420A2014352STEP-AEROBİK ÖĞRETİM YÖNTEMLERİSeçmeli483
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, toplum sağlığını korumak adına özel fiziksel aktiviteler için, bilimsel kanıtlara dayalı metotları ve teknikleri öğretmek ve geliştirmek, duyarlı sağlık profesyonellerini yaratmaktır
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Ezel Nur KORUR
Öğrenme Çıktıları
11 Yaşam kalitesini arttırma, sağlıklı duygusal/fiziksel çevre yaratabilme 2 Fiziksel aktivite temellerini/ilkelerini kavrayabilme 3 Toplumun tüm kesimlerinde fiziksel uygunluk ile ilgili anlayışı geliştirebilme 4 Her yaşın özellikleri ve spor performanslarının ihtiyaçlarını tespit edebilme 5 Değişik egzersiz türleri ve onun uygulamaları ile ilgili olarak egzersiz öncesi, sırası ve sonrasında farklı fiziksel uygunluk yöntemlerini tasarlayabilme
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
yok
Dersin İçeriği
1 Fiziksel aktivite temelleri/ilkeleri kavrama. Fiziksel aktiviteye yönlendiren tanıtıcı materyalleri oluşturma, fiziksel aktivite önerileri, terimlerin tanımı 2 Toplumun her kesiminde fiziksel aktivite artışı için birçok temel prensipleri tanıma, sağlıkla ilişkilendirilmiş fitnesin bileşenleri, sınıf hazırlığı, kas dengesi, kuvvet ve esneklik dengesi, eklem hareket genişliği Isınma ve gerdirme ilkeleri, grup egzersizleri 3 Isınma ve gerdirme ilkeleri, grup egzersizleri 4 Düşük ve yüksek etkili egzersizler, aerobik dans, step antrenmanları 5 Fiziksel aktiviteyi etkili bir şekilde ölçme ve değerlendirme ilkeleri Düşük ve yüksek etkili egzersizler, aerobik dans, step antrenmanları 6 Kalp-solunum sistemini geliştirici egzersiz programlarını düzenleme 7 Aerobik antrenmanın yöntemleri ve seviyeleri Temel step adımları 8 Bireysel egzersiz programları, materyalleri gözden geçirme Aerobik dans, step antrenmanları Temel step adımları, müzikli çalışmalar 9 Vücut ağırlığını sürdürme, dengeleme düzenleme ve vücut kompozisyonu programları, materyalleri gözden geçirme Step antrenmanları 10 Esnekliği değerlendirme, esneklik için program tasarlama araçları için kaynaklar ve materyalleri gözden geçirme Step aleti çalışmaları 11 Vücut dengesi, aerobik dans step çalışmaları 12 Step aerobik koreografi oluşumları
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
11 Fiziksel aktivite temelleri/ilkeleri kavrama. Fiziksel aktiviteye yönlendiren tanıtıcı materyalleri oluşturma, fiziksel aktivite önerileri, terimlerin tanımı 2 Toplumun her kesiminde fiziksel aktivite artışı için birçok temel prensipleri tanıma, sağlıkla ilişkilendirilmiş fitnesin bileşenleri, sınıf hazırlığı, kas dengesi, kuvvet ve esneklik dengesi, eklem hareket genişliği Isınma ve gerdirme ilkeleri, grup egzersizleri 3 Isınma ve gerdirme ilkeleri, grup egzersizleri 4 Düşük ve yüksek etkili egzersizler, aerobik dans, step antrenmanları 5 Fiziksel aktiviteyi etkili bir şekilde ölçme ve değerlendirme ilkeleri Düşük ve yüksek etkili egzersizler, aerobik dans, step antrenmanları 6 Kalp-solunum sistemini geliştirici egzersiz programlarını düzenleme 7 Aerobik antrenmanın yöntemleri ve seviyeleri Temel step adımları 8 Bireysel egzersiz programları, materyalleri gözden geçirme Aerobik dans, step antrenmanları Temel step adımları, müzikli çalışmalar 9 Vücut ağırlığını sürdürme, dengeleme düzenleme ve vücut kompozisyonu programları, materyalleri gözden geçirme Step antrenmanları 10 Esnekliği değerlendirme, esneklik için program tasarlama araçları için kaynaklar ve materyalleri gözden geçirme Step aleti çalışmaları 11 Vücut dengesi, aerobik dans step çalışmaları 12 Step aerobik koreografi oluşumları
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Ana kaynak: - Heyward VH (2006), Advanced Fitness Assessment and Exercise Prescription, Fifth Edition, Human Kinetics Yardımcı kaynaklar: - Kennedy-Armbruster C, Yoke MM (2009), Methods of Group Exercise Instruction, Second Edition, Human Kinetics Diğer ders materyalleri: - http://www.turkcimfed.gov.tr - http://www.univspor.org.tr/
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Tartışma10220
Soru-Yanıt10220
Takım/Grup Çalışması5210
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma111
12224
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)77
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24
ÖÇ1123232123232123434323454
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00