Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | BES411A2014352 | SPOR FELSEFESİ VE OLİMPİZM | Seçmeli | 4 | 7 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Sporun İçeriğinde Var Olan Kavramlarla İlgili Bilgi Üretme |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Ayhan DEVER |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Felsefe, spor felsefesi ve olimpizmin temel kavramlarını tanımlar. | 2 | Describe the relation between philosophy and sport philosophy. | 3 | Spor felsefesi ile ilgili kuramları ana hatlarıyla özetler. | 4 | Olimpiyat oyunlarındaki gelişmeleri ve olayları kronolojik sırayla inceler ve yorumlar. | 5 | Antik olimpiyat oyunlarının ve modern olimpiyat oyunlarının organizasyon yapılarını ve işleyişini karşılaştırır. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Sporda Erdem Sayılan Değerlerle Olimpizm ve Olimpik Ruh ile İnsanlık Ailesine Barış ve Esenlik Getirecek Bir Olguyu ve Bu Olgunun Bireyde Davranış Haline Gelebilmesine Katkı Sağlamak. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Felsefenin Temel Kavramları | | | 2 | Felsefi Bağlamda Spor Olgusunun İncelenmesi | | | 3 | Bir Temel İnsan Hakkı Olarak Spor | | | 4 | Kendini Yeniden Yaratma Olarak Spor | | | 5 | Spor Yapan İnsan ve Beden Felsefesi | | | 6 | Spor Yapan İnsan ve Zihin Felsefesi | | | 7 | Hareket ve Oyun Felsefesi Olarak Spor Olgusu ve Spor Yapan İnsan | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Bir Yarışma, Rekabet, Dayanışma, Yenme-Yenilme Sorunsalı Olarak Spor | | | 10 | Bir Felsefi Düşünüş Olarak Spor ve Olimpizm | | | 11 | Olimpizmin Tarihsel Gelişimi; Antik Olimpiyat Oyunları ve İnsan İdeali | | | 12 | Olimpizmin Tarihsel Gelişimi; Modern Olimpiyat Oyunları ve Olimpik Hareket | | | 13 | Olimpizmin Felsefi Dayanakları ve Olimpik Değerler Eğitimi | | | 14 | Bir Kültür Olarak Olimpizm | | | 15 | Olimpiyatların Karanlık Yüzü;Olimpik Ruhu Tehdit Eden Gelişmeler | | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Spor ve Olimpizm (Prof.Dr. Atilla ERDEMLİ) |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Soru-Yanıt | 4 | 6 | 24 |
Örnek Vaka İncelemesi | 5 | 5 | 25 |
Beyin Fırtınası | 5 | 6 | 30 |
Bireysel Çalışma | 5 | 5 | 25 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 2 | 4 | 3 | 2 | 1 | 2 | 3 | 4 | 1 | 2 | 1 | 3 | 3 | 5 | 3 | 3 | 4 | 2 | 3 | ÖÇ2 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 2 | 1 | 2 | 3 | 4 | 1 | 2 | 1 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | ÖÇ3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 2 | 4 | 3 | 3 | 1 | 1 | 2 | 4 | 1 | 1 | 2 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | ÖÇ4 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | ÖÇ5 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|