Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SEC4222019361 | STEP-AEROBİK | Seçmeli | 4 | 8 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
öğrencilerin step aerobik ile ilgili temel becerileri, müzik, ısınma, soğumaegzersizlerini öğrenecek ve step-aerobik koreografisi hazırlama becerilerini kazanması amaçlanmaktadır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Ezel Nur KORUR |
Öğrenme Çıktıları |
1 | step aerobik müziği eşliğinde ritmik hareketlerin öğretimi. | 2 | yüksek tempodaki aerobik adımların öğretimi. | 3 | step aerobik kareografi kurallarının öğretimi | 4 | step aerobikte özel antrenman planlanması ve uygulaması. | 5 | |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
müzik ile ritim uyumu ve solunum fonksiyonlarını öğretme |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | step aerobiğin tanımı. step aerobikte kullanılan temel hareketler hakkında bilgi edinme. aerobik adımları ve step aerobik kareografi kuralları ve önemi. | | | 2 | step-aerobik ile ilgili temel teknikleri kurumsal ve uygulamalı olarak öğretimi. step aerobikte kondüsyonun önemi. | | | 3 | aerobikte kullanılan müziği birimlerine ayırma ve tanımlama yapabilme. yüksek tempodaki aerobik adımlarının gösterilmesi. | | | 4 | ısınma ve soğuma egzersizleri ile ilgili temel teknikleri kurumsal ve uygulamalı olarak öğretimi | | | 5 | ısınmada kullanılan müziğin seçimi ve ısınma kareografisi hazırlayabilme. step aerobik müziğini hazırlayabilme. | | | 6 | step aerobik müziği eşliğinde ritmik hareketler, hareket seçimi ve sunumu.
| | | 7 | nabız kontrolünün önemi ve kalp atımı almayı öğrenme. istenilen kalp atımını belirleyerek hesaplayabilme.
| | | 8 | basit step aerobik kareografisi oluşturabilme. | | | 9 | vize sınavı | | | 10 | kas kuvveti, esnekliği ve kardiyovasküler dayanıklılığı geliştirici çalışmalar. | | | 11 | step aerobikte özel özel antrenman planlaması ve uygulaması | | | 12 | çeşitli yaş gruplarına yönelik uygun uygulamaların öğretimi. | | | 13 | aerobik adımları ve çeşitli dans adımları kullanarak kareografi hazırlama. örnek kareografi çalışması. | | | 14 | hareket yaratımı(doğaçlama) çalışmaları. | | | 15 | hareket yaratımı(doğaçlama) çalışmaları. | | | 16 | final sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Uygulama/Pratik | 14 | 3 | 42 |
Takım/Grup Çalışması | 14 | 3 | 42 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 2 | 3 | 2 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 2 | 2 | 3 | ÖÇ2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 2 | 1 | 2 | 3 | 4 | ÖÇ3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 2 | 3 | ÖÇ4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 2 | 1 | 2 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 3 | 2 | ÖÇ5 | 3 | 2 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 2 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|