Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SAES0032018333 | ÇOCUK PSİKOLOJİSİ | Seçmeli | 2 | 3 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Ders kapsamında gelişim sürecinin insan gelişimi ile ilgili önemli süreçleri, dönemleri, gelişim araştırmalarının doğası ve temel gelişim kuramları açıklanacaktır. Doğum öncesi dönemden başlanarak bebeklik dönemi, erken çocukluk dönemi, çocukluk dönemi ve ergenlik döneminde fiziksel, bilişsel, psikomotor, dil ve sosyal-duygusal, kişilik, ahlak ve cinsel gelişim alanları incelenecektir. Gelişim alanlarının birbiriyle olan ilişkisi tartışılarak eğitimin gelişime olan katkısı değerlendirilecektir.
|
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Çocuk ve çocukluğun tarihsel gelişimini tanımlar.
| 2 | Bir disiplin olarak çocuk gelşimini tanımlar.
| 3 | Çocuk Gelişiminde temel kavramları açıklar.
| 4 | Gelişim Kuramlarını açıklar. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dersin Tanıtımı,Geçmişten Günümüze Çocuk, Bir Disiplin olarak Çocuk Gelişiminin Tarihçesi
| | | 2 | Gelişme ve Büyümenin Temelleri, Gelişimle İlgili Kavramlar ve Gelişimi Etkileyen Etmenler
| | | 3 | Gelişim Kuramları
| | | 4 | Doğum Öncesi, Doğum ve Doğum Sonrası Dönemler, Yenidoğan Gelişim Özellikleri
| | | 5 | Bebeklik Döneminde Fiziksel Gelişim ve Beyin Gelişimi
| | | 6 | Bebeklik Döneminde Bilişsel Gelişim
| | | 7 | Bebeklik Döneminde Dil Gelişimi
| | | 8 | Bebeklikte Sosyal ve Duygusal Gelişim
| | | 9 | Okul Öncesi Dönemde Fiziksel Gelişim ve Motor Gelişim
| | | 10 | Okul Öncesi Dönemde Dil Gelişimi
| | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Trawick-Swith, J. (2013). Erken Çocukluk Döneminde Gelişim: Çok Kültürlü Bir Bakış Açısı. Nobel Yayıncılık; Ankara.
Erden, M. ve Akman, Y. (2004). Gelişim ve Öğrenme. Arkadaş Yayınevi; Ankara. Bayhan, P. ve Artan, İ. (2004). Çocuk Gelişimi ve Eğitimi. Morpa Yayınları; Istanbul.
Öztürk Aynal,Ş. (2017). Çocuk Gelişimi I-II. Eğitenkitap Yayınları; Ankara.
Aral, N., Temel, F. (2018). Çocuk Gelişimi. Hedef CS Yayınları; Ankara. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 50 | 50 |
Final Sınavı | 1 | 60 | 60 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|