Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
MAES0102018331MATEMATİK SINIFLARINDA İLETİŞİM Seçmeli244
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Öğretmen adaylarının matematiğin kendine özgü olan sembolleri ve terminolojisini fark etmelerini sağlatmak. Matematiğin sembol ve terminolojisini etkili ve doğru kullanmalarını, matematik dilini matematiğin kendi içinde ve farklı disiplinlerde uygun ve etkili şekilde kullanabilmeyi sağlamak. Matematiksel düşünceleri somut model, şekil, resim, grafik, tablo, sembol vb. farklı temsiller kullanarak ve sözlü, yazılı olarak ifade edebilmelerini sağlamak. Günlük dili matematiksel dil ve sembollerle ilişkilendirebilmek. Matematiksel dili günlük dil ve sembollerle ilişkilendirebilmek. Matematiksel düşüncelerin doğruluk ve anlamını yorumlamayı sağlar.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Himmet KORKMAZ
Öğrenme Çıktıları
1Matematiksel sembol ve terminolojiyi etkili ve doğru kullanmayı bilir.
2Matematik dilini kendi içinde ve farklı disiplinlerde uygun ve etkili kullanmayı bilir.
3Matematiksel düşünceleri farklı temsiller ile yazılı ve sözlü olarak ifade edebilir.
4Günlük dili matematiksel dil ve semboller ile ifade edebilmeyi bilir.
5Matematiksel dili günlük dil ve semboller ile ifade edebilmeyi bilir.
6Matematiksel düşüncelerin doğruluk ve anlamını yorumlamayı bilir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Matematiğin kendine özgü sembolleri ve terminolojisi olan bir dil olduğunu fark etme, matematiğin sembol ve terimlerini etkili ve doğru kullanma, matematiksel dili matematiğin kendi içinde, farklı disiplinlerde ve yaşantısında uygun ve etkili bir biçimde kullanma, somut model, şekil, resim, grafik, tablo, sembol vb. farklı temsil biçimlerini kullanarak matematiksel düşünceleri ifade etme; matematiksel düşünceleri sözlü ve yazılı ifade etme, günlük dili, matematiksel dil ve sembollerle, matematiksel dili, günlük dil ve sembollerle ilişkilendirme; matematiksel düşüncelerin doğruluğunu ve anlamını yorumlama.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Matematiksel semboller ve matematiksel terminoloji.
2Matematiğin sembol ve terimlerini etkili ve doğru kullanma.
3Matematiğin sembol ve terimlerini etkili ve doğru kullanma.
4Matematiksel dili matematiğin kendi içinde, farklı disiplinlerde ve yaşantısında uygun ve etkili bir biçimde kullanma.
5Matematiksel dili matematiğin kendi içinde, farklı disiplinlerde ve yaşantısında uygun ve etkili bir biçimde kullanma.
6Somut model, şekil, resim, grafik, tablo, sembol vb. farklı temsil biçimlerini kullanarak matematiksel düşünceleri ifade etme.
7Somut model, şekil, resim, grafik, tablo, sembol vb. farklı temsil biçimlerini kullanarak matematiksel düşünceleri ifade etme.
8Matematiksel düşünceleri sözlü ve yazılı ifade etme.
9Ara Sınav
10Günlük dili, matematiksel dil ve sembollerle, matematiksel dili, günlük dil ve sembollerle ilişkilendirme.
11Matematiksel düşüncelerin doğruluğunu ve anlamını yorumlama.
12Öğrenci sunumlarının değerlendirilmesi.
13Öğrenci sunumlarının değerlendirilmesi.
14Öğrenci sunumlarının değerlendirilmesi.
15Dersin genel değerlendirmesinin yapılması.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Kuramdan Uygulamaya Matematik Eğitimi (Adnan BAKİ) İlköğretimde Karşılaşılan Matematiksel Zorluklar ve Çözüm Önerileri (Editörler: Erhan Bingölbali, Mehmet Fatih Özmantar)
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım13226
Proje Sunma111
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma30130
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma20120
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma30130
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)109
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16
ÖÇ13252233115241211
ÖÇ23452242115211221
ÖÇ34353323115221221
ÖÇ44352233115221221
ÖÇ54352333115221221
ÖÇ63352333115221221
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00