Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SEA4372017331 | GEOMETRİ ÖĞRETİMİ | Seçmeli | 4 | 7 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Etkili bir geometri öğretiminin nasıl yapıldığını açıklamak ve çocuklarda geometrik düşüncenin gelişimini sağlayacak öğrenme ortamını tasarlamak.
|
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Çocuklarda geometrik düşüncenin gelişimini açıklar. | 2 | Geometri öğretimini temel ilkelerini sıralar. | 3 | Temel geometri kavramlarını tanımlar. | 4 | Dönüşüm geometrisini ve geometrik dönüşümleri ifade eder. | 5 | Van Hiele geometri öğrenme düzeylerini sıralar. | 6 | Temel geometrik çizimleri gerçekleştirir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Çocuklarda geometrik düşüncenin gelişmesi, Geometri öğretiminin temel ilkeleri, Van Hiele geometri öğrenme düzeyleri, Temel geometri kavramları, Dönüşüm geometrisi ve geometrik dönüşümlerin öğretimi, Üç boyutlu geometrik cisimlerin ve uzay geometrisinin öğretimi, Üç boyutlu geometrik cisimlerin ve uzay geometrisinin öğretimi, İspat yöntemi ile geometri öğretimi, Temel geometrik çizimlerin öğretimi (pergel, gönye, cetvel, açıölçer, vb yardımıyla), Koordinat sisteminin öğretimi, Simetri kavramının öğretimi, Geometri alanında sık karşılaşılan kavram yanılgıları, Alan ile ilgili ulusal ve uluslararası makaleler.
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Çocuklarda geometrik düşüncenin gelişmesi | | | 2 | Geometri öğretiminin temel ilkeleri | | | 3 | Van Hiele geometri öğrenme düzeyleri | | | 4 | Temel geometri kavramları | | | 5 | Dönüşüm geometrisi ve geometrik dönüşümlerin öğretimi | | | 6 | Üç boyutlu geometrik cisimlerin ve uzay geometrisinin öğretimi | | | 7 | İspat yöntemi ile geometri öğretimi | | | 8 | arasınav | | | 9 | Temel geometrik çizimlerin öğretimi (pergel, gönye, cetvel, açıölçer, vb yardımıyla) | | | 10 | Temel geometrik çizimlerin öğretimi (pergel, gönye, cetvel, açıölçer, vb yardımıyla) | | | 11 | Koordinat sisteminin öğretimi | | | 12 | Simetri kavramının öğretimi | | | 13 | Geometri alanında sık karşılaşılan kavram yanılgıları | | | 14 | Alan ile ilgili ulusal makaleler | | | 15 | | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Altun, M. (2008), İlköğretim ikinci kademe matematik öğretimi, aktüel yayıncılıkBaykul, Y. (2004), İlköğretimde matematik öğretimi 6-8 sınıflar için, Pegem A yayıncılıkOlkun S., Toluk Z. (2003), İlköğretimde etkinlik temelli matematik öğretimi, Anı yayıncılık
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 1 | 7 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Okuma | 1 | 1 | 1 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | 5 | | | | | 3 | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | 5 | | | | | 3 | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | 5 | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ4 | | 5 | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ5 | | 5 | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ6 | | 5 | | | | | | | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|