Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SEA4372017331GEOMETRİ ÖĞRETİMİSeçmeli473
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Etkili bir geometri öğretiminin nasıl yapıldığını açıklamak ve çocuklarda geometrik düşüncenin gelişimini sağlayacak öğrenme ortamını tasarlamak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Çocuklarda geometrik düşüncenin gelişimini açıklar.
2Geometri öğretimini temel ilkelerini sıralar.
3Temel geometri kavramlarını tanımlar.
4Dönüşüm geometrisini ve geometrik dönüşümleri ifade eder.
5Van Hiele geometri öğrenme düzeylerini sıralar.
6Temel geometrik çizimleri gerçekleştirir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Çocuklarda geometrik düşüncenin gelişmesi, Geometri öğretiminin temel ilkeleri, Van Hiele geometri öğrenme düzeyleri, Temel geometri kavramları, Dönüşüm geometrisi ve geometrik dönüşümlerin öğretimi, Üç boyutlu geometrik cisimlerin ve uzay geometrisinin öğretimi, Üç boyutlu geometrik cisimlerin ve uzay geometrisinin öğretimi, İspat yöntemi ile geometri öğretimi, Temel geometrik çizimlerin öğretimi (pergel, gönye, cetvel, açıölçer, vb yardımıyla), Koordinat sisteminin öğretimi, Simetri kavramının öğretimi, Geometri alanında sık karşılaşılan kavram yanılgıları, Alan ile ilgili ulusal ve uluslararası makaleler.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Çocuklarda geometrik düşüncenin gelişmesi
2Geometri öğretiminin temel ilkeleri
3Van Hiele geometri öğrenme düzeyleri
4Temel geometri kavramları
5Dönüşüm geometrisi ve geometrik dönüşümlerin öğretimi
6Üç boyutlu geometrik cisimlerin ve uzay geometrisinin öğretimi
7İspat yöntemi ile geometri öğretimi
8arasınav
9Temel geometrik çizimlerin öğretimi (pergel, gönye, cetvel, açıölçer, vb yardımıyla)
10Temel geometrik çizimlerin öğretimi (pergel, gönye, cetvel, açıölçer, vb yardımıyla)
11Koordinat sisteminin öğretimi
12Simetri kavramının öğretimi
13Geometri alanında sık karşılaşılan kavram yanılgıları
14Alan ile ilgili ulusal makaleler
15
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Altun, M. (2008), İlköğretim ikinci kademe matematik öğretimi, aktüel yayıncılıkBaykul, Y. (2004), İlköğretimde matematik öğretimi 6-8 sınıflar için, Pegem A yayıncılıkOlkun S., Toluk Z. (2003), İlköğretimde etkinlik temelli matematik öğretimi, Anı yayıncılık
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14228
Bireysel Çalışma14114
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma717
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma14228
Okuma111
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)80
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16
ÖÇ1 5    3         
ÖÇ2 5    3         
ÖÇ3 5              
ÖÇ4 5              
ÖÇ5 5              
ÖÇ6 5              
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00