Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SEA2372017331 | MATEMATİKSEL MODELLEME | Seçmeli | 2 | 3 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Matematiksel modellemenin, anlamını,amacını ve kapsamını anlamak ve öğretim süreçlerinde matematiksel modellemeden ve matematiksel modellerden yararlanabilmek. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Hayal YAVUZ MUMCU |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Model, matematiksel model, modelleme ve matematiksel modellemeyi tanımlayabilme ve ilişkilendirebilme, matematiksel modelleme sürecini tanıyabilme | 2 | Farklı gerçek yaşam problemlerinin çözümlenmesine yönelik matematiksel modelleme yapabilme. | 3 | Matematiksel modellemeyi gerektiren gerçek yaşam problemleri oluşturabilme ve çözümleyebilme | 4 | Matematiksel modellemeyi ve ortaöğretim matematik dersi öğretim programını ilişkilendirebilme, model oluşturma etkinliklerini tanımlayabilme, oluşturabilme ve çözümleyebilme | 5 | Matematiksel modelleme sürecinde teknolojiden yararlanabilme. | 6 | |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Matematiksel modellemeyi öğrenmek; matematiksel modelleme yapabilmek, matematiksel modelleme sürecini öğrenmek, farklı alanlardaki gerçek yaşam problemlerinin çözümleri için matematiksel model kurabilmek, teknolojiden matematiksel modelleme sürecinde yararlanmayı öğrenmek, matematiksel modellemenin ortaöğretim matematik dersi öğretim programındaki yerini anlamak ve ileriki öğretmenlik meslek yaşamında derslerde matematiksel modellemeden yararlanma yaklaşımlarını öğrenmek. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Model ve matematiksel model nedir Örnekleri
| | | 2 | Modelleme ve matematiksel modelleme nedir Örnekleri | | | 3 | Ortaöğretim matematik dersi öğretim programı ve matematiksel modelleme | | | 4 | Farklı ülkelerin (Almanya, Singapur, İspanya, Amerika ) öğretim programlarında matematiksel modellemenin yeri | | | 5 | Matematiksel modelleme süreci | | | 6 | Literatürde var olan matematiksel modelleme problemlerinin çözümünün yapılması (Saman Balyası Problemi, Deniz Feneri ve Köprü Problemleri) | | | 7 | Literatürde var olan matematiksel modelleme problemlerinin çözümünün yapılması (Sıcaklık, Merdiven, Nüfus Artışı Problemleri) | | | 8 | Arasınav | | | 9 | Matematiksel modelleme problemi oluşturma ve modelleme sürecine uygun olarak çözme | | | 10 | Teknoloji ile matematiksel modellemeyi ilişkilendirme | | | 11 | Matematiksel modelleme problemlerinin çözüm sürecine uygun teknolojinin entegrasyonu | | | 12 | Teknoloji destekli ortamda matematiksel modelleme problemlerine çözüm üretme | | | 13 | Etkinlik ve etkinlik tasarım süreci, model oluşturma etkinlikleri, prensipleri | | | 14 | Model oluşturma etkinliği tasarım süreci, model oluşturma etkinliği tasarlama | | | 15 | Final | | | 16 | | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Matematiksel Modelleme İle İlgili Tüm Kaynaklar (makale, tez, kitap). |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
Rehberli Problem Çözümü | 10 | 1 | 10 |
Problem Çözümü | 10 | 1 | 10 |
Takım/Grup Çalışması | 10 | 1 | 10 |
Makale Kritik Etme | 6 | 1 | 6 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 4 | 5 | | | | | | | | | | | 5 | 5 | | ÖÇ2 | 3 | 3 | 5 | | | | | | | | | | | 4 | 4 | | ÖÇ3 | 3 | 4 | 5 | | | 5 | | | | | | | | 5 | 3 | | ÖÇ4 | | 2 | 5 | | | | | | | | | | | 4 | 5 | | ÖÇ5 | 3 | 3 | 5 | | | | | | | | | | | 5 | 4 | | ÖÇ6 | | | | | | | | | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|