Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SEA2372017331MATEMATİKSEL MODELLEMESeçmeli234
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Matematiksel modellemenin, anlamını,amacını ve kapsamını anlamak ve öğretim süreçlerinde matematiksel modellemeden ve matematiksel modellerden yararlanabilmek.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Hayal YAVUZ MUMCU
Öğrenme Çıktıları
1 Model, matematiksel model, modelleme ve matematiksel modellemeyi tanımlayabilme ve ilişkilendirebilme, matematiksel modelleme sürecini tanıyabilme
2Farklı gerçek yaşam problemlerinin çözümlenmesine yönelik matematiksel modelleme yapabilme.
3 Matematiksel modellemeyi gerektiren gerçek yaşam problemleri oluşturabilme ve çözümleyebilme
4Matematiksel modellemeyi ve ortaöğretim matematik dersi öğretim programını ilişkilendirebilme, model oluşturma etkinliklerini tanımlayabilme, oluşturabilme ve çözümleyebilme
5Matematiksel modelleme sürecinde teknolojiden yararlanabilme.
6
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Matematiksel modellemeyi öğrenmek; matematiksel modelleme yapabilmek, matematiksel modelleme sürecini öğrenmek, farklı alanlardaki gerçek yaşam problemlerinin çözümleri için matematiksel model kurabilmek, teknolojiden matematiksel modelleme sürecinde yararlanmayı öğrenmek, matematiksel modellemenin ortaöğretim matematik dersi öğretim programındaki yerini anlamak ve ileriki öğretmenlik meslek yaşamında derslerde matematiksel modellemeden yararlanma yaklaşımlarını öğrenmek.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Model ve matematiksel model nedir Örnekleri
2Modelleme ve matematiksel modelleme nedir Örnekleri
3Ortaöğretim matematik dersi öğretim programı ve matematiksel modelleme
4Farklı ülkelerin (Almanya, Singapur, İspanya, Amerika ) öğretim programlarında matematiksel modellemenin yeri
5Matematiksel modelleme süreci
6Literatürde var olan matematiksel modelleme problemlerinin çözümünün yapılması (Saman Balyası Problemi, Deniz Feneri ve Köprü Problemleri)
7Literatürde var olan matematiksel modelleme problemlerinin çözümünün yapılması (Sıcaklık, Merdiven, Nüfus Artışı Problemleri)
8Arasınav
9Matematiksel modelleme problemi oluşturma ve modelleme sürecine uygun olarak çözme
10Teknoloji ile matematiksel modellemeyi ilişkilendirme
11Matematiksel modelleme problemlerinin çözüm sürecine uygun teknolojinin entegrasyonu
12Teknoloji destekli ortamda matematiksel modelleme problemlerine çözüm üretme
13Etkinlik ve etkinlik tasarım süreci, model oluşturma etkinlikleri, prensipleri
14Model oluşturma etkinliği tasarım süreci, model oluşturma etkinliği tasarlama
15Final
16
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Matematiksel Modelleme İle İlgili Tüm Kaynaklar (makale, tez, kitap).
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Derse Katılım14114
Rehberli Problem Çözümü10110
Problem Çözümü10110
Takım/Grup Çalışması10110
Makale Kritik Etme616
Bireysel Çalışma14114
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma14114
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma14114
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma14114
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)106
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16
ÖÇ1345          55 
ÖÇ2335          44 
ÖÇ3345  5       53 
ÖÇ4 25          45 
ÖÇ5335          54 
ÖÇ6                
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00