Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SEA2312017331MATEMATİKTE PROBLEM ÇÖZME VE KURMASeçmeli234
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı matematiksel problem çözme sürecinin, stratejilerinin incelenmesidir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd. Doç.Dr.Meral CANSIZ AKTAŞ
Öğrenme Çıktıları
1Problem çözme sürecinin aşamalarına göre sunum yapabilme
2Matematik dersi öğretim programlarında problem çözme sürecini değerlendirme
3Problem çözmeye yönelik olumlu tutum ve inançlara sahip olma
4Farklı problem çözme stratejilerini kullanabilme
5Matematik problemi kurabilme ve modelleme
6Problem ve problem çözme kavramlarını tanımlayabilme
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Problem ve problem çözme nedir? Problem çözme öğretiminin önemi nedir? Matematik dersi öğretim programlarında problem çözme süreci. Problem çözme ile ilgili son dönemde ortaya çıkan gelişmeler. Matematiksel problem çözme stratejileri ve çoklu gösterimlerin önemi. Örüntü oluşturma stratejisi ile ilgili örnekler. Sistematik liste yapma stratejisi ile ilgili örnekler. Tablo oluşturma stratejisi ile ilgili örnekler. Diyagram oluşturma stratejisi ile ilgili örnekler. Geriye doğru çalışma stratejisi ile ilgili örnekler. Denklem kurma stratejisi ile ilgili örnekler. Grafik çizme stratejisi ile ilgili örnekler.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Problem ve problem çözme nedir? Problem çözme öğretiminin önemi nedir?
2Matematik dersi öğretim programlarında problem çözme süreci.
3Problem çözme ile ilgili son dönemde ortaya çıkan gelişmeler
4Matematiksel problem çözme stratejileri ve çoklu gösterimlerin önemi.
5Örüntü oluşturma stratejisi ile ilgili örnekler.
6Sistematik liste yapma stratejisi ile ilgili örnekler.
7Tablo oluşturma stratejisi ile ilgili örnekler. Diyagram oluşturma stratejisi ile ilgili örnekler.
8Arasınav
9Geriye doğru çalışma stratejisi ile ilgili örnekler. Denklem kurma stratejisi ile ilgili örnekler.
10problem kurma
11problem kurma
12problem kurma
13Öğrenciler tarafından hazırlanan problemlerin değerlendirilmesi.
14Dönem sonu sınavı
15
16
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Mathematics thinking and problem solving, A.H.Schonfeld, LEA Publishers, 1994. Nasıl çözmeli, George Polya (Çeviren: F.Halatçı), Sistem Yayıncılık, 1997. Problem solving strategies, crossing the river with dogs, T.Herr, K.Johnson, Key Curriculum Press, 1994. Problem-Solving strategies for efficient and elegant solutions, A.S.Posamentier, S.Krulik, Corwin Press, 1998. Teaching problem solving: What, how & why? R.Charles, F.Lester, Dale Seymour Publications, 1982.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Problem Çözümü14228
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma14456
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma717
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma13226
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)117
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16
ÖÇ1 4              
ÖÇ2                
ÖÇ3                
ÖÇ4      5         
ÖÇ5      4         
ÖÇ6                
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00