Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SEA2312017331 | MATEMATİKTE PROBLEM ÇÖZME VE KURMA | Seçmeli | 2 | 3 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı matematiksel problem çözme sürecinin, stratejilerinin incelenmesidir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Yrd. Doç.Dr.Meral CANSIZ AKTAŞ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Problem çözme sürecinin aşamalarına göre sunum yapabilme | 2 | Matematik dersi öğretim programlarında problem çözme sürecini değerlendirme | 3 | Problem çözmeye yönelik olumlu tutum ve inançlara sahip olma | 4 | Farklı problem çözme stratejilerini kullanabilme | 5 | Matematik problemi kurabilme ve modelleme | 6 | Problem ve problem çözme kavramlarını tanımlayabilme |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Problem ve problem çözme nedir? Problem çözme öğretiminin önemi nedir? Matematik dersi öğretim programlarında problem çözme süreci. Problem çözme ile ilgili son dönemde ortaya çıkan gelişmeler. Matematiksel problem çözme stratejileri ve çoklu gösterimlerin önemi. Örüntü oluşturma stratejisi ile ilgili örnekler. Sistematik liste yapma stratejisi ile ilgili örnekler. Tablo oluşturma stratejisi ile ilgili örnekler. Diyagram oluşturma stratejisi ile ilgili örnekler. Geriye doğru çalışma stratejisi ile ilgili örnekler. Denklem kurma stratejisi ile ilgili örnekler. Grafik çizme stratejisi ile ilgili örnekler. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Problem ve problem çözme nedir? Problem çözme öğretiminin önemi nedir?
| | | 2 | Matematik dersi öğretim programlarında problem çözme süreci. | | | 3 | Problem çözme ile ilgili son dönemde ortaya çıkan gelişmeler | | | 4 | Matematiksel problem çözme stratejileri ve çoklu gösterimlerin önemi. | | | 5 | Örüntü oluşturma stratejisi ile ilgili örnekler. | | | 6 | Sistematik liste yapma stratejisi ile ilgili örnekler. | | | 7 | Tablo oluşturma stratejisi ile ilgili örnekler.
Diyagram oluşturma stratejisi ile ilgili örnekler. | | | 8 | Arasınav | | | 9 | Geriye doğru çalışma stratejisi ile ilgili örnekler.
Denklem kurma stratejisi ile ilgili örnekler. | | | 10 | problem kurma | | | 11 | problem kurma | | | 12 | problem kurma | | | 13 | Öğrenciler tarafından hazırlanan problemlerin değerlendirilmesi. | | | 14 | Dönem sonu sınavı | | | 15 | | | | 16 | | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Mathematics thinking and problem solving, A.H.Schonfeld, LEA Publishers, 1994.
Nasıl çözmeli, George Polya (Çeviren: F.Halatçı), Sistem Yayıncılık, 1997.
Problem solving strategies, crossing the river with dogs, T.Herr, K.Johnson, Key Curriculum Press, 1994.
Problem-Solving strategies for efficient and elegant solutions, A.S.Posamentier, S.Krulik, Corwin Press, 1998.
Teaching problem solving: What, how & why? R.Charles, F.Lester, Dale Seymour Publications, 1982. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Problem Çözümü | 14 | 2 | 28 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 1 | 7 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 13 | 2 | 26 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | 4 | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | 5 | | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | 4 | | | | | | | | | | ÖÇ6 | | | | | | | | | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|