Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SEM4362016331MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE ÇAĞDAŞ YAKLAŞIMLARSeçmeli484
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Matematik konularının öğretiminde çağdaş yaklaşımları öğretmek.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Matematik nedir açıklar.
2Matematik öğretiminindeki etkin öğrenme ve öğretme kuramlarını açıklar.
3Matematik öğretiminde kullanılan öğrenme ve öğretim yöntemlerini açıklar.
4Grupla çalışma teknikleri ve aktif etkileşimli öğrenmeyi açıklar.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Matematik nedir Matematik öğretimini etkileyen öğrenme ve öğretim kuramları Matematik öğretiminde kullanılan öğrenme ve öğretim yöntemleri Grupla çalışma teknikleri ve aktif etkileşimli öğrenme Matematik öğretiminde kullanılan öğretim yöntemlerine ilişkin örnekler Grupla çalışma teknikleri ve aktif etkileşimli öğrenmeyi ilişkin örnekler
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Matematik nedir
2Matematik öğretimini etkileyen öğrenme ve öğretim kuramları
3Matematik öğretimini etkileyen öğrenme ve öğretim kuramları
4Matematik öğretiminde etkileyen öğrenme ve öğretim yöntemleri
5Matematik öğretiminde etkileyen öğrenme ve öğretim yöntemleri
6Matematik öğretiminde etkileyen öğrenme ve öğretim yöntemleri
7Matematik öğretiminde etkileyen öğrenme ve öğretim yöntemleri
8Arasınav.
9Matematik öğretiminde etkileyen öğrenme ve öğretim yöntemleri
10Matematik öğretiminde etkileyen öğrenme ve öğretim yöntemleri
11Matematik öğretiminde etkileyen öğrenme ve öğretim yöntemleri
12Matematik öğretiminde etkileyen öğrenme ve öğretim yöntemleri
13Matematik öğretiminde etkileyen öğrenme ve öğretim yöntemleri
14Matematik öğretiminde etkileyen öğrenme ve öğretim yöntemleri
15
16
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Olkun, S. ve Uçar, Z.T. (2006). İlköğretimde Matematik Öğretimine Çağdaş Yaklaşımlar. Ankara:2) A._Baki,_Kuramdan_Uygulamaya_Matematik_Eğitimi,_Harf_Eğitim_Yayıncılığı,_Ankara_,_2008_3) M._F._Özmantar,_E._Bingölbali,_H._Akkoç,_Matematiksel_Kavram_Yanılgıları_ve_Çözüm_Önerileri,_2008.4) M.K._Coşkun,_Kavram_Öğretimi,_Karahan_Yayınları,_2011._
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Rapor Hazırlama10440
Rapor Sunma122
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma7321
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma14342
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)107
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16
ÖÇ1    4           
ÖÇ2 55             
ÖÇ3  5             
ÖÇ4                
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00