Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SEM4362016331 | MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE ÇAĞDAŞ YAKLAŞIMLAR | Seçmeli | 4 | 8 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Matematik konularının öğretiminde çağdaş yaklaşımları öğretmek.
|
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Matematik nedir açıklar. | 2 | Matematik öğretiminindeki etkin öğrenme ve öğretme kuramlarını açıklar. | 3 | Matematik öğretiminde kullanılan öğrenme ve öğretim yöntemlerini açıklar. | 4 | Grupla çalışma teknikleri ve aktif etkileşimli öğrenmeyi açıklar. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Matematik nedir Matematik öğretimini etkileyen öğrenme ve öğretim kuramları Matematik öğretiminde kullanılan öğrenme ve öğretim yöntemleri Grupla çalışma teknikleri ve aktif etkileşimli öğrenme Matematik öğretiminde kullanılan öğretim yöntemlerine ilişkin örnekler Grupla çalışma teknikleri ve aktif etkileşimli öğrenmeyi ilişkin örnekler
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Matematik nedir | | | 2 | Matematik öğretimini etkileyen öğrenme ve öğretim kuramları | | | 3 | Matematik öğretimini etkileyen öğrenme ve öğretim kuramları | | | 4 | Matematik öğretiminde etkileyen öğrenme ve öğretim yöntemleri | | | 5 | Matematik öğretiminde etkileyen öğrenme ve öğretim yöntemleri | | | 6 | Matematik öğretiminde etkileyen öğrenme ve öğretim yöntemleri | | | 7 | Matematik öğretiminde etkileyen öğrenme ve öğretim yöntemleri | | | 8 | Arasınav. | | | 9 | Matematik öğretiminde etkileyen öğrenme ve öğretim yöntemleri | | | 10 | Matematik öğretiminde etkileyen öğrenme ve öğretim yöntemleri | | | 11 | Matematik öğretiminde etkileyen öğrenme ve öğretim yöntemleri | | | 12 | Matematik öğretiminde etkileyen öğrenme ve öğretim yöntemleri | | | 13 | Matematik öğretiminde etkileyen öğrenme ve öğretim yöntemleri | | | 14 | Matematik öğretiminde etkileyen öğrenme ve öğretim yöntemleri | | | 15 | | | | 16 | | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Olkun, S. ve Uçar, Z.T. (2006). İlköğretimde Matematik Öğretimine Çağdaş Yaklaşımlar. Ankara:2) A._Baki,_Kuramdan_Uygulamaya_Matematik_Eğitimi,_Harf_Eğitim_Yayıncılığı,_Ankara_,_2008_3) M._F._Özmantar,_E._Bingölbali,_H._Akkoç,_Matematiksel_Kavram_Yanılgıları_ve_Çözüm_Önerileri,_2008.4) M.K._Coşkun,_Kavram_Öğretimi,_Karahan_Yayınları,_2011._ |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Rapor Hazırlama | 10 | 4 | 40 |
Rapor Sunma | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 3 | 21 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|