Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SEG4362016331DRAMASeçmeli485
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Yaratıcı Drama Dersinin Amacı: Yaratıcı düşünme becerisinin gelişimini sağlama Eleştirel düşünme becerisi kazandırma Sosyal gelişim ve birlikte çalışma yeteneği kazandırma Kendine güven duyma, teşvik ve karar verme becerilerini kazandırma Dil ve iletişim becerilerini geliştirme Bireylerin hayal gücünü, hislerini ve düşüncelerini geliştirme Yaratıcı Dramanın matematik eğitimindeki kullanımı Yaratıcı Drama etkinliklerin planlanması ve uygulanması Matematik eğitiminde yaratıcı drama planlarının değerlendirilmesi
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Erdal KARAKURT
Öğrenme Çıktıları
1Yaratıcı düşünme becerisinin gelişimi sağlama
2Sosyal gelişim ve birlikte çalışma yeteneği kazandırma
3Eleştirel düşünme becerisi kazandırma
4Kendine güven duyma, teşvik ve karar verme becerilerini kazandırma
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Yaratıcı Dramada temel kavramlar Yaratıcı Dramada amaç ve özellikler Yaratıcı Drama ve öğrenme ortamları Yaratıcı Dramada öğrenme ve öğretme süreci Yaratıcı Dramada program geliştirme Yaratıcı Dramada ders planları Yaratıcı Dramada teknikler Yaratıcı Drama ve matematik eğitimi Matematik eğitiminde dramatik etkinliklerin planlanması Matematik eğitiminde dramatik ders planlarının hazırlanması Matematik eğitiminde dramatik ders planlarının uygulanması Matematik eğitiminde dramatik etkinliklerin değerlendirilmesi
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Yaratıcı Dramada temel kavramlar
2Yaratıcı Dramada amaç ve özellikler
3Yaratıcı Drama ve öğrenme ortamları
4Yaratıcı Dramada öğrenme ve öğretme süreci
5Yaratıcı Dramada program geliştirme
6Yaratıcı Dramada ders planları
7Yaratıcı Dramada teknikler
8Yaratıcı Drama ve matematik eğitimi
9Matematik eğitiminde dramatik etkinliklerin planlanması
10Arasınav
11Matematik eğitiminde dramatik ders planlarının hazırlanması
12Matematik eğitiminde dramatik etkinliklerin uygulanması
13Matematik eğitiminde dramatik etkinliklerin değerlendirilmesi
14Matematik eğitiminde dramatik etkinliklerin tartışılması
15Matematik eğitiminde dramatik etkinliklerin tartışılması
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1.Adıgüzel, H. Ö. (2005). Süreçsel Drama Tiyatro Sporu ve Drama’da Zaman. Ankara: Naturel Yayıncılık 2..Öztürk, A. (Editör). (2007). İlköğretimde Drama. Anadolu Üniversitesi Yayını No: 1765. Açıköğretim Fakültesi Yayını No: 915. 3. Üstündağ,T. (2009). Yaratıcı Drama Öğretmenimin Günlüğü. 9. Baskı. Pegem Yayınevi. Ankara. 4. Akyol Köksal, A. (2003). Drama ve Dramanın Önemi. (http://www.tebd.gazi.edu.tr/arsiv/2003_cilt1/sayi_2/179-192.PDF ). 5. Ümit, A. Masal Masal İçinde. 3. Baskı. İstanbul 6. Charles, C.M. (2000). Öğretmenler için Piaget İlkeleri. (Çev: G. Ülgen,). Ankara: Pegem A Yayıncılık 7. Çağlar, D. (1999). Yaratıcı Çocuklar ve Yaratıcılığın Geliştirilmesi. Çağdaş Eğitim Dergisi, Cilt 1, Sayı 9, s.1624-1633. 8. Ataman, M. (2011). Yaratıcı Yazma İçin Yaratıcı Drama. Pegem Yayıncılık
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav14040
Final Sınavı1100100
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)140
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16
ÖÇ1                
ÖÇ24554354453435534
ÖÇ3                
ÖÇ4                
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00