Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SEG4362016331 | DRAMA | Seçmeli | 4 | 8 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Yaratıcı Drama Dersinin Amacı: Yaratıcı düşünme becerisinin gelişimini sağlama Eleştirel düşünme becerisi kazandırma Sosyal gelişim ve birlikte çalışma yeteneği kazandırma Kendine güven duyma, teşvik ve karar verme becerilerini kazandırma Dil ve iletişim becerilerini geliştirme Bireylerin hayal gücünü, hislerini ve düşüncelerini geliştirme Yaratıcı Dramanın matematik eğitimindeki kullanımı Yaratıcı Drama etkinliklerin planlanması ve uygulanması Matematik eğitiminde yaratıcı drama planlarının değerlendirilmesi |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Erdal KARAKURT |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Yaratıcı düşünme becerisinin gelişimi sağlama | 2 | Sosyal gelişim ve birlikte çalışma yeteneği kazandırma | 3 | Eleştirel düşünme becerisi kazandırma | 4 | Kendine güven duyma, teşvik ve karar verme becerilerini kazandırma |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Yaratıcı Dramada temel kavramlar Yaratıcı Dramada amaç ve özellikler Yaratıcı Drama ve öğrenme ortamları Yaratıcı Dramada öğrenme ve öğretme süreci Yaratıcı Dramada program geliştirme Yaratıcı Dramada ders planları Yaratıcı Dramada teknikler Yaratıcı Drama ve matematik eğitimi Matematik eğitiminde dramatik etkinliklerin planlanması Matematik eğitiminde dramatik ders planlarının hazırlanması Matematik eğitiminde dramatik ders planlarının uygulanması Matematik eğitiminde dramatik etkinliklerin değerlendirilmesi |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Yaratıcı Dramada temel kavramlar | | | 2 | Yaratıcı Dramada amaç ve özellikler | | | 3 | Yaratıcı Drama ve öğrenme ortamları | | | 4 | Yaratıcı Dramada öğrenme ve öğretme süreci | | | 5 | Yaratıcı Dramada program geliştirme | | | 6 | Yaratıcı Dramada ders planları | | | 7 | Yaratıcı Dramada teknikler | | | 8 | Yaratıcı Drama ve matematik eğitimi | | | 9 | Matematik eğitiminde dramatik etkinliklerin planlanması | | | 10 | Arasınav | | | 11 | Matematik eğitiminde dramatik ders planlarının hazırlanması | | | 12 | Matematik eğitiminde dramatik etkinliklerin uygulanması | | | 13 | Matematik eğitiminde dramatik etkinliklerin değerlendirilmesi | | | 14 | Matematik eğitiminde dramatik etkinliklerin tartışılması | | | 15 | Matematik eğitiminde dramatik etkinliklerin tartışılması | | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1.Adıgüzel, H. Ö. (2005). Süreçsel Drama Tiyatro Sporu ve Drama’da Zaman. Ankara: Naturel Yayıncılık
2..Öztürk, A. (Editör). (2007). İlköğretimde Drama. Anadolu Üniversitesi Yayını No: 1765. Açıköğretim Fakültesi Yayını No: 915.
3. Üstündağ,T. (2009). Yaratıcı Drama Öğretmenimin Günlüğü. 9. Baskı. Pegem Yayınevi. Ankara.
4. Akyol Köksal, A. (2003). Drama ve Dramanın Önemi. (http://www.tebd.gazi.edu.tr/arsiv/2003_cilt1/sayi_2/179-192.PDF ).
5. Ümit, A. Masal Masal İçinde. 3. Baskı. İstanbul
6. Charles, C.M. (2000). Öğretmenler için Piaget İlkeleri. (Çev: G. Ülgen,). Ankara: Pegem A Yayıncılık
7. Çağlar, D. (1999). Yaratıcı Çocuklar ve Yaratıcılığın Geliştirilmesi. Çağdaş Eğitim Dergisi, Cilt 1, Sayı 9, s.1624-1633.
8. Ataman, M. (2011). Yaratıcı Yazma İçin Yaratıcı Drama. Pegem Yayıncılık |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 40 | 40 |
Final Sınavı | 1 | 100 | 100 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 3 | 5 | 5 | 3 | 4 | ÖÇ3 | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|