Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SEA4352015331 | MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE KAVRAM YANILGILARI | Seçmeli | 4 | 7 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Matematiksel kavram yanılgılarının neler olduğunun farkındalığını yaratıp bu yanılgılara yönelik uygun önlemler almalarını sağlamak ve çözüm önerileri sunmaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Hayal YAVUZ MUMCU |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Kavram yanılgısı ve hatayı, aralarındaki farkı açıklayabilme. | 2 | Kavram yanılgılarının genel sebeplerinin ve genel çözüm önerilerinin farkında olma | 3 | Konu alanının özelliklerine göre öğrenci zorluklarını ve bunların sebeplerini açıklayabilme | 4 | Konu alanının özelliklerine ve öğrencilerin bireysel farklılıklarına göre öğrenci güçlüklerine çözüm önerileri getirebilme. | 5 | Öğrenci zorluklarını göz önünde bulundurarak dersini işleyebilme. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Matematiksel kavram yanılgılarının neler olduğunun farkındalığını yaratıp bu yanılgılara yönelik uygun önlemler almalarını sağlamak ve çözüm önerileri sunmaktır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Kavram yanılgısı nedir Kavram yanılgısı ve hata arasındaki farklar nelerdir
| | | 2 | Kavram yanılgılarının epistemolojik, psikolojik ve pedagojik nedenleri ve bunlara yönelik genel anlamda çözüm önerileri | | | 3 | Üslü ve köklü sayılar konularında yaşanan öğrenme güçlükleri ve çözüm önerileri | | | 4 | Fonksiyonlar konusunun öğreniminde karşılaşılan öğrenme zorlukları ve çözüm önerileri | | | 5 | Lise öğrencilerinin trigonometri konusunda yaşadığı öğrenme güçlükleri ve çözüm önerileri | | | 6 | Olasılık ve istatistik öğrenme alanında karşılaşılan öğrenme güçlükleri ve çözüm önerileri | | | 7 | Matematiksel tümevarımda karşılaşılan öğrenme zorlukları ve çözüm önerileri | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Lise öğrencilerinin limit ve süreklilik konularındaki yaşadığı öğrenme güçlükleri ve çözüm önerileri | | | 10 | Türev konusunun öğreniminde karşılaşılan öğrenme zorlukları ve çözüm önerileri | | | 11 | İntegral konusunun öğreniminde karşılaşılan öğrenme zorlukları ve çözüm önerileri | | | 12 | Lineer cebir ile ilgili yaşanan öğrenme güçlükleri ve çözüm önerileri | | | 13 | Çokgenler ile ilgili yaşanan öğrenme güçlükleri ve çözüm önerileri | | | 14 | Uzay geometri ile ilgili yaşanan öğrenme güçlükleri ve çözüm önerileri | | | 15 | Yarıyıl Sonu Sınavı | | | 16 | | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Özmantar, M.F., Bingölbali, E., Akkoç, H. (2008). Matematiksel Kavram Yanılgıları ve Çözüm Önerileri, Pegem Akademi Yayınları, Ankara.
Bingölbali, E., Özmantar, M.F. (2009). İlköğretimde Karşılaşılan Matematiksel Zorluklar ve Çözüm Önerileri, Pegem Akademi Yayınları, Ankara. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Tartışma | 14 | 2 | 28 |
Rapor Hazırlama | 10 | 1 | 10 |
Rapor Sunma | 10 | 1 | 10 |
Proje Hazırlama | 6 | 1 | 6 |
Proje Sunma | 6 | 1 | 6 |
Makale Kritik Etme | 10 | 0 | 0 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | 5 | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | 4 | 5 | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ4 | | 5 | 4 | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|