Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SEA4352015331MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE KAVRAM YANILGILARISeçmeli473
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Matematiksel kavram yanılgılarının neler olduğunun farkındalığını yaratıp bu yanılgılara yönelik uygun önlemler almalarını sağlamak ve çözüm önerileri sunmaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Hayal YAVUZ MUMCU
Öğrenme Çıktıları
1Kavram yanılgısı ve hatayı, aralarındaki farkı açıklayabilme.
2Kavram yanılgılarının genel sebeplerinin ve genel çözüm önerilerinin farkında olma
3Konu alanının özelliklerine göre öğrenci zorluklarını ve bunların sebeplerini açıklayabilme
4 Konu alanının özelliklerine ve öğrencilerin bireysel farklılıklarına göre öğrenci güçlüklerine çözüm önerileri getirebilme.
5Öğrenci zorluklarını göz önünde bulundurarak dersini işleyebilme.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Matematiksel kavram yanılgılarının neler olduğunun farkındalığını yaratıp bu yanılgılara yönelik uygun önlemler almalarını sağlamak ve çözüm önerileri sunmaktır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Kavram yanılgısı nedir Kavram yanılgısı ve hata arasındaki farklar nelerdir
2Kavram yanılgılarının epistemolojik, psikolojik ve pedagojik nedenleri ve bunlara yönelik genel anlamda çözüm önerileri
3Üslü ve köklü sayılar konularında yaşanan öğrenme güçlükleri ve çözüm önerileri
4Fonksiyonlar konusunun öğreniminde karşılaşılan öğrenme zorlukları ve çözüm önerileri
5Lise öğrencilerinin trigonometri konusunda yaşadığı öğrenme güçlükleri ve çözüm önerileri
6Olasılık ve istatistik öğrenme alanında karşılaşılan öğrenme güçlükleri ve çözüm önerileri
7Matematiksel tümevarımda karşılaşılan öğrenme zorlukları ve çözüm önerileri
8Ara Sınav
9Lise öğrencilerinin limit ve süreklilik konularındaki yaşadığı öğrenme güçlükleri ve çözüm önerileri
10Türev konusunun öğreniminde karşılaşılan öğrenme zorlukları ve çözüm önerileri
11İntegral konusunun öğreniminde karşılaşılan öğrenme zorlukları ve çözüm önerileri
12Lineer cebir ile ilgili yaşanan öğrenme güçlükleri ve çözüm önerileri
13Çokgenler ile ilgili yaşanan öğrenme güçlükleri ve çözüm önerileri
14Uzay geometri ile ilgili yaşanan öğrenme güçlükleri ve çözüm önerileri
15Yarıyıl Sonu Sınavı
16
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Özmantar, M.F., Bingölbali, E., Akkoç, H. (2008). Matematiksel Kavram Yanılgıları ve Çözüm Önerileri, Pegem Akademi Yayınları, Ankara. Bingölbali, E., Özmantar, M.F. (2009). İlköğretimde Karşılaşılan Matematiksel Zorluklar ve Çözüm Önerileri, Pegem Akademi Yayınları, Ankara.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Derse Katılım14228
Tartışma14228
Rapor Hazırlama10110
Rapor Sunma10110
Proje Hazırlama616
Proje Sunma616
Makale Kritik Etme1000
Bireysel Çalışma14114
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)102
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16
ÖÇ1 5              
ÖÇ2                
ÖÇ3 45             
ÖÇ4 54             
ÖÇ5                
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00