Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SEM3372015331KONU ALANI DERS KİTABI İNCELEMESeçmeli353
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Öğretmen adaylarının matematik öğretiminde kullanılan ders kitaplarını biçim ve içerik açısından inceleyerek, ilgili kavram, yaklaşım ve uygulamaları öğrenmeleri ve bu bilgiyi kitapları değerlendirme, geliştirme ve uyarlamada kulanabilmeleri.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Hayal YAVUZ MUMCU
Öğrenme Çıktıları
1Öğretmen adayları ders kitaplarında kullanılan öğretim ve öğrenim etkinliklerinin akışını ve bağlantılarının ardındaki mantığı öğrenebilecekler, anlayabilecekler, ve değerlendirmelerinde kullanabilecekler
2Öğretmen adayları ders kitaplarında kullanılan öğretim ve öğrenim etkinliklerinin türlerini öğrenebilecekler, anlayabilecekler, ve değerlendirmelerinde kullanabilecekler
3Öğretmen adayları ders kitaplarında kullanılan öğretim ve öğrenim yaklaşımlarını öğrenebilecekler, anlayabilecekler, ve değerlendirmelerinde kullanabilecekler
4Öğretmen adayları ders kitaplarını içerik açısından inceleyebilecekler, içerikle ilgili kavram ve yaklaşımları öğrenebilecekler, anlayabilecekler, ve değerlendirmelerinde kullanabilecekler
5Öğretmen adayları ders kitaplarını biçim açısından inceleyebilecekler, biçimle ilgili kavram ve yaklaşımları öğrenebilecekler, anlayabilecekler, ve değerlendirmelerinde kullanabilecekler
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Ders tanıtımı ve sınıf organizasyonu Ders kitabı inceleme-kriterler Ders kitabı inceleme-kriterler Ders kitabı analizinde kriterler Ders kitabı müfredat içeriği Ders kitabı yardımcı malzemesi Ders kitaplarında şekil ve içerik açısından müfredatlar Ders kitaplarında dil içeriği Ders kitaplarının kullanımı Ders kitaplarının seçimi Ders kitaplarında yöntem Ders kitaplarının öğretmenin kitabı İletişimsel ders kitapları Yayınlanmış kitapların uyarlanması
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin tanıtımı ve organizasyon
2Ders kitabı kavramı
3Müfredatın içinde ders kitabının yeri
4Ders kitabı incelemede ve seçiminde katalog çalışması
5Ders kitabı değerlendirmesinde genel kriterler
6Ders kitapları müfredatlarının biçeminde yaklaşımlar
7Ders kitapları müfredatlarının biçeminde yaklaşımlar
8Ara sınav
9Ders kitapları müfredatlarının içeriğinde yaklaşımlar
10Ders kitaplarındaki öğretme yaklaşımları ve yöntemleri
11Ders kitaplarındaki öğretme yaklaşımları ve yöntemleri
12Ders kitaplarındaki öğrenim yaklaşımları ve yöntemleri
13Ders kitaplarındaki öğrenim yaklaşımları ve yöntemleri
14Ders kitaplarındaki yabancı dil öğretim teknikleri
15Ders kitaplarındaki etkinliklerin yöntemsel akışı ve bu akışta etkinliklerin arasındaki bağlantılar
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Cunningsworth, A. (1995). Choosing Your Coursebook. Bath: Heinemann. Dubin, F. and Olshtain, E. (1993). Course Design. Cambridge: Cambridge University Press. Harmer, J. (2003). “How to use textbooks”. (pp. 111-120). The Practice of Language Teaching. London: Longman. Kauchak, D. P. and Eggen, P. D. (1998).Learning and Teaching. Boston: Allyn and Bacon. Ur, P. (1995). A course in language teaching: Practice and Theory. Cambridge: Cambridge University Press.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
TOPLAM0
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Derse Katılım14114
Tartışma14114
Soru-Yanıt10110
Takım/Grup Çalışması14114
Rapor Hazırlama818
Rapor Sunma14114
Seminer515
Bireysel Çalışma616
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)85
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16
ÖÇ1 5              
ÖÇ2                
ÖÇ3 55             
ÖÇ4 54             
ÖÇ5 5              
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00