Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SEM3372015331 | KONU ALANI DERS KİTABI İNCELEME | Seçmeli | 3 | 5 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Öğretmen adaylarının matematik öğretiminde kullanılan ders kitaplarını biçim ve içerik açısından inceleyerek, ilgili kavram, yaklaşım ve uygulamaları öğrenmeleri ve bu bilgiyi kitapları değerlendirme, geliştirme ve uyarlamada kulanabilmeleri. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Hayal YAVUZ MUMCU |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğretmen adayları ders kitaplarında kullanılan öğretim ve öğrenim etkinliklerinin akışını ve bağlantılarının ardındaki mantığı öğrenebilecekler, anlayabilecekler, ve değerlendirmelerinde kullanabilecekler | 2 | Öğretmen adayları ders kitaplarında kullanılan öğretim ve öğrenim etkinliklerinin türlerini öğrenebilecekler, anlayabilecekler, ve değerlendirmelerinde kullanabilecekler | 3 | Öğretmen adayları ders kitaplarında kullanılan öğretim ve öğrenim yaklaşımlarını öğrenebilecekler, anlayabilecekler, ve değerlendirmelerinde kullanabilecekler | 4 | Öğretmen adayları ders kitaplarını içerik açısından inceleyebilecekler, içerikle ilgili kavram ve yaklaşımları öğrenebilecekler, anlayabilecekler, ve değerlendirmelerinde kullanabilecekler | 5 | Öğretmen adayları ders kitaplarını biçim açısından inceleyebilecekler, biçimle ilgili kavram ve yaklaşımları öğrenebilecekler, anlayabilecekler, ve değerlendirmelerinde kullanabilecekler |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Ders tanıtımı ve sınıf organizasyonu Ders kitabı inceleme-kriterler Ders kitabı inceleme-kriterler Ders kitabı analizinde kriterler Ders kitabı müfredat içeriği Ders kitabı yardımcı malzemesi Ders kitaplarında şekil ve içerik açısından müfredatlar Ders kitaplarında dil içeriği Ders kitaplarının kullanımı Ders kitaplarının seçimi Ders kitaplarında yöntem Ders kitaplarının öğretmenin kitabı İletişimsel ders kitapları Yayınlanmış kitapların uyarlanması |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dersin tanıtımı ve organizasyon
| | | 2 | Ders kitabı kavramı | | | 3 | Müfredatın içinde ders kitabının yeri | | | 4 | Ders kitabı incelemede ve seçiminde katalog çalışması | | | 5 | Ders kitabı değerlendirmesinde genel kriterler | | | 6 | Ders kitapları müfredatlarının biçeminde yaklaşımlar | | | 7 | Ders kitapları müfredatlarının biçeminde yaklaşımlar | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Ders kitapları müfredatlarının içeriğinde yaklaşımlar | | | 10 | Ders kitaplarındaki öğretme yaklaşımları ve yöntemleri | | | 11 | Ders kitaplarındaki öğretme yaklaşımları ve yöntemleri | | | 12 | Ders kitaplarındaki öğrenim yaklaşımları ve yöntemleri | | | 13 | Ders kitaplarındaki öğrenim yaklaşımları ve yöntemleri | | | 14 | Ders kitaplarındaki yabancı dil öğretim teknikleri | | | 15 | Ders kitaplarındaki etkinliklerin yöntemsel akışı ve bu akışta etkinliklerin arasındaki bağlantılar | | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Cunningsworth, A. (1995). Choosing Your Coursebook. Bath: Heinemann. Dubin, F. and Olshtain, E. (1993). Course Design. Cambridge: Cambridge University Press. Harmer, J. (2003). “How to use textbooks”. (pp. 111-120). The Practice of Language Teaching. London: Longman. Kauchak, D. P. and Eggen, P. D. (1998).Learning and Teaching. Boston: Allyn and Bacon. Ur, P. (1995). A course in language teaching: Practice and Theory. Cambridge: Cambridge University Press. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | | Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
Tartışma | 14 | 1 | 14 |
Soru-Yanıt | 10 | 1 | 10 |
Takım/Grup Çalışması | 14 | 1 | 14 |
Rapor Hazırlama | 8 | 1 | 8 |
Rapor Sunma | 14 | 1 | 14 |
Seminer | 5 | 1 | 5 |
Bireysel Çalışma | 6 | 1 | 6 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | 5 | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | 5 | 5 | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ4 | | 5 | 4 | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ5 | | 5 | | | | | | | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|