Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SEG2362015331 | MATEMATİĞİ KULLANMA | Seçmeli | 2 | 4 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Matematik kavramların anlaşılmasını kolaylaştırmak, bu kavram, ilişki ve özelliklerin uygulamalarını göstererek öğrencilerde matematiğin işe yaradığı, değerli olduğu bilincini uyandırmaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
hayal Yavuz mumcu |
Öğrenme Çıktıları |
1 | matematiğin günlük hayatta (fizik, kimya, biyoloji, ekonomi, sağlık) uygulamalarını bilir | 2 | matematik öğretiminde gerçek yaşam problemlerini kullanmanın önemini kavrayabilir | 3 | gerçek yaşam durumlarını matematiksel olarak modelleyebilir | 4 | | 5 | |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Günlük yaşamda kullanılan matematik uygulamaları, Matematiğin çevremizdeki nesnelerle ilişkisini vurgulamak, dünyada yaşanan olayları matematiksel olarak açıklama, Canlıların bünyesindeki matematiksel örüntüler ve ilişkiler. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dersin organizasyonu hakkında tanıtım, matematik ve hayat ilişkisi geçmişten günümüze.
| | | 2 | Problem çözme yöntemi ve problem çözme becerilerinin günlük yaşamdaki önemi | | | 3 | Problem çözme teknikleri | | | 4 | Denklemler/ eşitsizlikler ve günlük yaşamdaki uygulamaları. | | | 5 | Denklem ve eşitsizlik sistemlerine ilişkin uygulamalar | | | 6 | Doğrusal fonksiyonlar ve doğrusal modelleme, günlük yaşamdaki uygulamaları | | | 7 | Üstel fonksiyonlar ve üstel fonksiyonlara ilişkin günlük yaşamdan uygulamalar, doğrusal ve üstel modelleme arasındaki ilişki | | | 8 | Arasınav | | | 9 | Polinom fonksiyonlar ve günlük yaşamdaki uygulamaları. | | | 10 | Trigonometrik fonksiyonların kullanımına ilişkin uygulamalar | | | 11 | Matrisler ve uygulama alanları | | | 12 | Olasılık kavramı ile ilgili günlük yaşamdan uygulamalar | | | 13 | İstatistik kavramı ile ilgili günlük yaşamdan uygulamalar | | | 14 | Öğrenci sunumları | | | 15 | Öğrenci sunumları | | | 16 | Dönem sonu sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Lial,M. L., Hungerford,T. W. and Holcomb, J. 2006; Mathematics with Applications (9th Edition), Addison Wesley. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Problem Çözümü | 14 | 2 | 28 |
Tartışma | 14 | 1 | 14 |
Takım/Grup Çalışması | 14 | 1 | 14 |
Alan Gezisi | 10 | 1 | 10 |
Alan Çalışması | 10 | 1 | 10 |
Proje Hazırlama | 6 | 1 | 6 |
Proje Sunma | 6 | 1 | 6 |
Seminer | 10 | 1 | 10 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 4 | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | 5 | 3 | 3 | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | 4 | 5 | 5 | | | | 5 | | | | 4 | | | | 5 | | ÖÇ4 | 4 | 4 | 5 | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ5 | | 5 | 5 | | | | | | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|