Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SEG2362015331MATEMATİĞİ KULLANMASeçmeli245
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Matematik kavramların anlaşılmasını kolaylaştırmak, bu kavram, ilişki ve özelliklerin uygulamalarını göstererek öğrencilerde matematiğin işe yaradığı, değerli olduğu bilincini uyandırmaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
hayal Yavuz mumcu
Öğrenme Çıktıları
1matematiğin günlük hayatta (fizik, kimya, biyoloji, ekonomi, sağlık) uygulamalarını bilir
2matematik öğretiminde gerçek yaşam problemlerini kullanmanın önemini kavrayabilir
3gerçek yaşam durumlarını matematiksel olarak modelleyebilir
4
5
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Günlük yaşamda kullanılan matematik uygulamaları, Matematiğin çevremizdeki nesnelerle ilişkisini vurgulamak, dünyada yaşanan olayları matematiksel olarak açıklama, Canlıların bünyesindeki matematiksel örüntüler ve ilişkiler.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin organizasyonu hakkında tanıtım, matematik ve hayat ilişkisi geçmişten günümüze.
2Problem çözme yöntemi ve problem çözme becerilerinin günlük yaşamdaki önemi
3Problem çözme teknikleri
4Denklemler/ eşitsizlikler ve günlük yaşamdaki uygulamaları.
5Denklem ve eşitsizlik sistemlerine ilişkin uygulamalar
6Doğrusal fonksiyonlar ve doğrusal modelleme, günlük yaşamdaki uygulamaları
7Üstel fonksiyonlar ve üstel fonksiyonlara ilişkin günlük yaşamdan uygulamalar, doğrusal ve üstel modelleme arasındaki ilişki
8Arasınav
9Polinom fonksiyonlar ve günlük yaşamdaki uygulamaları.
10Trigonometrik fonksiyonların kullanımına ilişkin uygulamalar
11Matrisler ve uygulama alanları
12Olasılık kavramı ile ilgili günlük yaşamdan uygulamalar
13İstatistik kavramı ile ilgili günlük yaşamdan uygulamalar
14Öğrenci sunumları
15Öğrenci sunumları
16Dönem sonu sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Lial,M. L., Hungerford,T. W. and Holcomb, J. 2006; Mathematics with Applications (9th Edition), Addison Wesley.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Derse Katılım14228
Problem Çözümü14228
Tartışma14114
Takım/Grup Çalışması14114
Alan Gezisi10110
Alan Çalışması10110
Proje Hazırlama616
Proje Sunma616
Seminer10110
Bireysel Çalışma14114
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma14114
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)154
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16
ÖÇ144              
ÖÇ2533             
ÖÇ3455   5   4   5 
ÖÇ4445             
ÖÇ5 55             
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00