Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SEA2352015331MUHAKEME VE İSPAT YÖNTEMLERİSeçmeli234
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Matematiksel ispat ve kullanılan ispat yöntemlerini incelemek
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Hayal YAVUZ MUMCU
Öğrenme Çıktıları
1Matematiksel ispatın önemini açıklar.
2Matematiksel ispat yöntemlerini açıklayabilir.
3Matematiksel ispatın tarihsel gelişimini açıklayabilir.
4Matematiksel ispatın doğası, rolü ve amacını açıklayabiir.
5Matematiksel ispat ve muhakeme arasındaki ilişkiyi açıklar.
6İspat şemalarını analiz edebilecektir.
7Matematiksel ispatta öğrenci güçlüklerini analiz edebilecektir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Matematiksel ispatın önemini, ispat yöntemlerini, ispatın tarihsel gelişimi, ispat ve muhakeme arasındaki ilişki, ispat şemaları, ispatta öğrenci güçlükleri
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Matematikte ispatın önemi
2Matematiksel ispatın tarihsel gelişimi
3Matematik programlarında matematiksel ispat
4Matematik programlarında yer alan ispat yöntemleri
5Matematiksel ispat yöntemleri ile ilgili çalışmaların incelenmesi
6Matematiksel ispat şemaları
7Matematiksel ispatta öğrencilerin karşılaştığı zorluklar
8ARASINAV
9Matematiksel ispat ve muhakeme
10Matematiksel ispatla ilgili araştırmaların incelenmesi
11Matematiksel ispatla ilgili araştırmaların incelenmesi
12Matematiksel ispatla ilgili araştırmaların incelenmesi
13Matematiksel ispatla ilgili araştırmaların incelenmesi
14FİNAL
15
16
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Alibert, D. And Thomas, M. (1991). Research on mathematical prof. In D. Tall (Eds). Advanced Mathematical Thinking. London: Kluwer Akademic Publishers. Hanna, G. (2000). Proof, explanation and exploration: An overview. Educational Studies in Mathematics, Special issue on "Proof in Dynamic Geometry Environments", 44 (1-2), 5-23. Hanna, G. & De Villiers, M. (2012). Proof and Proving in Mathematics Education, The 19th ICMI Study, New ICMI Studies Series (v. 15). Springer, New York. Harel, G. & Sowder, L. (1998). Students' proof schemes. Research on Collegiate Mathematics Education, Vol. III. In E. Dubinsky, A. Schoenfeld, & J. Kaput (Eds.), AMS, 234-283. Harel, G. & Sowder, L (2007). Toward a comprehensive perspective on proof, In F. Lester (Ed.), Second Handbook of Research on Mathematics Teaching and Learning, National Council of Teachers of Mathematics
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Final Sınavı122
Derse Katılım14114
Laboratuvar10110
Problem Çözümü10110
Tartışma10110
Beyin Fırtınası10110
Proje Sunma12112
Seminer10110
Makale Kritik Etme10110
Bireysel Çalışma12224
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)112
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16
ÖÇ1      5   3     
ÖÇ2                
ÖÇ3                
ÖÇ4                
ÖÇ53         4     
ÖÇ6   5 3          
ÖÇ7          3    3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00