Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SEA2352015331 | MUHAKEME VE İSPAT YÖNTEMLERİ | Seçmeli | 2 | 3 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Matematiksel ispat ve kullanılan ispat yöntemlerini incelemek |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Hayal YAVUZ MUMCU |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Matematiksel ispatın önemini açıklar. | 2 | Matematiksel ispat yöntemlerini açıklayabilir. | 3 | Matematiksel ispatın tarihsel gelişimini açıklayabilir. | 4 | Matematiksel ispatın doğası, rolü ve amacını açıklayabiir. | 5 | Matematiksel ispat ve muhakeme arasındaki ilişkiyi açıklar. | 6 | İspat şemalarını analiz edebilecektir. | 7 | Matematiksel ispatta öğrenci güçlüklerini analiz edebilecektir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Matematiksel ispatın önemini, ispat yöntemlerini, ispatın tarihsel gelişimi, ispat ve muhakeme arasındaki ilişki, ispat şemaları, ispatta öğrenci güçlükleri |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Matematikte ispatın önemi
| | | 2 | Matematiksel ispatın tarihsel gelişimi | | | 3 | Matematik programlarında matematiksel ispat | | | 4 | Matematik programlarında yer alan ispat yöntemleri | | | 5 | Matematiksel ispat yöntemleri ile ilgili çalışmaların incelenmesi | | | 6 | Matematiksel ispat şemaları | | | 7 | Matematiksel ispatta öğrencilerin karşılaştığı zorluklar | | | 8 | ARASINAV | | | 9 | Matematiksel ispat ve muhakeme | | | 10 | Matematiksel ispatla ilgili araştırmaların incelenmesi | | | 11 | Matematiksel ispatla ilgili araştırmaların incelenmesi | | | 12 | Matematiksel ispatla ilgili araştırmaların incelenmesi | | | 13 | Matematiksel ispatla ilgili araştırmaların incelenmesi
| | | 14 | FİNAL | | | 15 | | | | 16 | | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Alibert, D. And Thomas, M. (1991). Research on mathematical prof. In D. Tall (Eds). Advanced Mathematical Thinking. London: Kluwer Akademic Publishers.
Hanna, G. (2000). Proof, explanation and exploration: An overview. Educational Studies in Mathematics, Special issue on "Proof in Dynamic Geometry Environments", 44 (1-2), 5-23.
Hanna, G. & De Villiers, M. (2012). Proof and Proving in Mathematics Education, The 19th ICMI Study, New ICMI Studies Series (v. 15). Springer, New York.
Harel, G. & Sowder, L. (1998). Students' proof schemes. Research on Collegiate Mathematics Education, Vol. III. In E. Dubinsky, A. Schoenfeld, & J. Kaput (Eds.), AMS, 234-283.
Harel, G. & Sowder, L (2007). Toward a comprehensive perspective on proof, In F. Lester (Ed.), Second Handbook of Research on Mathematics Teaching and Learning, National Council of Teachers of Mathematics
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
Laboratuvar | 10 | 1 | 10 |
Problem Çözümü | 10 | 1 | 10 |
Tartışma | 10 | 1 | 10 |
Beyin Fırtınası | 10 | 1 | 10 |
Proje Sunma | 12 | 1 | 12 |
Seminer | 10 | 1 | 10 |
Makale Kritik Etme | 10 | 1 | 10 |
Bireysel Çalışma | 12 | 2 | 24 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | | | | | 5 | | | | 3 | | | | | | ÖÇ2 | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ5 | 3 | | | | | | | | | | 4 | | | | | | ÖÇ6 | | | | 5 | | 3 | | | | | | | | | | | ÖÇ7 | | | | | | | | | | | 3 | | | | | 3 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|