Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SEM4342013331MATEMATİK EĞİTİMİNDE ALAN ÇALIŞMASISeçmeli484
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bir araştırma projesinin nasıl hazırlanacağını öğretmek, projede hazırlık aşaması, verilerin toplanması, hazırlanması, verilerin toplanması ve sunumu hakkında bilgi sahibi olmak
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Hayal YAVUZ MUMCU
Öğrenme Çıktıları
1Öğrenci, bilimsel yazılar hakkında bilgi sahibi olur.
2Bilimsel araştırma sürecini öğrenir.
3Alanı etkileyen bilimsel çalışmalar hakkında bilgi sahibi olur.
4
5
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Veri toplama araçlarının tasarımı ve geliştirilmesi, araştırma, geçerlik ve güvenirliklerinin test edilmesi. Araştırma konusunun belirlenmesi, araştırma projesinin planlanması, verilerin toplanması, düzenlenmesi, tablolaştırılması ve gösterimi, araştırma projesinin rapora dönüştürülmesi ve sunumu
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Bilimsel araştırma ile ilgili temel kavramlar Ders Kitabı (Bölüm 1)
2Araştırma yöntemlerinin sınıflandırılması Ders Kitabı (Bölüm 2)
3Bilimsel bir raporda bulunması gereken ana bölümler Ders Kitabı (Bölüm 2)
4Bilimsel bir araştırmalarda etik kurallar Ders Kitabı (Bölüm 3)
5Problem çözme, muhakeme etme ve ilgili örnek bilimsel yazıların incelenmesi Ders Kitabı (Bölüm 3)
6Matematiğe karşı tutum ve inançlar ile ilgili örnek bilimsel yazıların incelenmesi Ders Kitabı (Bölüm 3)
7Matematiğe karşı tutum ve inançlar ile ilgili örnek bilimsel yazıların incelenmesi Ders Kitabı (Bölüm 3)
8Ara Sınav N/A
9Genel tekrar N/A
10Özel konular(sayılar, cebir, veri, ölçüler, geometri) ile ilgili örnek bilimsel yazıların incelenmesi
11Özel öğretim yöntemleri ile ilgili örnek bilimsel yazıların incelenmesi Ders Kitabı 2 (Bölüm 3)
12Bir bilimsel makalede özet ve giriş bölümlerinin yazılması Ders Kitabı (Bölüm 4)
13Bir bilimsel makalenin yöntem ve bulgular bölümlerinin yazılması Ders Kitabı (Bölüm 4)
14Bir bilimsel makalenin sonuç ve tartışma bölümlerinin yazılması Ders Kitabı (Bölüm 4)
15Bir bilimsel makalenin yayıma hazırlanması Ders Kitabı (Bölüm 4)
16Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
National Council of School Mathematics (2003). A Research Companion to Principles and Standards for School Mathematics. Reston, VA: Author. Available for purchase at http://my.nctm.org/store/ECat/ Sowder, J. & Schappelle, B. (2003). Lessons Learned from Research. Reston, VA:National Council of Teachers of Mathematics.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Derse Katılım14228
Alan Çalışması14228
Proje Hazırlama14114
Proje Sunma616
Makale Yazma14114
Makale Kritik Etme616
Bireysel Çalışma14228
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)124
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16
ÖÇ1                
ÖÇ2                
ÖÇ35 5             
ÖÇ45               
ÖÇ5                
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00