Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SEM4342013331 | MATEMATİK EĞİTİMİNDE ALAN ÇALIŞMASI | Seçmeli | 4 | 8 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bir araştırma projesinin nasıl hazırlanacağını öğretmek, projede hazırlık aşaması, verilerin toplanması, hazırlanması, verilerin toplanması ve sunumu hakkında bilgi sahibi olmak |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Hayal YAVUZ MUMCU |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğrenci, bilimsel yazılar hakkında bilgi sahibi olur. | 2 | Bilimsel araştırma sürecini öğrenir. | 3 | Alanı etkileyen bilimsel çalışmalar hakkında bilgi sahibi olur. | 4 | | 5 | |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Veri toplama araçlarının tasarımı ve geliştirilmesi, araştırma, geçerlik ve güvenirliklerinin test edilmesi. Araştırma konusunun belirlenmesi, araştırma projesinin planlanması, verilerin toplanması, düzenlenmesi, tablolaştırılması ve gösterimi, araştırma projesinin rapora dönüştürülmesi ve sunumu |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Bilimsel araştırma ile ilgili temel kavramlar Ders Kitabı (Bölüm 1)
| | | 2 | Araştırma yöntemlerinin sınıflandırılması Ders Kitabı (Bölüm 2) | | | 3 | Bilimsel bir raporda bulunması gereken ana bölümler Ders Kitabı (Bölüm 2) | | | 4 | Bilimsel bir araştırmalarda etik kurallar Ders Kitabı (Bölüm 3) | | | 5 | Problem çözme, muhakeme etme ve ilgili örnek bilimsel yazıların incelenmesi Ders Kitabı (Bölüm 3) | | | 6 | Matematiğe karşı tutum ve inançlar ile ilgili örnek bilimsel yazıların incelenmesi Ders Kitabı (Bölüm 3) | | | 7 | Matematiğe karşı tutum ve inançlar ile ilgili örnek bilimsel yazıların incelenmesi Ders Kitabı (Bölüm 3) | | | 8 | Ara Sınav N/A | | | 9 | Genel tekrar N/A | | | 10 | Özel konular(sayılar, cebir, veri, ölçüler, geometri) ile ilgili örnek bilimsel yazıların incelenmesi | | | 11 | Özel öğretim yöntemleri ile ilgili örnek bilimsel yazıların incelenmesi Ders Kitabı 2 (Bölüm 3) | | | 12 | Bir bilimsel makalede özet ve giriş bölümlerinin yazılması Ders Kitabı (Bölüm 4) | | | 13 | Bir bilimsel makalenin yöntem ve bulgular bölümlerinin yazılması Ders Kitabı (Bölüm 4) | | | 14 | Bir bilimsel makalenin sonuç ve tartışma bölümlerinin yazılması Ders Kitabı (Bölüm 4) | | | 15 | Bir bilimsel makalenin yayıma hazırlanması Ders Kitabı (Bölüm 4) | | | 16 | Final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
National Council of School Mathematics (2003). A Research Companion to Principles and Standards for School Mathematics. Reston, VA: Author. Available for purchase at http://my.nctm.org/store/ECat/
Sowder, J. & Schappelle, B. (2003). Lessons Learned from Research. Reston, VA:National Council of Teachers of Mathematics. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Alan Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Proje Hazırlama | 14 | 1 | 14 |
Proje Sunma | 6 | 1 | 6 |
Makale Yazma | 14 | 1 | 14 |
Makale Kritik Etme | 6 | 1 | 6 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|