Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SEM33120133311MATEMATİK ÖĞRETİM PROGRAMISeçmeli353
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Yeni müfredatı bütün yönleriyle tanımak ve müfredata uygun etkinlikler hazırlayabilmek.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Öğretim programını tanıyabilme.
2Tasarım ilkelerini ve temel yaklaşımları anlayabilme
3Matematik öğretim programının felsefesine uygun strateji, yöntem ve teknikleri belirleyebilme.
4Matematik öğretim programındaki (5-8) öğrenme alanlarını diğer öğretim programlarıyla ilişkilendirebilme.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Öğretim programının tanımı, Tasarım ilkeleri ve temel yaklaşımlar, Matematik öğretim programının felsefesine uygun strateji yöntem ve teknikler, Matematik öğretim programında yeni eğilimler, Matematik öğretim programı (6-8) öğrenme alanlarının diğer öğretim programlarıyla ilişkilendirilmesi, Matematik öğretim programının (6-8) üniteleşmesi
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Öğretim programının tanımı Programın değişmesini gerekli kılan nedenler
2Programın temelleri
3Programın öğeleri İçerik, öğrenme ve öğretme süreci , değerlendirme
4Matematik öğretim programının amaçları
5Matematik öğretim programında yeni eğilimler Programın felsefesi, vizyonu ve ilkesi
6Matematik öğretim programında yeni eğilimler Programın felsefesi, vizyonu ve ilkesi
7Matematik öğretim programının temel becerileri
8Arasınav
9Matematik öğretim programın yapısına uygun strateji yöntem ve teknikler
10Matematik öğretim programını (6-8) öğrenme alanlarının diğer öğretim programlarıyla ilişkilendirilmesi Öğrenci sunumları
11Matematik öğretim programını (6-8) öğrenme alanlarının diğer öğretim programlarıyla ilişkilendirilmesi Öğrenci sunumları
12Matematik öğretim programını (6-8) öğrenme alanlarının diğer öğretim programlarıyla ilişkilendirilmesi Öğrenci sunumları
13Programın uygulanmasında okul yöneticileri, öğretmenler ve velilerden beklentiler Öğrenci sunumları
14Programın uygulanmasında okul yöneticileri, öğretmenler ve velilerden beklentiler Öğrenci sunumları
15
16
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
İlköğretim Matematik Dersi Öğretim Programı.2006;Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı, M.E.BBaki, A. 2008; Kuramdan Uygulamaya Matematik Öğretimi, Harf Yayınları, AnkaraKıroğlu, Kasım.2006; İlköğretim Programları, Pegama Yayıncılık, Ankara
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14228
Bireysel Çalışma14114
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma8216
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma8216
Okuma14114
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)90
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16
ÖÇ1                
ÖÇ2                
ÖÇ3 5              
ÖÇ4   5            
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00