Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SEM33120133311 | MATEMATİK ÖĞRETİM PROGRAMI | Seçmeli | 3 | 5 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Yeni müfredatı bütün yönleriyle tanımak ve müfredata uygun etkinlikler hazırlayabilmek.
|
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğretim programını tanıyabilme. | 2 | Tasarım ilkelerini ve temel yaklaşımları anlayabilme | 3 | Matematik öğretim programının felsefesine uygun strateji, yöntem ve teknikleri belirleyebilme. | 4 | Matematik öğretim programındaki (5-8) öğrenme alanlarını diğer öğretim programlarıyla ilişkilendirebilme. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Öğretim programının tanımı, Tasarım ilkeleri ve temel yaklaşımlar, Matematik öğretim programının felsefesine uygun strateji yöntem ve teknikler, Matematik öğretim programında yeni eğilimler, Matematik öğretim programı (6-8) öğrenme alanlarının diğer öğretim programlarıyla ilişkilendirilmesi, Matematik öğretim programının (6-8) üniteleşmesi
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Öğretim programının tanımı Programın değişmesini gerekli kılan nedenler | | | 2 | Programın temelleri | | | 3 | Programın öğeleri İçerik, öğrenme ve öğretme süreci , değerlendirme | | | 4 | Matematik öğretim programının amaçları | | | 5 | Matematik öğretim programında yeni eğilimler Programın felsefesi, vizyonu ve ilkesi | | | 6 | Matematik öğretim programında yeni eğilimler Programın felsefesi, vizyonu ve ilkesi | | | 7 | Matematik öğretim programının temel becerileri | | | 8 | Arasınav | | | 9 | Matematik öğretim programın yapısına uygun strateji yöntem ve teknikler | | | 10 | Matematik öğretim programını (6-8) öğrenme alanlarının diğer öğretim programlarıyla ilişkilendirilmesi Öğrenci sunumları | | | 11 | Matematik öğretim programını (6-8) öğrenme alanlarının diğer öğretim programlarıyla ilişkilendirilmesi Öğrenci sunumları | | | 12 | Matematik öğretim programını (6-8) öğrenme alanlarının diğer öğretim programlarıyla ilişkilendirilmesi Öğrenci sunumları | | | 13 | Programın uygulanmasında okul yöneticileri, öğretmenler ve velilerden beklentiler Öğrenci sunumları | | | 14 | Programın uygulanmasında okul yöneticileri, öğretmenler ve velilerden beklentiler Öğrenci sunumları | | | 15 | | | | 16 | | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
İlköğretim Matematik Dersi Öğretim Programı.2006;Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı, M.E.BBaki, A. 2008; Kuramdan Uygulamaya Matematik Öğretimi, Harf Yayınları, AnkaraKıroğlu, Kasım.2006; İlköğretim Programları, Pegama Yayıncılık, Ankara
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 8 | 2 | 16 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 8 | 2 | 16 |
Okuma | 14 | 1 | 14 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|