Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SEG23220133311 | MATEMATİK VE HAYAT | Seçmeli | 2 | 4 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Matematik kavramların anlaşılmasını kolaylaştırmak, bu kavram, ilişki ve özelliklerin uygulamalarını göstererek öğrencilerde matematiğin işe yaradığı, değerli olduğu bilincini uyandırmaktır.
|
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Meral CANSIZ AKTAŞ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | matematiğin günlük hayatta (fizik, kimya, biyoloji, ekonomi, sağlık) uygulamalarını bilir | 2 | matematik öğretiminde gerçek yaşam problemlerini kullanmanın önemini kavrayabilir | 3 | sayılar konusu ile gerçek yaşam problemlerini çözebilir | 4 | sayılar konusu ile gerçek yaşam problemlerini çözebilir | 5 | fonksiyonlar konusu ile ilgili gerçek yaşam problemlerini çözebilir | 6 | olasılık ve istatistik konuları ile ilgili gerçek yaşam problemlerini çözebilir | 7 | gerçek yaşam durumlarını matematiksel olarak modelleyebilir |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Denklemler ve eşitsizliklerin günlük hayatta (fizik, kimya, biyoloji, ekonomi, sağlık, spor, istatistik, meteoroloji) uygulamaları; fiziksel dünyamızda doğrusal ilişkilere örnekler ve ilgili problemlerin çözümleri; polinom ve fonksiyonların günlük hayatta uygulamaları; trigonometrik ve üstel fonksiyonların günlük hayatta uygulamaları; mutlak değer ve logaritmayla ilgili günlük yaşam örnekleri; matrisler ve gerçek yaşam durumları ile ilgili uygulamalar, eğitsel oyunlarda ve doğada matematik.
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dersin organizasyonu hakkında tanıtım, matematik ve hayat ilişkisi geçmişten günümüze. | | | 2 | Problem çözme yöntemi ve problem çözme becerilerinin günlük yaşamdaki önemi | | | 3 | Denklemler/ eşitsizlikler ve günlük yaşamdaki uygulamaları. | | | 4 | Denklem ve eşitsizlik sistemlerine ilişkin uygulamalar | | | 5 | Matrisler ve uygulama alanları | | | 6 | Mutlak değer ve logaritma ile ilgili günlük hayat örnekleri | | | 7 | Polinom fonksiyonlar ve günlük yaşamdaki uygulamaları. | | | 8 | arasınav | | | 9 | Doğrusal fonksiyonlar ve doğrusal modelleme, günlük yaşamdaki uygulamaları | | | 10 | Üstel fonksiyonlar ve üstel fonksiyonlara ilişkin günlük yaşamdan uygulamalar, doğrusal ve üstel modelleme arasındaki ilişki. | | | 11 | Eğitsel oyunlarda matematik | | | 12 | Eğitsel oyunlarda matematik | | | 13 | Öğrenci sunuları | | | 14 | Öğrenci sunuları | | | 15 | | | | 16 | | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Problem Çözümü | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 13 | 3 | 39 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 8 | 3 | 24 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | 4 | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | 4 | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | 4 | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | 4 | | | | | | | | | | | | ÖÇ6 | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ7 | | | | | 4 | | | | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|