Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SGSAT4282017147 | ARKEOLOJİDE KÜÇÜK BULUNTULAR | Seçmeli | 4 | 8 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
İnsanlığın tarihsel süreci boyunca kullandıkları eşyaların incelenmesi ve tanımlanması sağlanacaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. FEVZİYE EKER |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Arkeoloji alanı hakkında bilgi toplar, çözümler, uygular. | 2 | Arkeoloji Kazılarda ortaya çıkarılan küçük buluntuların tarihi hakkında fikir edinilebilir. | 3 | Küçük arkeolojik buluntuların tanımlanmasında fikir yürütebilir |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Pişmiş toprak kaplar, aydınlatma araçları, figürinler, metal buluntular, cam buluntular vb. antik dönemde kullanılmış olan küçük buluntuların yapım teknikleri, malzemeleri ve kullanım amaçlarının incelenmesi. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Pişmiş Toprak Buluntular: Seramik hamurunun hazırlanması ve üretim aşaması | | | 2 | Pişmiş Toprak Buluntuları: Seramik kapların pişirilmesi | | | 3 | Pişmiş Toprak Buluntular: Kapların Formları ve Kullanımları | | | 4 | Pişmiş Toprak Buluntular: Kapların Formları ve Kullanımları | | | 5 | lambalar nedir | | | 6 | Lamba çeşitleri ve kullanım şekilleri | | | 7 | Lamba çeşitleri ve kullanım şekilleri | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Metal Buluntular: Silahlar ve Mücevherler | | | 10 | Metal Buluntular: Günlük Kullanım Ekipmanları | | | 11 | Metal Buluntular: Figürinler | | | 12 | Cam Buluntuları: Camın Tarihi ve Yapısı | | | 13 | Cam Buluntular: Cam Fırınlar | | | 14 | Cam Buluntular: Cam Takılar ve Cam kaplar | | | 15 | Cam Buluntular: Cam Takılar ve Cam kaplar | | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Eker, K.; Eker F.,Tokat Müzesindeki Cam Kaplar; Camın 3D Modelleme Uygulamaları, Almanya, 2016.
Hayes, J., Ancient Lamps in the Royal ontario Museum, Toronto 1980.
Ökse, A. T., Arkeolojik Çalışmalarda Seramik Değerlendirme Yöntemleri, İstanbul, 2002.
Baykan C., Toprak Altı Cam Buluntuların Koruma ve Onarımı, İstanbul.
Akyay, Y., Boru, M., Antik Çağda Anadolu Takıları, İstanbul, 2001. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 8 | 5 | 40 |
Final Sınavı | 8 | 5 | 40 |
Bütünleme Sınavı | 2 | 2 | 4 |
Derse Katılım | 2 | 2 | 4 |
Soru-Yanıt | 2 | 2 | 4 |
Bireysel Çalışma | 2 | 2 | 4 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|