Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SGSOS1342014145 | KÜRESELLEŞME SÜRECİNDE DÜNYA VE TÜRKİYE | Seçmeli | 1 | 2 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı öğrencilere küreselleşme sürecinin doğası ve nedenleri üzerine farklı yaklaşımları ve anlayışları öğretmek; ayrıca ekonomi, siyaset, kültür, medya, cinsiyet/ırk/etnisite ilişkileri ve çevre üzerindeki etkileri üzerine inceleme yapmak ve eleştirel bir düşünce yürütmektir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Yrd. Doç. Dr. Murat Yüksel |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Bu dersin başarı ile tamamlanmasından sonra öğrencilerin; -Küreselleşmenin eşitsizlik süreci ile coğrafi ölçek ve ulusal-yerel derinlik bakımından analiz edebilmeleri; -Küreselleşmeye neden olan faktörleri küreselleşme sürecinin gerçek içeriği ile ilgili tartışmalar ve uluslararası sistemdeki dönüşümü başlatma düzeyi bağlamında anlayabilmeleri; | 2 | Küreselleşmenin neden ve etkilerini analiz edebilme yeteneğine sahip olmaları; -Küreselleşmeyi halihazırda biçimlendiren küresel siyasi, ekonomik, toplumsal ve kültürel çevreler gibi temel uluslararası konuları anlayabilmeleri beklenmektedir. |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Küreselleşme; ekonomik, siyasi, toplumsal ve kültürel ilişkilerin uluslararası sınırlar üzerinde yoğunlaşmasıdır. Ders ?küreselleşme? kavramının tanımı, nedenler, küreselleşmenin doğası ve küreselleşme sürecinin etkileri üzerine analizler ile başlayacaktır. Ayrıca küreselleşme olgusu ile bağlantılı olan olumlu ve olumsuz yönler üzerine yapılan tartışmaları küreselleşme yandaşı ve küreselleşme karşıtı hareketlerin evrimi bağlamında odağına alacaktır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | AKIŞKANLAR, AKINTILAR VE YAPILAR | | | 2 | BAZI TEMEL KONULAR, TARTIŞMALAR VE ANLAŞMAZLIKLAR | | | 3 | EMPERYALİZM, SÖMÜRGECİLİK, KALKINMA, BATILILAŞMA, DOĞULULAŞMA | | | 4 | AMERİKALILAŞMA VE AMERİKAN KARŞITLIĞI | | | 5 | NEOLİBERALİZM: KÖKENLERİ, İLKELERİ, ELEŞTİRİLERİ VE NEO-MARKSİST ALTERNATİFLERİ | | | 6 | KÜRESEL POLİTİK YAPILAR VE SÜREÇLER | | | 7 | KÜRESEL EKONOMİNİN YAPILANDIRILMASI | | | 8 | ARA SINAV | | | 9 | KÜRESEL EKONOMİK AKINTILAR | | | 10 | KÜRESEL KÜLTÜR VE KÜLTÜREL AKINTILAR | | | 11 | İLERİ TEKNOLOJİ KÜRESEL AKINTILARI VE YAPILARI | | | 12 | KÜRESEL İNSAN AKINTILARI | | | 13 | KÜRESEL ÇEVRESEL AKINTILAR | | | 14 | OLUMSUZ KÜRESEL AKINTILAR VE SÜREÇLER | | | 15 | KÜRESEL EŞİTSİZLİKLER | | | 16 | FİNAL SINAVI | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Ritzer, George. (2011). Küresel Dünya. İstanbul: Ayrıntı. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Tartışma | 14 | 2 | 28 |
Soru-Yanıt | 0 | 2 | 0 |
Beyin Fırtınası | 14 | 2 | 28 |
Okuma | 1 | 2 | 2 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | ÖÇ2 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|