|
1 | Dersin tanıtımı: Kapsamı, önemi ve amaçları | Tanışma ve ders içeriğinin incelenmesi | |
2 | Washington Irving’in “Rip Van Winkle” adlı eseri; kültürel bağımsızlık arayışı | Okuma parçasının tartışılması ve çözümlenmesi | |
3 | James Fenimore Cooper’dan “Preface to The Leather-Stocking Tales” ve The Pioneers romanından bölümler | Cooper’ın metninin Amerikan deneyimini edebiyatta canlandıran bir çalışma olarak incelenmesi | |
4 | Cooper’ın eserlerinde Amerikan deneyimi ve William Cullen Bryant’ın “Thanatopsis” adlı şiiri | Cooper’ın eserlerinin tartışılmasına devam edilmesi ve Bryant’ın şiirin incelenerek çözümlenmesi | |
5 | Edgar Allan Poe’dan “The Poetic Principle”; “The Philosophy of Composition”; “Annabel Lee” | Okuma parçalarının tartışılması ve çözümlenmesi | |
6 | Edgar Allan Poe’dan “Twice Told Tales by Nathaniel Hawthorne” ve “The Masque of the Red Death” | Okuma parçalarının tartışılması ve çözümlenmesi | |
7 | Ralph Waldo Emerson’dan “The American Scholar” ve “Each and All” başlıklı şiir | Transandantalizme giriş ve okuma parçalarının çözümlenmesi | |
8 | Ara sınav | | |
9 | Emerson’da transandantalizm ve Henry David Thoreau’dan “Civil Disobedience” | “Civil Disobedience” adlı denemenin incelenmesi ve tartışılması | |
10 | Nathaniel Hawthorne’un “Young Goodman Brown” adlı hikayesi | Öykünün incelenerek çözümlenmesi | |
11 | Herman Melville’den “Hawthorne and His Mosses” | Okuma parçasının tartışılması ve çözümlenmesi | |
12 | Frederick Douglass’ın The Life and Times of Frederick Douglass adlı otobiyografisinden bölümler | Metnin tartışılarak çözümlenmesi | |
13 | Walt Whitman’ın şiir anlayışı ve “The Open Road” adlı şiiri | Şiirin incelenerek çözümlenmesi | |
14 | Emily Dickinson’dan seçme şiirler | Şiirlerin incelenmesi ve yorumlanması | |
15 | Dönemin değerlendirilmesi | Dönem boyunca incelenen okuma materyallerin gözden geçirilmesi | |
16 | Final | | |