Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
GSENG3102016146AMERİKAN EDEBİYATI-IISeçmeli365
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı ondokuzuncu yüzyıl Amerikan edebiyatını, tarihsel ve kültürel arka planıyla birlikte, romantizm ve transandantalizm akımları çerçevesinde öğrencilere tanıtmak, bu yüzyılda Amerikan edebiyatının gelişimini anlamalarını sağlamaktır. Okunup incelenen yazarlar arasında Irving, Cooper, Bryant, Poe, Emerson, Thoreau, Hawthorne, Melville, Douglass, Whitman ve Dickinson yer alır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. İbrahim Koç
Öğrenme Çıktıları
1Ondokuzuncu yüzyıl Amerikan edebiyatını, tarihsel ve kültürel ardalanıyla genel olarak kavramak.
2Amerikan kültürü ve edebiyatı içinde yer alan başlıca Amerikan mitlerini tanımak.
3Amerikan ve İngiliz edebiyatları arasındaki farklılıkları olduğu kadar bağları ve sürekliliği algılamak.
4Farklı bir kültürü ve onun yarattığı edebiyatı tanımak ve anlamak.
5Amerikalı yazarları ve onlar üzerine yazılmış inceleme eserlerini okumaya yönlenmek.
6Amerikan romantizmi, transandantalizm ve gerçekçiliğini anlamak.
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Ondokuzuncu yüzyıl Amerikasında edebiyat üretiminin tarihsel ve kültürel bağlamı; kültürel bağımsızlık arayışı; Irving, Cooper, Bryant, Poe, Emerson, Thoreau, Hawthorne, Melville, Douglass, Whitman, Dickinson gibi ondokuzuncu yüzyıl Amerikan yazarları; Amerikan kültürel mitleri; ondokuzuncu yüzyıl Amerikan edebiyatındaki edebi akım ve eğilimler.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin tanıtımı: Kapsamı, önemi ve amaçları Tanışma ve ders içeriğinin incelenmesi
2Washington Irving’in “Rip Van Winkle” adlı eseri; kültürel bağımsızlık arayışı Okuma parçasının tartışılması ve çözümlenmesi
3James Fenimore Cooper’dan “Preface to The Leather-Stocking Tales” ve The Pioneers romanından bölümler Cooper’ın metninin Amerikan deneyimini edebiyatta canlandıran bir çalışma olarak incelenmesi
4Cooper’ın eserlerinde Amerikan deneyimi ve William Cullen Bryant’ın “Thanatopsis” adlı şiiri Cooper’ın eserlerinin tartışılmasına devam edilmesi ve Bryant’ın şiirin incelenerek çözümlenmesi
5Edgar Allan Poe’dan “The Poetic Principle”; “The Philosophy of Composition”; “Annabel Lee” Okuma parçalarının tartışılması ve çözümlenmesi
6Edgar Allan Poe’dan “Twice Told Tales by Nathaniel Hawthorne” ve “The Masque of the Red Death” Okuma parçalarının tartışılması ve çözümlenmesi
7Ralph Waldo Emerson’dan “The American Scholar” ve “Each and All” başlıklı şiir Transandantalizme giriş ve okuma parçalarının çözümlenmesi
8 Ara sınav
9Emerson’da transandantalizm ve Henry David Thoreau’dan “Civil Disobedience” “Civil Disobedience” adlı denemenin incelenmesi ve tartışılması
10Nathaniel Hawthorne’un “Young Goodman Brown” adlı hikayesi Öykünün incelenerek çözümlenmesi
11Herman Melville’den “Hawthorne and His Mosses” Okuma parçasının tartışılması ve çözümlenmesi
12Frederick Douglass’ın The Life and Times of Frederick Douglass adlı otobiyografisinden bölümler Metnin tartışılarak çözümlenmesi
13Walt Whitman’ın şiir anlayışı ve “The Open Road” adlı şiiri Şiirin incelenerek çözümlenmesi
14Emily Dickinson’dan seçme şiirler Şiirlerin incelenmesi ve yorumlanması
15Dönemin değerlendirilmesi Dönem boyunca incelenen okuma materyallerin gözden geçirilmesi
16Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Ders için hazırlanmış okuma paketi Yardımcı Kitaplar: Amerikan Edebiyatı Antolojileri
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
İngilizce
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Quiz10110
Derse Katılım14342
Bireysel Çalışma14342
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma9218
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma12336
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)150
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18
ÖÇ12 3 4 25  2 34  5 
ÖÇ2 2 3 4  25 2  44 5
ÖÇ33 4 5 32  3 45  2 
ÖÇ4 3 4 5  32 3  55 2
ÖÇ53 5 2 43  4 52  3 
ÖÇ6 4 5 2  43 4  22 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00